AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Del Skrevet 17. januar 2024 Pleier dere å drømme mye? Og google om drømmene dere har hatt? Jeg har pleid å drømme men veldig sjeldent, men de siste månedene drømmer jeg nesten hver natt, og husker for det meste alle. Jeg er rett og slett utslitt av drømmene og vet ikke hva jeg skal gjøre. De jeg husker skremmer meg når jeg leser betydningen. Jeg er så sliten og bekymret, har dere noen gode råd? Anonymkode: 5b236...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Del Skrevet 17. januar 2024 Drømmer veldig mye ja. Hender at enkelte drømmer er mer skummel enn andre. Men for det meste er det bare usannsynlig random og fantasifult. Inatt drømte jeg at jeg og venninnene mine absolut skulle kjøre på nach til Sverige. Er jo sikkert 10 timer med bil fra der jeg bor. Og alle hadde drukket. Og vi har vel ikke vært på nach siden nitten pil og bue. Ikke mye å google 😆 Anonymkode: a9257...f26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Del Skrevet 17. januar 2024 https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiy1cGUg-SDAxX4DRAIHa-xDI0QFnoECA0QAw&url=https%3A%2F%2Fwww.forskning.no%2Fhjernen-sovn%2Fforskere-kan-ha-funnet-ut-hvor-drommer-kommer-fra%2F1779982&usg=AOvVaw19Dr3ci9kiwvbUD-tR8UTC&opi=89978449 Anonymkode: a9257...f26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Del Skrevet 17. januar 2024 Jeg drømmer mye i perioder hvor jeg er stresset eller jeg ikke klarer å slappe helt av før jeg sovner. Jeg har både nye og noen gjentakende drømmer. Det har skjedd at jeg har googlet betydningen av de gjentakende drømmene, og jeg tror nok at drømmetydning KAN ha noe for seg, men ikke noe å uroe seg for uansett hva. Drømmer er vel hjernens måte å håndtere ting på. Sortere minner, behandle informasjon og læring, og ikke minst ta av seg alle slags inntrykk man har hatt ila dagen. Osv. Anonymkode: 52b12...65f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #5 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Pleier dere å drømme mye? Og google om drømmene dere har hatt? Jeg har pleid å drømme men veldig sjeldent, men de siste månedene drømmer jeg nesten hver natt, og husker for det meste alle. Jeg er rett og slett utslitt av drømmene og vet ikke hva jeg skal gjøre. De jeg husker skremmer meg når jeg leser betydningen. Jeg er så sliten og bekymret, har dere noen gode råd? Anonymkode: 5b236...b63 Det kan bety at du er mye stresset ja og at du sliter med å komme i dypsøvn Du kan bruke en app som heter sleep recorder, la den ligge i sengen nærme deg som kan se om du snorker, prater eller beveger deg mye. Dagen etter forteller den deg hvor mye du får sove. Du kan prøve å bruke en vektdyne som skal holde deg mer i ro, dette skal visst også hjelpe. Du kan prøve å drikke noe varmt på kvelden, og ikke bruke mobilen den siste timen før du skal sove. Og hvis du skal, se på noe koselig/fint som kan hjelpe deg. Drømmer er ofte inntrykk fra dagen og forteller noe om hvordan du har det. Så kanskje se om i helgene om du slapper av, om det kommer like mye da. Prøv å lag deg noen gode kvelds rutiner, og ikke bekymre deg om at du får lite søvn❤️ Anonymkode: b1323...3ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #6 Del Skrevet 17. januar 2024 Jeg drømmer mye. Det har jeg alltid gjort. Jeg dagdrømmer også. Jeg drømmer egentlig hele døgnet 🙂🙃 Anonymkode: c408a...51c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drohatha Skrevet 17. januar 2024 #7 Del Skrevet 17. januar 2024 Er vel ikke uvanlig i perioder å drømme mer. Eller snarere, huske drømmene sine. En plutselig endring vil nok i korte trekk bety at du sover mer urolig for tida, og våkner mer i løpet av natta. Det er jo også slik at jo mer man tenker på drømmene når man våkner jo mer trener man hjernen til å huske dem. Alle drømmer hver eneste natt, men ikke alltid man husker dem. Når det gjelder drømmetydning så er det i samme kategori som astrologi, ikke noe man burde vektlegge i noen som helst grad. Drømmer er bare hjernen som tolker sine egne signaler som sanseinntrykk, hverken mer eller mindre. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #8 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg drømmer mye. Det har jeg alltid gjort. Jeg dagdrømmer også. Jeg drømmer egentlig hele døgnet 🙂🙃 Anonymkode: c408a...51c Samme her! 😅 Anonymkode: 55376...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #9 Del Skrevet 17. januar 2024 Har alltid drømt mye, men jeg prøver ikke å tolke de. Drømmetydning anser jeg som like korrekt som astrologi og religion, altså bare vås. Anonymkode: 15151...3d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #10 Del Skrevet 17. januar 2024 drohatha skrev (1 time siden): Er vel ikke uvanlig i perioder å drømme mer. Eller snarere, huske drømmene sine. En plutselig endring vil nok i korte trekk bety at du sover mer urolig for tida, og våkner mer i løpet av natta. Det er jo også slik at jo mer man tenker på drømmene når man våkner jo mer trener man hjernen til å huske dem. Alle drømmer hver eneste natt, men ikke alltid man husker dem. Når det gjelder drømmetydning så er det i samme kategori som astrologi, ikke noe man burde vektlegge i noen som helst grad. Drømmer er bare hjernen som tolker sine egne signaler som sanseinntrykk, hverken mer eller mindre. Drømte mye i fjor på sen vinter, drømte hver natt og de fleste drømmene var ekle og stygge. Det varte i 2 mnd eller noe, så roet det seg. Nå har jeg begynt å drømme hver natt, forskjellige drømmer og som sagt husker de fleste. De uroer meg, jeg er redd for hva som kan skje🥺 Jeg vet at det kanskje høres teit ut, men jeg blir bekymret når jeg vet at jeg ikke har drømt så mye før som nå. Den siste tiden har jeg mistet 2 i slekta mi på kort tid, det har gått inn på meg så kanskje det har også noe å si mtp drømmene? Og våkner også flere ganger om natta, eller våkner også tidlig. Men som dere sier så kan det være stress eller noe. Ts Anonymkode: 5b236...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #11 Del Skrevet 17. januar 2024 Drømmetydning er bare tull og tøys. At drømmene skal prøve å fortelle deg noe eller si noe om fremtiden for eksempel, det er overtro på lik linje med spøkelser og det behøver du ikke være redd for i det hele tatt. Jeg drømmer mye i perioder og det kan være slitsomt. Det har gjerne med høyt stress og hormonvariasjoner å gjøre, ting jeg tenker på eller bekymrer meg for i livet, og lite annet. Anonymkode: 14362...3cb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #12 Del Skrevet 17. januar 2024 Leste at du har hatt dødsfall i familien i det siste. Kondolerer. Dødsfall og sorg er ofte veldig stressende for oss, da er det ikke rart at du drømmer mye. Det vil gå over når du får det litt mer på avstand. Anonymkode: 14362...3cb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #13 Del Skrevet 17. januar 2024 Jeg drømmer "mer" i perioder med stress, når jeg sover dårlig, hvis jeg har drukket mye alkohol. Men jeg vet jo ikke om jeg drømmer mer akkurat, jeg husker dem bare bedre fordi jeg halvsover og våkner midt i dem og sånt. Vet ikke hvor mye det er å tyde, jeg drømmer jo ofte om det jeg tenker mye på eller driver mye med, noen ganger dukker plutselig noe helt random opp. Anonymkode: 8f577...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. januar 2024 #14 Del Skrevet 17. januar 2024 (endret) Jeg har alltid drømt mye, og har fått inntrykk av at jeg drømmer veldig merkelig. Jeg er ikke nødvendigvis meg i mine drømmer, men jeg- personen kan være en helt annen. Mann, ung kvinne, gammel kvinne og så videre. Absolutt ikke meg. Jeg kan også drømme lange sammenhengende historier, og hvilken person jeg liksom opplever historien fra kan også veksle. Kan også hoppe inn igjen eller drømme videre på en historie lenge etterpå, og liksom tenke "så var jeg tilbake her ja", selv om jeg sover. Drømmene kan også være så virkelige at jeg kan våkne opp og føle at nå vet jeg hvordan det er å være mann som har sex med en kvinne for eksempel. Det er nesten som å få glimt fra andre reelle liv. Tidligere trodde jeg alle drømte slik. Om jeg drømmer som meg selv er drømmene mer symbolske, og mindre en sammenhengende historie. Jeg tolker ikke drømmene, men det har hendt at jeg har skriblet ned historier kjapt. Endret 17. januar 2024 av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. januar 2024 #15 Del Skrevet 17. januar 2024 Alle drømmer, men ikke alle husker drømmene sine. Jeg pleier å huske mine, men de betyr jo ikke så mye. Noen ganger kan man drømme om ting man er redd for o.l., men det betyr jo ikke annet enn det - at man er redd for x. Drømmer er ikke varsler om ting som skal skje i framtida eller noe sånt. Så bare legg fra deg alle tanker om sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:20 #16 Del Skrevet torsdag kl 23:20 I natt så drømte jeg at jeg var i selskap hos en dame, og da vi satt ved et bord så hun at hun hadde omgangssyke. Hun sa høyt og tydelig at hun hadde det. Hun gikk til og fra bordet flere ganger. Da noen sa at nå blir vi alle smittet så ble jeg grepet av panikk. Drømmen var så livaktig at jeg husker at jeg fikk panikk. Jeg våknet med hjertebank og iskald av Svette. Jeg er redd for å kaste opp. Så jeg drømte nok dette fordi jeg er redd for omgangssyke, og i tillegg har det vært noe på nyhetene om omgangssykeutbrudd på sykehus. Anonymkode: 67aca...fbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå