Gå til innhold

Dere som var/er plaget med svimmelhet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva var/er grunnen? Hvor ofte og lenge var du svimmel om gangen? 

Jeg er plutselig blitt plaget med svimmelhet og har kanskje en 15-20 anfall om dagen på sånn 5-10sek. Går ikke i bakken, men det er begynt å bli plagsomt. Ofte i forbindelse med stillingsendring og liggeposisjon, blir det ikke om jeg feks går en tur.

Har ikke opplevd dette før og lurer på hva greia er. Ønsker helst ikke oppsøke lege da jeg står uten fastlege og har veldig dårlig erfaring med legevakten, som har ansvaret for lista uten fastlege her jeg bor. Lang reisevei til næremeste private.

Noen som har fått et mildt virus på balansenerven? Hvor lang tid tok det før det var borte?

Anonymkode: 4d590...b1e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som krystallsyken, jeg har batt det selv. Du trenger ikke dra til legen om det er tilfelle, for en kiropraktor eller fysioterapeut kan stille diagnosen og behandle det.

Anonymkode: dec5d...515

• Nyttig 1
Skrevet

Utbrenthet/ ekstremt stress over lang tid 

Anonymkode: a5fd8...f6a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som krystallsyken. Ta kontakt med en lege og bli henvist videre ved behov. For meg gikk det over, heldigvis. Det er veldig plagsomt. Jeg kunne ikke ligge og vri på hodet, uten at rommet spant. 

Anonymkode: e5a1e...fdf

Skrevet

Krystallsyken kan fikses! Kom deg til lege eller kiropraktor og gjør noe med det :)

Jeg slet med lignende svimmelhet, og ble helt kurert etter 2 behandlinger hos kiropraktor. 

Anonymkode: 297af...e06

• Liker 1
Skrevet

Hos meg: lavt blodtrykk, anemi. 

Men hos deg høres det ut som krystallsyke. Finnes behandling/øvelser for det :) 

Anonymkode: 14528...518

• Nyttig 1
Skrevet

Svimmelhet når du endrer stilling f.eks i sengen slik du beskriver er typisk krystallsyke (BPPV). Det er helt ufarlig.

Anonymkode: 7e1ed...5d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Svimmelhet når du endrer stilling f.eks i sengen slik du beskriver er typisk krystallsyke (BPPV). Det er helt ufarlig.

Ikke si det. Må ikke føre et fly eller betjene maskiner,ikke jobbe med kjemikalier. Kan fort utrydde en halv landsby det mikrosekundet man holder på å gå i golvet.!!

Anonymkode: 1bf97...1a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke si det. Må ikke føre et fly eller betjene maskiner,ikke jobbe med kjemikalier. Kan fort utrydde en halv landsby det mikrosekundet man holder på å gå i golvet.!!

Dette er vel ikke typiske aktiviteter man gjør liggende i sengen. 😁

Skrevet

Høres ut som krystallsyken.

Du kan forsøke Epleys manøver (se på youtube). Dette er lignende den behandlingen fysio gjør. Veldig ubehagelig, men funker!

Anonymkode: 15f9b...134

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er vel ikke typiske aktiviteter man gjør liggende i sengen. 😁

Er ikke kun i senga man får anfall da😉

Skrevet

Stress og angst kan gi svimmelhet. Har hatt det lenge. Jeg fant ut at det var angsten som gjorde meg svimmel og ingenting annet. 

Anonymkode: aad53...7c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stress og angst kan gi svimmelhet. Har hatt det lenge. Jeg fant ut at det var angsten som gjorde meg svimmel og ingenting annet. 

Anonymkode: aad53...7c2

Jøss sier du det. 
Hva med kvalme da?

Anonymkode: 2c446...59a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...