Gå til innhold

Barn låste mor ute av bil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/kjorte-seg-fast_-gikk-ut-av-bilen_-sa-laste-2-aringen-dorene-1.16720403

Jeg tar alltid med meg nøkkel, selv om jeg skal slike bittesmå ting, som å kaste søppel, som tar 2 sekunder. vet jo aldri når bilen låser seg, og da er jeg til og med ALENE. Tør ikke anta det beste med dagens hypermoderne låser. Alle slags uforutsette type hendelser. Med barn i bilen hadde jeg i hvert fall aldri IKKE tatt med meg nøkkelen. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 0b274...715

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan i alle dager har det barnet nådd frem til en knapp man kan låse bilen innvendig fra i det hele tatt??? Kan unulig ha fått det til fra baksetet festet i stol…

Anonymkode: f4ea0...319

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker dette er alle foreldres mareritt.. huff stakkars.. jeg tok også alltid med meg nøkkel, men så fort den ene gangen noe skjer.

Anonymkode: 03df9...17c

• Liker 5
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan i alle dager har det barnet nådd frem til en knapp man kan låse bilen innvendig fra i det hele tatt??? Kan unulig ha fått det til fra baksetet festet i stol…

Anonymkode: f4ea0...319

Noen biler låses ved å trykke inn dørhåntaket, så det er en mulighet. Stolen kan ha vært i fremsetet.

Det er fort gjort i en litt hektisk situasjon å glemme nøkkelen. 

Anonymkode: 9db6b...5f7

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjedde med meg, med ettåringen i forsetet. Vet ikke hva jeg tenkte på, men stresset som bare det og lot hun holde bilnøkkelen mens jeg satt på henne beltet. Luker igjen døren - og klikk- hun trykket på knappen. Fikk henne ikke til å trykke på nytt og fikk ringt mannen som måtte komme fra jobb med husnøkkelen så vi fikk låst oss inn i huset - og så i bilen 😅

Gikk heldigvis helt fint med barnet og meg og null traumer.

så bra dette aldri vil skje deg og ditt barn TS 🌸

Anonymkode: 0409d...391

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har også alltid hatt med meg bilnøkkelen hvis jeg går ut av bilen, av denne grunn. Men, er man stresset pga dårlig vær, kan jeg forstå at man kan glemme det, så jeg syns ikke vi skal dømme denne moren.

• Liker 12
Skrevet

Jeg har nøkkeløs bil. Så nøkkelen ligger stort sett i lomma. Og ligger den igjen i bilen i veska så går det ikke an å låse bilen når nøklene er inni bilen. Men la oss ikke dømme hun da. Alt kan skje. Husker jo selv når vi var små så var det drit artig å ta ned knappen på døra. 

Anonymkode: fb541...550

Skrevet

Må la nøkkel stå i forhold jeg har ikke ekstra nøkkel og nøkkelen står stort sett i tenningen så bilen får gå seg varm. Bor i nord. 

Anonymkode: adfde...6a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/kjorte-seg-fast_-gikk-ut-av-bilen_-sa-laste-2-aringen-dorene-1.16720403

Jeg tar alltid med meg nøkkel, selv om jeg skal slike bittesmå ting, som å kaste søppel, som tar 2 sekunder. vet jo aldri når bilen låser seg, og da er jeg til og med ALENE. Tør ikke anta det beste med dagens hypermoderne låser. Alle slags uforutsette type hendelser. Med barn i bilen hadde jeg i hvert fall aldri IKKE tatt med meg nøkkelen. 

Hva tenker dere? 

Jeg tenker at hendelig uhell/forglemmelser/kjipe hendelser er sånt som skjer her i livet og at man håndterer situasjonen på best mulig måte. Får fnatt av folk som må påpeke at noe aldri kunne skje dem fordi de alltid er så gjennomtenkte og fornuftige og ansvarlige. 

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet

Uhell skjer fort. Lett å være etterpåklok eller å sette seg til dommer over andre. 

Anonymkode: 2764e...bc0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror det er vanskelig å tenke på alt som kan gå galt. Vi har biler som kan åpnes fra app, men selv om jeg kanskje passer på å være forsiktig med 200 andre ting, kan det fort være jeg er litt korttenkt en gang i en stresset situasjon med noe jeg ikke hadde tenkt på, så har sluttet å automatisk synes folk som gjør dumme ting er dumme.

Anonymkode: 81087...f89

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker dere? 

Jeg tenker stakkars dame! For en panikk hun og barnet må ha følt på.

Men når det er sagt, så lukker jeg aldri døra på bilen hvis jeg går ut av bilen og barnet sitter alene igjen.

Anonymkode: 79f68...40f

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Skjedde med meg, med ettåringen i forsetet. Vet ikke hva jeg tenkte på, men stresset som bare det og lot hun holde bilnøkkelen mens jeg satt på henne beltet. Luker igjen døren - og klikk- hun trykket på knappen. Fikk henne ikke til å trykke på nytt og fikk ringt mannen som måtte komme fra jobb med husnøkkelen så vi fikk låst oss inn i huset - og så i bilen 😅

Gikk heldigvis helt fint med barnet og meg og null traumer.

så bra dette aldri vil skje deg og ditt barn TS 🌸

Anonymkode: 0409d...391

Jeg har også låst inn et barn i bilen, for ca 24 år siden. Måtte ringe far jeg også. 🤓

Vet ikke helt åssen jeg klarte det, var en gammel VW…

Edit; kom heldigvis aldri i avisa da. Hadde alt det dumme jeg har gjort i årenes løp kommet på nyhetene hadde det ikke sett så bra ut. Dette er en ikke-sak, barnet var ikke i fare og det er sånt som skjer.

Endret av Bacteria
  • Liker 10
Skrevet

Stakkars menneske, da. 🥲

Jeg kan kontrollere bilen fra app og har alltid mobilen i lomma, så skjer heldigvis ikke meg nå, men har alltid vært redd for at det skal skje. Kan også ringe mannen og få han til å åpne fra appen. 

• Liker 1
Skrevet

Det er et typisk eksempel på hvordan folk i stressede situasjoner glemmer ting de aldri ville glemt på en normalt dag.

Derav ordtaket 'en ulykke kommer sjelden alene'.

Nå hjernen "forstyrres" av noe uventet, får den (helt eller delvist) tunnelsyn på det uventede. 

Anonymkode: 2dc6a...0aa

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker dere? 

Ja, men gratulerer for at du kan sitte på KG og tenke klart hvordan du hadde håndtert en sånn type situasjon der moren faktisk skulle MÅKE frem bilen.

Anonymkode: 622eb...c8f

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker dere? 

Jeg gjør også det. Har opplevd at bilen ble låst, men heldigvis ingen inni. Men måtte låne bil fra ei på jobb og kjøre hjem for å hente ekstra nøkkel. Vet ikke hvordan den låste seg imens jeg skrapet is fra ruta 

Anonymkode: ebb23...ebb

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør også det. Har opplevd at bilen ble låst, men heldigvis ingen inni. Men måtte låne bil fra ei på jobb og kjøre hjem for å hente ekstra nøkkel. Vet ikke hvordan den låste seg imens jeg skrapet is fra ruta 

Anonymkode: ebb23...ebb

Det har skjedd meg også! Eldre bil det også. Skulle kjøre fra jobb, hadde starta opp og sto og kosta da bilen plutselig LÅSTE seg selv. Med nøklene i og bilen gikk…
Måtte bli kjørt hjem av en kollega slik at jeg fikk henta en ekstra nøkkel. Imens sto bilen og gikk på parkeringa 😝

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva tenker dere? 

Vet du hvem det er? BV-mat kanskje?

Anonymkode: 34caa...c89

Skrevet

Bilen min lar seg ikke låse om nøkkelen er inne i bilen, og dette er grunnen til at jeg kan si det ikke kunne ha skjedd meg (med nåværende bil). Men det kan godt være det kunne vært meg i fremtiden, som i en slik stressa situasjon gikk ut av bilen med nøkkel og barn inni.

Jeg er veldig bevisst på dette med nøkler daglig, feks ved henting og levering i barnehage. Men om jeg hadde kjørt meg fast i snøen, med barn i bilen, da kan jeg absolutt IKKE garantere at jeg hadde tenkt klart når det kom til nøkkelrutine. Vi håndterer alle ting forskjellig når vi er stresset, og vi er også ulike i forskjellige situasjoner. Det kan være at denne moren hadde håndtert stresset meget godt og handlet perfekt om barnet hadde falt og skadet seg, og så kan det være ting med bil som får det til å gå litt i krøll for henne.

Så vi er nok mange som kunne havnet i tilsvarende, men at man da egentlig skal ha dobbelt opp med uflaks og det har man heldigvis ikke hver dag.

Anonymkode: 67b46...7fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...