AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Skrevet 15. januar 2024 Hei, Er gravid i uke 16 og fikk nettopp noe gulaktig slim med noe brunt på papiret etter toalettbesøk. Aldri skjedd før og nå er jeg redd noe er galt, kan det være slimproppen? Noen som har opplevd lignende? Noe jeg bør gjøre? Prøver å legge bilde i spoiler, så håper det funker. Spoiler Anonymkode: eab1e...4b9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Skrevet 15. januar 2024 Hva er grunnen til at du er redd for det..? Anonymkode: ae28b...f79 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er grunnen til at du er redd for det..? Anonymkode: ae28b...f79 Så du bildet? Anonymkode: eab1e...4b9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Skrevet 15. januar 2024 Slimproppen kam gå flere ganger i svangerskapet. Anonymkode: 392f2...e20
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 Når slimproppen min gikk, var det en seig blank masse som kom ut. Det er heller ikke slik at slimproppen kommer ut som en propp; den kan komme ut via utflod uten at man merker det. Det er også vanlig at slimproppen kan gå flere ganger, og kan også dannes på nytt om den skulle løsne for tidlig eller bli skadet. Hadde du vist meg dette bildet uten kontekst, hadde jeg sagt du hadde økt gult utflod, kanskje sopp eller infeksjon. Men du kan alltids ringe legen og spørre jordmor Anonymkode: 3cc98...974 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #6 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når slimproppen min gikk, var det en seig blank masse som kom ut. Det er heller ikke slik at slimproppen kommer ut som en propp; den kan komme ut via utflod uten at man merker det. Det er også vanlig at slimproppen kan gå flere ganger, og kan også dannes på nytt om den skulle løsne for tidlig eller bli skadet. Hadde du vist meg dette bildet uten kontekst, hadde jeg sagt du hadde økt gult utflod, kanskje sopp eller infeksjon. Men du kan alltids ringe legen og spørre jordmor Anonymkode: 3cc98...974 Takk, er rimelig sikker på at det ikke er noen infeksjon eller sopp. Ingen symptomer på det, samt at det ble sjekket ved forrige legetime. Får snakke med jordmor i slutten av uken. Anonymkode: eab1e...4b9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #7 Skrevet 15. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Takk, er rimelig sikker på at det ikke er noen infeksjon eller sopp. Ingen symptomer på det, samt at det ble sjekket ved forrige legetime. Får snakke med jordmor i slutten av uken. Anonymkode: eab1e...4b9 Kanskje det hjelper å lese litt om endringer og utflod i svangerskapet: https://www.babyverden.no/gravid/helse-gravid/dette-skjer-med-underlivet-i-svangerskapet/#:~:text=Normal utflod hos gravide er,er ingen grunn til bekymring. Anonymkode: 3cc98...974 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #8 Skrevet 15. januar 2024 Synes dette ser mer ut som utflod enn slimpropp, men det kan sikkert se veldig ulikt ut. Min slimpropp var en god del mer og liksom en veldig stor klump med slim, jeg var ikke i tvil om at det var noe annet da den kom ut. Jeg endte med å føde for tidlig ca 24 timer etter slimproppen kom ut, i uke 32. Men før jeg kom så langt, fikk jeg også høre at slimproppen kan gå flere ganger. Sånn at det er ikke gitt at man føder selv om den kommer ut. Men bildet ditt alene ser mer ut som utflod, og det kan jo komme i mange farger og fasonger i løpet av svangerskapet. Anonymkode: 7ec12...61d 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #9 Skrevet 15. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Synes dette ser mer ut som utflod enn slimpropp, men det kan sikkert se veldig ulikt ut. Min slimpropp var en god del mer og liksom en veldig stor klump med slim, jeg var ikke i tvil om at det var noe annet da den kom ut. Jeg endte med å føde for tidlig ca 24 timer etter slimproppen kom ut, i uke 32. Men før jeg kom så langt, fikk jeg også høre at slimproppen kan gå flere ganger. Sånn at det er ikke gitt at man føder selv om den kommer ut. Men bildet ditt alene ser mer ut som utflod, og det kan jo komme i mange farger og fasonger i løpet av svangerskapet. Anonymkode: 7ec12...61d Jeg husker jeg ringte føden når min slimpropp gikk, da var jeg noe lenger på vei, og det var som om jeg hadde ringt dem for å si at jeg hadde spist middag den dagen Anonymkode: 3cc98...974 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #10 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Så du bildet? Anonymkode: eab1e...4b9 Ikke relevant, jeg spør hva det er redd for og hvorfor? Anonymkode: ae28b...f79
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #11 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke relevant, jeg spør hva det er redd for og hvorfor? Anonymkode: ae28b...f79 Fordi jeg er redd for at noe er galt og at jeg kan miste?! Anonymkode: eab1e...4b9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #12 Skrevet 16. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Fordi jeg er redd for at noe er galt og at jeg kan miste?! Anonymkode: eab1e...4b9 Jeg forstår det veldig godt. Det er dessverre lite man får gjort før om det skulle være noe, men for meg ser det bare ut som utflod. Ikke at jeg er fagperson, men om jeg fikk noe slikt på papiret, hadde jeg ikke reagert særlig selv Anonymkode: 3cc98...974
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #13 Skrevet 16. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Fordi jeg er redd for at noe er galt og at jeg kan miste?! Anonymkode: eab1e...4b9 Det kan man forstå. Jeg mistet slimproppen 5-6 ganger sist. Ingen skade der. Mens med første så jeg ikke antydning til den før ungen var ute. Dvs jeg så den aldri, men mannen mener å ha sett den før vannet gikk Anonymkode: e3b0d...7d6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #14 Skrevet 16. januar 2024 Jeg hadde sånn utflod omtrent hele tiden i begge svangerskapene mine. Alt var som det skulle, og jeg fødte 2 uker etter termin begge gangene. Anonymkode: e0ad8...03e 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #15 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg forstår det veldig godt. Det er dessverre lite man får gjort før om det skulle være noe, men for meg ser det bare ut som utflod. Ikke at jeg er fagperson, men om jeg fikk noe slikt på papiret, hadde jeg ikke reagert særlig selv Anonymkode: 3cc98...974 Takk, nervene er litt utenpå kroppen akkurat nå. Nesten 6 år prøving og endelig lykkes med ivf så er jo kanskje litt mer nervøs enn jeg behøver Anonymkode: eab1e...4b9 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #16 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg hadde sånn utflod omtrent hele tiden i begge svangerskapene mine. Alt var som det skulle, og jeg fødte 2 uker etter termin begge gangene. Anonymkode: e0ad8...03e Takk, da skal jeg prøve å slappe av litt. Time hos jordmor i slutten av uken så får håpe alt ser bra ut da. Anonymkode: eab1e...4b9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #17 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg husker jeg ringte føden når min slimpropp gikk, da var jeg noe lenger på vei, og det var som om jeg hadde ringt dem for å si at jeg hadde spist middag den dagen Anonymkode: 3cc98...974 Haha, ja det var virkelig sånn jeg også følte det da jeg ringte. Og skjønner det litt, hvis det er sånn at slimproppen kan gå flere ganger uten at det er noe problem. Men i mitt tilfelle så følte jeg virkelig at noe var på gang, og det var det jo, så syntes der og da at det var litt frustrerende å bli møtt med at «det der slimet kan være «hva som helst»», når jeg var så sikker på at dette ER slimpropp og noe er i ferd med å skje. Men de får jo sikkert tusen telefoner av folk som er bekymra for den minste ting, så da blir det vel litt sånn. Anonymkode: 7ec12...61d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #18 Skrevet 16. januar 2024 57 minutter siden, AnonymBruker said: Haha, ja det var virkelig sånn jeg også følte det da jeg ringte. Og skjønner det litt, hvis det er sånn at slimproppen kan gå flere ganger uten at det er noe problem. Men i mitt tilfelle så følte jeg virkelig at noe var på gang, og det var det jo, så syntes der og da at det var litt frustrerende å bli møtt med at «det der slimet kan være «hva som helst»», når jeg var så sikker på at dette ER slimpropp og noe er i ferd med å skje. Men de får jo sikkert tusen telefoner av folk som er bekymra for den minste ting, så da blir det vel litt sånn. Anonymkode: 7ec12...61d Ja, jeg skjønner dem absolutt, jeg skulle på kontroll timer senere, så jeg ville spørre om jeg skulle gjøre noe spesielt før.. De sa til meg i telefonen at fødselen starter umulig nå, kom til å ta minst 2-3 uker til.. men vannet mitt gikk bare et par timer senere på sykehuset, og de var i sjokk for det var noe prematurt, så min bekymring var ikke helt feil. 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk, da skal jeg prøve å slappe av litt. Time hos jordmor i slutten av uken så får håpe alt ser bra ut da. Anonymkode: eab1e...4b9 Når man har ventet så lenge på å bli gravid, så er det forståelig man blir stressa. Husk du kan be om time før hvis de har ledig hvis det hjelper deg slappe av Anonymkode: 3cc98...974
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #19 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk, da skal jeg prøve å slappe av litt. Time hos jordmor i slutten av uken så får håpe alt ser bra ut da. Anonymkode: eab1e...4b9 Husk at normale jordmortimer ikke inkluderer ultralyd eller noen form for sjekk som kan se om ting er normalt.. Anonymkode: 6666d...46c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #20 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Husk at normale jordmortimer ikke inkluderer ultralyd eller noen form for sjekk som kan se om ting er normalt.. Anonymkode: 6666d...46c Nei, men trur det hjelper å snakke med noen som kan mer enn meg Anonymkode: eab1e...4b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå