Gå til innhold

Langweekend til by med gådistanser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å reise på langweekend til en hyggelig by der det er mulig å komme seg rundt til fots. Kjedelig å bruke mye tid på å sitte på metro. Så vil heller reise til en liten by enn en storby. 

Er ikke interessert i strand og shopping.
Vil helst se på livet, gå på noen rare eller interessante museer og spise god mat.

Tenker å reise enten nå i vår, eller etter høstferien. Orker ikke å reise på sommeren når det er mange turister.

Noen som har tips til mindre byer? 🙂

Anonymkode: 549db...48e

Videoannonse
Annonse
Gjest Linny111
Skrevet

Edinburgh. Veldig lite sentrum, men er en del bakker. Sevilla er nydelig og lett å gå rundt i, Bologna, Praha, Budapest, Vilnius, Krakow er alle byer som jeg likte å ta en kort reise til og bare gå rundt og titte.

Skrevet

Tallinn, veldig fin gamleby å gå rundt i, små avstander og likevel mye å se. 

Anonymkode: 7151b...55d

Skrevet

København - finn et hotell midt i sentrum, gjerne nær Rådhuspladsen.

Jeg var der i pinsen. Visste ikke at de hadde karneval i pinsen, men det ble en morsom opplevelse med opptog gjennom Strøget. Ellers en herlig by med alt! Jeg vil tilbake og se mer der!

Anonymkode: 95e0b...9f1

• Liker 2
Skrevet

Roma er det første som faller meg inn.

• Liker 3
Skrevet

Helsingfors, Düsseldorf, Køln, Stockholm, Barcelona, Budapest, Aten 

Anonymkode: ed1d0...566

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenker å reise enten nå i vår, eller etter høstferien. Orker ikke å reise på sommeren når det er mange turister.

Dersom du velger Østeuropa, husk at det er innenlandsklima og kan bli latterlig kaldt vinterstid. 

Anonymkode: 1c198...281

Skrevet

Jeg tenker at Krakow er perfekt for dere!

Den har to bykjerner, 10-15 min til fots fra hverandre. Når jeg drar dit pleier jeg å bo på ete hotell midt mellom de to områdene. Det er veldig rimelig, både overnatting og mat og drikke. Fly er billig også.

Gamlebyen er vakker og brostensbelagt, gamle fine bygg.

Den jødiske bydelen er spennende med mange kule kafeer og restauranter og bygninger som har sett mye historie på en annen måte enn gamlebyen.

Det er et VELL av spennende puber og restauranter i Krakow, live musikk her og der, og det er en by der folk koser seg.

Anonymkode: 2dbe1...cb4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Edinburgh eller Budapest er to fantastiske byer  og man må ikke bruke all tiden sin på kollektivtrafikk for å komme seg fra a til b :) 

Anonymkode: ac22f...60a

Skrevet

Malaga?

Anonymkode: 96160...4b3

Skrevet

Krakow eller Wroclaw. 

Anonymkode: 5a36c...7be

Skrevet

Praha er perfekt! Kan gå overalt i tett kompakt sentrum. 

Anonymkode: e24bb...4b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...