Gå til innhold

Mob wife look?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 17.45):

TS, hvordan tenker du å gjennomføre mob wife look i norsk klima? 

Anonymkode: 0cb84...603

😔 Hvorfor må de antrekkene noen av oss liker best, være så upraktiske? Tror ikke engang et varmt klima har hjulpet stilen min, klærne jeg liker bare hører ikke hjemme med sosialisering, det blir for på kanten og overdrevet. 

Morsomt om du går for å implementere stilen din i hverdagslivet ts 😊 Selv om jeg sier nei til pels, beklager, klarer ikke se pels uten å tenke på dyrene. 

Anonymkode: ed6f5...762

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I sludd og regn?

Anonymkode: 51056...753

De har kanskje ikke paraplyer der du bor? 

Anonymkode: a6211...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har kanskje ikke paraplyer der du bor? 

Anonymkode: a6211...74d

Jo, men det pleier å blåse så mye samtidig at de ikke kan brukes. 

Anonymkode: 51056...753

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har kanskje ikke paraplyer der du bor? 

Anonymkode: a6211...74d

Med de vindforhold som preger ganske mye av det norske forholdene er paraply fullstendig nytteløst. Du skal ha en god dag med godt vær om paraply er noe hjelp her jeg bor 

Anonymkode: f3105...34c

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan kvinner flest er sauer som skal gå i de samme klærne som alle andre kvinner. Sykt flaut å se på!

Anonymkode: c1862...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Merkelig hvordan kvinner flest er sauer som skal gå i de samme klærne som alle andre kvinner. Sykt flaut å se på!

Anonymkode: c1862...5af

Ja, for menn er jo sååå mye bedre...🙄

Anonymkode: a6211...74d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja, for menn er jo sååå mye bedre...🙄

Anonymkode: a6211...74d

Altså, hvor liten andel menn er det som er opptatt av trend og moter kontra kvinner?!

Anonymkode: c1862...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Altså, hvor liten andel menn er det som er opptatt av trend og moter kontra kvinner?!

Anonymkode: c1862...5af

Likevel går "alle" menn identisk kledd. 

Anonymkode: a6211...74d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Likevel går "alle" menn identisk kledd. 

Anonymkode: a6211...74d

Menn går i praktiske klær. 

Anonymkode: c1862...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig trist hvis dette kommer på moten igjen. Nå har vi akkurat hatt mange dokumentarer med pelsdyr med avspiste bein, store sår, manglende ører og haler osv. Man har vist frem hvor ille forholdene faktisk er, og de er så ille at det faktisk er blitt forbudt å selge det i Norge, som kanskje er et av de landene med strengest regler for dyrehold.

For hvor vil pelsen komme fra da, om dette blir trendy igjen? Land med enda verre forhold, om mulig. Grusomt 😢 Nei, jeg synes ikke dette er noe fint, bare trist.

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (9 timer siden):

Synes det er veldig trist hvis dette kommer på moten igjen. Nå har vi akkurat hatt mange dokumentarer med pelsdyr med avspiste bein, store sår, manglende ører og haler osv. Man har vist frem hvor ille forholdene faktisk er, og de er så ille at det faktisk er blitt forbudt å selge det i Norge, som kanskje er et av de landene med strengest regler for dyrehold.

For hvor vil pelsen komme fra da, om dette blir trendy igjen? Land med enda verre forhold, om mulig. Grusomt 😢 Nei, jeg synes ikke dette er noe fint, bare trist.

Trenden er vintage pels, og ikke ny. Det ser du også på stilen på kåpene at de er ikke nye. Jeg tenker har du en arvet  kåpe kjør på, må du ha ny ikke kjøp. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (19 timer siden):

Trenden er vintage pels, og ikke ny. Det ser du også på stilen på kåpene at de er ikke nye. Jeg tenker har du en arvet  kåpe kjør på, må du ha ny ikke kjøp. 

Man er med på å opprettholde er marked hver gang man er med på å holde pels i motebildet. Noen kjøper en brukt, og noen kjøper en ny fordi de ikke får tak i vintage. 

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (3 timer siden):

Man er med på å opprettholde er marked hver gang man er med på å holde pels i motebildet. Noen kjøper en brukt, og noen kjøper en ny fordi de ikke får tak i vintage. 

Det å kaste klær som kan brukes er ikke miljøvennlig, jeg er uenig i dette at det promoterer ny, ved å holde det i motebilde. Pels vil alltid være i motebilde uansett. Man kjøper ikke ny pels i 2024, og det er ikke de som bruker pels fra 70 tallet sin skyld at noen gjør det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forvirret23 skrev (5 minutter siden):

Det å kaste klær som kan brukes er ikke miljøvennlig, jeg er uenig i dette at det promoterer ny, ved å holde det i motebilde. Pels vil alltid være i motebilde uansett. Man kjøper ikke ny pels i 2024, og det er ikke de som bruker pels fra 70 tallet sin skyld at noen gjør det. 

Det du skriver stemmer ikke. Jo, man promoterer pels når man går med det, det er ikke akkurat en kontroversiell mening. Jeg mener det er direkte naivt å tro at man ikke er delaktig i det.

På den ene siden skriver du at pels vil være i motebildet uansett, og på den andre siden at man ikke kjøper ny pels i 2024.

Pels har vært helt ute av motebildet flere ganger, senest etter dokumentarene som kom fram. Og jo, flere kjøper ny pels i 2024, bare ta en titt på Finn og i enkelte butikker i Oslo.

Man kan gjerne si til seg selv at man er miljøvennlig om man bruker vintage eller at det ikke har så mye å si, men man lurer bare seg selv. Enten bryr man seg ikke, eller man prøver å døyve den bittelille dårlige samvittigheten man har.

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (3 minutter siden):

Det du skriver stemmer ikke. Jo, man promoterer pels når man går med det, det er ikke akkurat en kontroversiell mening. Jeg mener det er direkte naivt å tro at man ikke er delaktig i det.

På den ene siden skriver du at pels vil være i motebildet uansett, og på den andre siden at man ikke kjøper ny pels i 2024.

Pels har vært helt ute av motebildet flere ganger, senest etter dokumentarene som kom fram. Og jo, flere kjøper ny pels i 2024, bare ta en titt på Finn og i enkelte butikker i Oslo.

Man kan gjerne si til seg selv at man er miljøvennlig om man bruker vintage eller at det ikke har så mye å si, men man lurer bare seg selv. Enten bryr man seg ikke, eller man prøver å døyve den bittelille dårlige samvittigheten man har.

Pels har alltid vært i motebilde, fake pels på hetter, og ekte pels på hetter/krager. Så jo pels har vært i motebilde hele tiden. Og jeg vet at motstandere av pels mener det du skriver her at gammel pels kan brennes og kastet, så kjøpe heller plast og dritt som ødelegger miljøet. 
Jeg synes det er teit, bortkastet penger og virkelig synd for vårt miljø. Jeg er derimot helt for å legge ned pels industrien i hele verden helst, og heller bruke vintage pels, eller ikke pels.
Jeg er også for bruk av hele dyret, om man skyter rev for å holde bestanden nede, eller ulv eller lignende så synes jeg at det er synd at pelsen ikke  brukes. Og nei da skal man ikke jakte på inhuman måte som de gjør med vaskebjørn. Man trenger ikke å være så ekstrem i meningene sin selv om man ikke støtter dyreplageri som pelsindustrien er. Jeg selv bruker ikke pels, det er ikke helt meg. Ser tenker derimot ikke dårlig om de som velger å dra frem arvepelsen. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er jo ikke vanskelig å få til, kjerringfrisyre, sort eyeliner, en gammel pelskåpe og gull-øredobber.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste styling til denne looken er en veskehund. Ikke helt etter min smak dette skjønner du.

Anonymkode: 5549b...3ad

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (9 timer siden):

Pels har alltid vært i motebilde, fake pels på hetter, og ekte pels på hetter/krager. Så jo pels har vært i motebilde hele tiden. Og jeg vet at motstandere av pels mener det du skriver her at gammel pels kan brennes og kastet, så kjøpe heller plast og dritt som ødelegger miljøet. 
Jeg synes det er teit, bortkastet penger og virkelig synd for vårt miljø. Jeg er derimot helt for å legge ned pels industrien i hele verden helst, og heller bruke vintage pels, eller ikke pels.
Jeg er også for bruk av hele dyret, om man skyter rev for å holde bestanden nede, eller ulv eller lignende så synes jeg at det er synd at pelsen ikke  brukes. Og nei da skal man ikke jakte på inhuman måte som de gjør med vaskebjørn. Man trenger ikke å være så ekstrem i meningene sin selv om man ikke støtter dyreplageri som pelsindustrien er. Jeg selv bruker ikke pels, det er ikke helt meg. Ser tenker derimot ikke dårlig om de som velger å dra frem arvepelsen. 

Men det er ikke de dyrene som brukes i pels, det er egne dyr som lever i fangenskap i små bur.

Anonymkode: 51056...753

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er ikke de dyrene som brukes i pels, det er egne dyr som lever i fangenskap i små bur.

Anonymkode: 51056...753

Som jeg skriver er helt i mot, og kan legges ned i hele verden. Det betyr ikke at jeg er i mot gammel pels fra loftet, eller pels som lages av hele dyret og ikke er pelsoppdrett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...