AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #101 Skrevet 19. januar 2024 Som alenemor i en presset situasjon har jeg på eget initiativ kontaktet barnevernet for råd. Jeg har ikke opplevd å bli meldt til barnevernet fordi jeg holder fasaden, men kanskje derfor var det enklere å søke kontakt. Om man har ansvar for barn er barnevernet der for å verne om barna. Om du selv som mor kontakter dem for å be om hjelp er det positivt, det viser at du forstår ditt ansvar. Jeg er så møkk lei av at barnevernet blir svertet, de er vanlige mennesker man kan snakke med om man kjenner at foreldrerollen er tung. (Noe den ofte er om man er alene om ansvaret for barna.) De har tilgang til mye som kan gjøre livet som aleneforelder lettere. Anonymkode: e4c00...a74 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #102 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 17.47): Jo, det gjorde det. Vi begynte å varsle om utkastelse etter tre mnd ikke betalt husleie (som ble dekket gjennom navgaranti). Etter disse tre månedene uten betaling varslet vi om utkastelse. Det gikk da 12 mnd før namsmannen kom med låsesmed. tro meg, vi gjorde ALT for å få henne ut, men ingen kunne gjøre noe fordi hun hadde barn. i mellomtiden hadde hun forskanset seg i kjellerleiligheten med en tre år gammel datter som ikke gikk i barnehage. De var inne hele døgnet, kun innimellom hørte vi henne gå ut midt på natten for å kjøpe mat. Helt innlysende en barnevernssak. Hun virket hyggelig og oppegående da vi tok henne inn, selvfølgelig på en anbefaling som viste seg å være hennes far. jeg leier gjerne ut til alenemødre igjen, men jeg vil ikke godta navgaranti. 12 fuckings måneder bodde hun i vår leilighet «gratis». Kravet står i kø hos namsmannen, men de er ærlige og sier at vi antagelig aldri får de pengene tilbake. Nesten 200 000 kroner, der altså, på grunn av tiltaksløshet Anonymkode: bc16a...64e Litt av en FØKKINGS KJELLER-leilighet som koster over 16.000 kr per måned, i og med at du snakker om nesten 200.000 kr på ett år? Jaja, hva annet kan man forvente av en brutal, kapitalist blodigle som suger folk for penger (blod) til de ikke kan betale mer. Du overlever nok til tross for tapte ca 200.000 kr, for det har seg nemlig slik at når man EIER en bolig (eller flere) i et av de store byene i Norge, så kan en bare sitte og runke og gjøre ingenting og prisen går oppover uansett. Tenker at du er i den kategorien. Anonymkode: fbccd...257 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #103 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Litt av en FØKKINGS KJELLER-leilighet som koster over 16.000 kr per måned, i og med at du snakker om nesten 200.000 kr på ett år? Jaja, hva annet kan man forvente av en brutal, kapitalist blodigle som suger folk for penger (blod) til de ikke kan betale mer. Du overlever nok til tross for tapte ca 200.000 kr, for det har seg nemlig slik at når man EIER en bolig (eller flere) i et av de store byene i Norge, så kan en bare sitte og runke og gjøre ingenting og prisen går oppover uansett. Tenker at du er i den kategorien. Anonymkode: fbccd...257 Ja! Helt greit å stjele fra de "rike". Det er ikke synd på dem. La oss alle gjøre det. Vi kan alle leie leiligheter rundt om i landet, så betaler vi ikke for oss 😃 Anonymkode: 68a9b...74c 1 1
kaarebjarne Skrevet 20. januar 2024 #104 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tenker at det uskyldige barnet ikke skal miste sin faste omsorgsperson bare fordi mor sliter med noe økonomisk. Hvis mor kan få hjelpen hun trenger med økonomisk styring og det som har gjort at hun har mistet kontroll så vil hun nok være en god nok omsorgsperson for sitt barn. Man trenger ikke å være perfekt for å ha barn, da hadde ingen av oss hatt barn. Når det er sagt så er jeg enig at man har ansvar for å ha kontroll på økonomien når man har barn men av og til så skjer ting i livet som gjør at man ikke klarer å følge opp visse ting som man ønsker. Det kan være alt fra sykdom og død til at man er blitt lurt av en partner. Når drapsdømte mennesker og folk som har begått overgrep på små barn får sitte på omsorgen for egne barn så er ts sine økonomiske problemer en bagatell og det er ingen fare for at ts mister omsorgen for barnet sitt så lenge hun utøver god omsorg i det daglige. Anonymkode: 80218...6ad Whataboutism.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #105 Skrevet 20. januar 2024 Tenker at det kanskje ble for mye for ts siden ts ikke henter post også. Anonymkode: 302dc...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #106 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Litt av en FØKKINGS KJELLER-leilighet som koster over 16.000 kr per måned, i og med at du snakker om nesten 200.000 kr på ett år? Jaja, hva annet kan man forvente av en brutal, kapitalist blodigle som suger folk for penger (blod) til de ikke kan betale mer. Du overlever nok til tross for tapte ca 200.000 kr, for det har seg nemlig slik at når man EIER en bolig (eller flere) i et av de store byene i Norge, så kan en bare sitte og runke og gjøre ingenting og prisen går oppover uansett. Tenker at du er i den kategorien. Anonymkode: fbccd...257 https://e24.no/norsk-oekonomi/i/wA1eGn/boliganalytiker-utleiere-sponser-leietagere https://xn--konomilappen-ujb.no/?p=134 Det er langt fra slik at leie alltid betyr at leietager taper mens boligeier sitter på en penge binge. Det årene vi legger bak oss nå og årene som kommer er et svært godt eksempel. Der jeg bor koster en liten 2 roms i underkant av 3 mil i dag. Men samme leiligheten får du ikke leid ut for mere enn rundt 12 000. Dvs at du taper betydning på å leie den ut selv om man kalkulerer inn evt verdistigning og ikke tar med det løpende tapet og risikoen ved for eksempel situasjoner hvor husleie uteblir. Anonymkode: 497c9...bd0 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #107 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Tenker at det kanskje ble for mye for ts siden ts ikke henter post også. Anonymkode: 302dc...e4d Hun har nok stukket hodet i sanden - noe mange med økonomiske problemer gjør. Kan virke som at hun ikke har den kontrollen hun påstår at hun har. Anonymkode: 2722b...12e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #108 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun har nok stukket hodet i sanden - noe mange med økonomiske problemer gjør. Kan virke som at hun ikke har den kontrollen hun påstår at hun har. Anonymkode: 2722b...12e Svarte i feil tråd 🙈 Anonymkode: 2722b...12e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå