Gå til innhold

Funko POP! Noen som har peiling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt greia, er det leker? Samleobjekter? Hva er de verdt, hvor ofte kommer de, hvor mange finnes? 
 

Jeg lurer egentlig på alt, så om du har erfaring eller peiling, forklar meg gjerne :)

Anonymkode: cd5e3...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er samleobjekter. Jeg har flere, og alle er i sin originale eske og har aldri blitt åpnet.

Det finnes flere tusen forskjellige. Hvis du skal samle så kan du begynne med å først samle på figurene fra en film/serie, artister eller et spill. Marvel, Star Wars, Game of Thrones f.eks.. 

Det finnes noen som er verdt flere tusen.  De aller fleste koster noen hundrelapper. 

Bare vær klar over at de fort tar veldig mye plass 😄

Anonymkode: 65436...7be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samleobjekter. Og noen av oss tar dem ut av esken 👀

Jeg har Grogu, Katte Patronus, Hedwig (stor) og Louisa Madrigal.

Har lyst på flere, en Eevee hadde ikke vært feil 😄 Men det tar plass. 

Det finnes MANGE! Veldig mange. Fra mange ulike «univers». Noen av dem er nok verd litt penger, som med alle samleobjekter. Men de fleste av dem er ikke det.

Anonymkode: bcfe3...055

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Voksne folk som samler på leker er bare trist

Anonymkode: 651f7...a04

Hva skal voksne samle på da? Eller er det slik at voksne skal leve med begrensninger? Hvorfor kan ikke folk gjøre det som gjør dem glade? Tenker at de som tenker sånn som du, er litt enkle, som ikke ser at sånn tankegang som du har, er trist. 

Anonymkode: 5e59f...61e

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samleobjekter. Nesten alle slags populære film/tv- franchiser har en funko pop-versjon. 

Noen av disse er verdt penger, men det meste er masseprodusert søppel som havner i billig-kassa/outlet for et par kroner.

Anonymkode: 9c376...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror voksne folk som samler på leker er de "enkle" du. Lol

Anonymkode: 651f7...a04

Er ofte de som ikke evner å se flere sider av en sak som blir kategorisert som "enkle".

Samler ikke selv, men føler alltid en sterk trang til å sette på plass sneversynte som spyr ut galle på nett.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva skal voksne samle på da? Eller er det slik at voksne skal leve med begrensninger? Hvorfor kan ikke folk gjøre det som gjør dem glade? Tenker at de som tenker sånn som du, er litt enkle, som ikke ser at sånn tankegang som du har, er trist. 

Anonymkode: 5e59f...61e

Voksne damer har kun lov til å samle på mummikopper:opplyser:

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Voksne folk som samler på leker er bare trist

Anonymkode: 651f7...a04

Du kan synes det. Jeg synes voksne folk som bruker hundrevis av kroner hver helg på byen, der de drikker seg dritings er trist.

Jeg synes at de voksne som røyker bort penger er trist.

Jeg kunne skrevet flere ting her, for det er mye jeg mener er ting voksne kaster bort penger på.

Vi er alle ulike. Mange voksne har jobbet for å tjene penger og til syvende sist så bestemmer vi alle og en hver hva vi ønsker å bruke de pengene på.

Anonymkode: bcfe3...055

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tror voksne folk som samler på leker er de "enkle" du. Lol

Anonymkode: 651f7...a04

Nei, det er enspora kjerringer som er det. Som du, Karen.

Macro skrev (6 minutter siden):

Voksne damer har kun lov til å samle på mummikopper:opplyser:

:ler: Hva med menn da? Bare lov å samle verktøy?

Anonymkode: 5e59f...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er enspora kjerringer som er det. Som du, Karen.

:ler: Hva med menn da? Bare lov å samle verktøy?

Anonymkode: 5e59f...61e

Jeg sa : Voksne damer har kun lov til å samle på mummikopper".

Ikke "Kun voksne damer har lov til å samle på mummikopper"😄

Jeg samler på lover, regler og normer om samling. Har ikke kommet så langt😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva skal voksne samle på da? Eller er det slik at voksne skal leve med begrensninger? Hvorfor kan ikke folk gjøre det som gjør dem glade? Tenker at de som tenker sånn som du, er litt enkle, som ikke ser at sånn tankegang som du har, er trist. 

Anonymkode: 5e59f...61e

Voksne mennesker er numismatikere og samler på mynter eller sedler; den gangen man hadde gullstandard i Norge, kunne man veksle alle sedler i gullmynter, og som det står på mynten, gikk det 124 stykker 20-kroner på én kilo gull:

20-kroner.jpeg.b876e8413216ceeba603528f74bee371.jpeg

... eller er filatelister og samler på frimerker og posthistorie; dette frimerket satt i sin tid på et brev som ble postet i Bergen 28. mars 1856:

frimerke.jpeg.08e1ac2a9f62759cb1eadaba9d2c6887.jpeg

At voksne mennesker samler på ting laget av plast eller tegneserier, er et nyere fenomen; ingen normale voksne samlet på Lego eller Donald-bladet i 1950-årene; det er grunnen til at prisene på disse objektene er så høye i dag. Frimerker samlet derimot mange på, slik at de får man idag slengt etter seg, mens det var svært få som samlet mynter - myntinteressen eksploderte først etter at det ble kjent av 2-øren fra 1968 bare hadde blitt laget i et opplag på beskjedne 3467 eksemplarer, og "alle" begynte å lete etter en 2-øre fra dette året.

Har for øvrig denne 2-øren selv, og når jeg ser den, synes jeg i mitt stille sinn at det er rart at noe i utgangspuniktet så stygt, kan være verdt så mye.

2-ore-1968.thumb.jpeg.b68c165bea2be29036b0cf00ae7fbc8d.jpeg

Anonymkode: 1504b...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de er kule jeg! Har to stk. Begge av Eddie Van Halen. Er stor Van Halen fan. Samleobjekter! Den ene av de er limited edition fra VanHalenstore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...