Gå til innhold

Dårlig matlyst, vil opp i vekt! Tips??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med dårlig matlyst. Spiser veldig lite og er veldig tynn. 
Noen som har tips til et proteinpulver (gainer??) eller noe som kan øke kcal inntaket ?  Jeg følger alle rådene som å bytte ut lett melk med h-melk, peanøttsmør, fett osv.  Men det hjelper lite når ingenting frister.. men nå skal jeg prøve å tvinge i meg mer, så trenger litt 
tips til noen gode og enkle oppskrifter? Sliter spesielt mye med frokost! Mellommåltid ? 
Såg på apoteket at det har noe som heter resource (?), noen som har prøvd det? 

har vært hos legen. Er ingenting galt, er mest psykisk. Så dere trenger ikke å nevne at jeg må til legen og sjekke vitaminer, eller andre ting. Alt er sjekket 👍🏼

Anonymkode: 27f75...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare tvinge deg til å spise selv om ingenting frister. Ingen spesiell mat behøves. Men du må spise regelmessig og ofte.

Anonymkode: 24f27...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må bare tvinge deg til å spise selv om ingenting frister. Ingen spesiell mat behøves. Men du må spise regelmessig og ofte.

Anonymkode: 24f27...8cc

Syns det er lettere å drikke noe. Så tenkte kanskje noe proteinpulver eller noe kan hjelpe litt å få opp matlysten? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 27f75...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns det er lettere å drikke noe. Så tenkte kanskje noe proteinpulver eller noe kan hjelpe litt å få opp matlysten? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 27f75...a63

Lag en smoothie på banan, peanøtter/peanøttsmør, kakaopulver og helmelk. (Noe jeg personlig liker.) Du får mer matlyst når du blir mer vant til å spise regelmessig.

Anonymkode: 24f27...8cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis bittelitt ofte.

Gjør det til en vane, eller sett timer på klokka om så er.

Ha enkle småting lett tilgjengelig. Sånt som kan spises direkte uten forberedelser, og som det er naturlig å snacke på bare litt av gangen.


En neve valnøtter. 
En halv avokado (spis med skje rett ut av skallet).
Et par skiver skinke/fenalår/annet pålegg.
Ett egg (ha noen hardkokte ferdige i kjøleskapet).
 
En liten youghurt, tilsett ei skje god olje. En neve druer - en boks ferdig skylte druer i kjøleskapet.

 

Anonymkode: 92e71...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Syns det er lettere å drikke noe. Så tenkte kanskje noe proteinpulver eller noe kan hjelpe litt å få opp matlysten? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 27f75...a63


Smoothie er nok et lurt valg på morgenen, og litt proteinpulver - eller bare et egg - er en god ide for litt ekstra næring.

Har heller ikke noe matlyst på morran. Det hjelper meg å ‘drikke frokost’ :)

Denne f.eks 

https://www.axa.no/oppskrifter/smoothies/havrebombe/

 

Anonymkode: 92e71...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg sliter veldig med dårlig matlyst. Spiser veldig lite og er veldig tynn. 
Noen som har tips til et proteinpulver (gainer??) eller noe som kan øke kcal inntaket ?  Jeg følger alle rådene som å bytte ut lett melk med h-melk, peanøttsmør, fett osv.  Men det hjelper lite når ingenting frister.. men nå skal jeg prøve å tvinge i meg mer, så trenger litt 
tips til noen gode og enkle oppskrifter? Sliter spesielt mye med frokost! Mellommåltid ? 
Såg på apoteket at det har noe som heter resource (?), noen som har prøvd det? 

har vært hos legen. Er ingenting galt, er mest psykisk. Så dere trenger ikke å nevne at jeg må til legen og sjekke vitaminer, eller andre ting. Alt er sjekket 👍🏼

Anonymkode: 27f75...a63

Har samme problem og til frokost lager jeg smoothie med banan,mango,annanas,peanøttsmør,kokosolje og kokosmelk

Mellommåltid en neve nøtter og noen dadler med peanøttsmør,riskaker/maiskaker med peanøttsmør og frukt/syltetøy eller hummus og avocado eller disse:

12 dadler( 300 gram )
2 ss kakaopulver                                           125 g peanøttsmør
2 klyper salt
2 ss sirup  
40-50 g salte peanøttertil å rulle kulene i

Start med å kjøre de salte peanøttene til mindre biter i en blender eller kjøkkenmaskin og sett til side

Fjern steiner fra dadler og ha alle ingrediensene (med unntak av de salte peanøttene) i den samme blenderen eller kjøkkenmaskinen. La maskinen gå til du har en samlet masse som lar seg forme til kuler. 

Trill til kuler som du ruller i de salte peanøttene. Oppbevar peanøttkulene i kjøleskapet

Anonymkode: bb5bc...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis etter klokka. Er det mange små måltider eller få store måltider som passer beste for deg? Del opp kaloriene i antall måltider. Egg og bacon er ypperlig kalorikilde, gjerne på brød.

Og pøs på med nøtter, alle typer :)

Anonymkode: 13823...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...