Gå til innhold

Startet å trene og jeg føler meg full

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

60g protein, det vil si at du er ca 40 kg? Hvor mange kcal spiser du per dag? 

Anonymkode: 9806b...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er egentlig dårlig hele tiden. På ettermiddagen/ kvelden føler jeg at jeg har sittet å drikke vin, selv om jeg ikke har drukket alkohol. Og på morgenen våkner jeg kvalm, og det vedvarer store deler av dagen. 

Jeg prøver å få i meg 60 gram proteiner ila dagen, og spiser grønnsaker, egg brød med ost/skinke, yoghurt. Ris eller poteter til middagen, rent kjøtt. 

Drikker mye vann, da jeg først tenkte at jeg var dehydrert. Prøver å ha ekstra salt på eggene, i tilfelle vannet gjør at jeg mangler salter. 

Jeg har alltid trent, så utrent er jeg ikke, men treningen er mer intens nå, har startet med crossfit, og før var det "bare" styrke og kondisjon på treningssenter. Men denne følelsen har kommet siste uken, etter at jeg startet med crossfit

Anonymkode: 19c29...8ce

Høytblodtrykk?

Anonymkode: d6676...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Syns du bør kontakte lege. Å være vedvarende kvalm, desorientert og skjelven er ikke en bivirkning av trening. 

Anonymkode: fc9bf...e6b

Det er en helt vanlig bivirkning av det å ikke innta tilstrekkelig med mat. Noe mange amatører ikke forstår når de skal begynne å trene etter nyttår når de prøver å løpe og sulte seg ned i vekt fordi de ikke har forstått at det er fett% ikke tallet på vekta som betyr noe.

Anonymkode: f144f...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er egentlig dårlig hele tiden. På ettermiddagen/ kvelden føler jeg at jeg har sittet å drikke vin, selv om jeg ikke har drukket alkohol. Og på morgenen våkner jeg kvalm, og det vedvarer store deler av dagen. 

Jeg prøver å få i meg 60 gram proteiner ila dagen, og spiser grønnsaker, egg brød med ost/skinke, yoghurt. Ris eller poteter til middagen, rent kjøtt. 

Drikker mye vann, da jeg først tenkte at jeg var dehydrert. Prøver å ha ekstra salt på eggene, i tilfelle vannet gjør at jeg mangler salter. 

Jeg har alltid trent, så utrent er jeg ikke, men treningen er mer intens nå, har startet med crossfit, og før var det "bare" styrke og kondisjon på treningssenter. Men denne følelsen har kommet siste uken, etter at jeg startet med crossfit

Du må spise langt mere proteiner, gjerne opp mot 2x kroppsvekt om du trener samt er godt voksene 40+. Kroppen må ha mange byggesteiner , gi den rikelig for den vil ikke klarer å ta opp næring like optimalt som en drittunge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns du bør kontakte lege. Å være vedvarende kvalm, desorientert og skjelven er ikke en bivirkning av trening. 

Anonymkode: fc9bf...e6b

Jo, når man ikke spiser nok. CF er hardt, man trenger MYE mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det frisklivssentral i din kommune? De er en god hjelp for noen som skal starte med trening. 

Legen henviser deg dit - så da må du uansett til legen først. Høres ut som det er det lureste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BobbySocks skrev (7 minutter siden):

Jo, når man ikke spiser nok. CF er hardt, man trenger MYE mat.

Hun spiser ikke nok , 60 gram proteiner er ikke nok.  CT krever mye. 

Anonymkode: 567f5...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du faktisk er syk, altså har fått et virus samtidig som du har startet hardtrening, og derfor du er dårlig? F.eks omgangssyke uten å spy, influensa uten sterke symptomer osv? 

Anonymkode: c5bef...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at da jeg begynte med å gå en bratt fjelltopptur flere ganger i uka, slet jeg og følte meg uvel med mye hjertebank og kvalme. Viste seg at jeg hadde stor jernmangel (nesten ingenting å gå på), samt at jeg spiste altfor lite. Trente etter jobb, og alt bedret seg da jeg spiste et knekkebrød (eller 2) og en skyr før jeg gikk fra jobb. Natt og dag med et ekstra måltid og etterhvert virkningen av jerntabletter. 

Anonymkode: c5bef...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google Rabdomyolyse... Gå til lege. 

En kan faktisk få akutt nyresvikt av plutselig for hard trening. Rabdomyolyse betyr akutt ødeleggelse og celledød av tverrstripet muskulatur. Gir rødbrun urin.. Og smerter og svakhet i den rammede muskulaturen. Har du det må du til lege asap 

Anonymkode: 22a55...03b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun spiser ikke nok , 60 gram proteiner er ikke nok.  CT krever mye. 

Anonymkode: 567f5...591

Fikk beskjed av min trener å spise 1,2 gram protein per kilo kroppsvekt, og stige opp til 1,6 gram når jeg har kommet mer inn i det. Jeg veier mellom 50 og 52 kilo. 

Jeg har i teorien ikke fokus på mat og vekt. Men ønsker jo at jeg skal få økt muskelmasse, og spurte derfor treneren, som gav tips om hva jeg burde ha fokus på. Derav "teller" jeg proteiner og karbohydrater. 

Ts

Takk for tips ang både hydrering og legebesøk. Jeg har ikke ødem i muskler, men skader vel ikke å sjekke hos legen. Kanskje jeg har forhøyet CRP eller noe pga influensa som ikke slår seg "skikkelig" ut med feber og slikt. Eller så spiser jeg vel ikke nok, men jeg trodde jeg fikk i meg nok. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...