Gå til innhold

Promper for mye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg promper for mye veldig flaut foran folk eller når jeg er ute foran familien foran mannen min følger veldig flau og dum spiser veldig lite også

hva bør jeg gjøre 

Anonymkode: 276c4...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva spiser du? Jeg får mye luft av frukt og brød/korn. Stress og lite søvn gir også ofte luft i magen.

Anonymkode: 68a72...2c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser trolig mat som magen din ikke tåler så godt. Folk reagerer ulikt på ulik mat(og drikke), så jeg ville prøvd meg fram med å bytte ut ulike matvarer noen dager av gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg promper for mye veldig flaut foran folk eller når jeg er ute foran familien foran mannen min følger veldig flau og dum spiser veldig lite også

hva bør jeg gjøre 

Anonymkode: 276c4...b1a

Jeg promper for mye. Veldig flaut foran folk eller når jeg er ute foran familien. Foran mannen min følger veldig flau og dum. Spiser veldig lite også.

Hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: 8a322...8f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff disse trolle-trådene..

Anonymkode: 8222a...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En morsom fakta. Her i Norge kan jeg prompe i øst og vest. Men hver gang jeg drar til sørøst Asia og spiser maten der promper jeg utrolig lite. 

Anonymkode: 8010f...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva spiser du? Jeg får mye luft av frukt og brød/korn. Stress og lite søvn gir også ofte luft i magen.

Anonymkode: 68a72...2c2

Jeg spiser mest asiatisk mat

Anonymkode: 276c4...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva du spiser, men tyggis og kunstig søtning er to ting som gir mye luft i magen. Bønner/kål/paprika likeså. 

Anonymkode: 19e84...0d4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du drikker ting med søtningsmidler, f.eks. aspartam, så gjør dette at man får mye gass i tarmen da bakteriene ikke liker sukkererstatning. Det finnes også en del ultraprosesserte matvarer (inkludert veganske alternativer) som har stabilisatorer, fortykningsmidler og annet som irritere tarmen og bakteriene. Ellers kan man også reagere på mat som bønner, linser, kikerter, eller bare generelt på FODMAP-type mat. Noen ganger er laktose et problem.

Endret av katties
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyre er også en versting

Anonymkode: 19e84...0d4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser bønner ris stekt grønnsaker fisk chappati egg drikker ikke søt eller kullsyre er ikke glad i spise søte mat eller dessert

Endret av Elskerbarn9298
Ville være annyoum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser bønner ris stekt grønnsaker fisk chappati egg drikker ikke søt eller kullsyre er ikke glad i spise søte mat eller dessert

Anonymkode: 276c4...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for latterliggjøring. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spiser bønner ris stekt grønnsaker fisk chappati egg drikker ikke søt eller kullsyre er ikke glad i spise søte mat eller dessert

Anonymkode: 276c4...b1a

Min onkel fikk mye gass av ris - han fant ut at han reagerer på dét, som ga mye gass og han fikk mye opp i vekt. Er mange ting man kan reagere på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Spiser bønner ris stekt grønnsaker fisk chappati egg drikker ikke søt eller kullsyre er ikke glad i spise søte mat eller dessert

Anonymkode: 276c4...b1a

Bønner er jo oppskriften på dårlig tarm, så du kan jo begynne med å kutte ut bønner fra kostholdet. 

Anonymkode: 8222a...3be

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elskerbarn9298 skrev (3 timer siden):

Spiser bønner ris stekt grønnsaker fisk chappati egg drikker ikke søt eller kullsyre er ikke glad i spise søte mat eller dessert

Tenker du skal kutte ut bønner, jeg. Det er en god grunn til at veganere promper ca 7 ganger mer enn altetere... Bønner, linser, belgfrukter og sånt gir MYE gass og ubehag/smerter.

Anonymkode: 5ff24...db6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha overvekst av bakterier i tynntarmen.

Sibo 

 

Anonymkode: 3ea76...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker du skal kutte ut bønner, jeg. Det er en god grunn til at veganere promper ca 7 ganger mer enn altetere... Bønner, linser, belgfrukter og sånt gir MYE gass og ubehag/smerter.

Anonymkode: 5ff24...db6

Skal prøve å slutte med det 😊

Anonymkode: 276c4...b1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...