Gå til innhold

Ræva kosthold og starte med styrketrening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser generelt sett for lite av alt. Og nå har jeg startet med crossfit tre dager i uken. Jeg ønsker å få i meg nok næring slik at jeg ikke går mer ned i vekt, men bygger muskler.  Jeg vil dog helst ikke legge på meg så veldig mye fett, men et par kilo går fint. Derfor har jeg startet å måle karbohydrater og proteiner. Det jeg har funnet ut, er at jeg bør ha i meg hvertfall 80-100 gram proteiner og 150-250 gram karbohydrater. Men hvordan er det best å fordele dette utover dagen? 

I går spiste jeg 150 gram kalkun og en gulrot til lunsj, og føler meg fortsatt stappet. Jeg skal likevel prøve å "trykke i meg" mer iløpet av dagen. Kan noen hjelpe å fordele protein og karbohydrater hensiktsmessig utover dagen, slik at jeg kan ha noe å gå etter? 

 

Anonymkode: f7a5a...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen fasit på "når" du burde spise. DU må kjenne på din kropp hva som er riktig for deg. Noen MÅ spise frokost for å fungere, mens noen klarer ikke å spise før lunsj. 

Om du spiser generelt for lite, samtidig føler deg stappmett av litt kalkun og en gulrot (som for øvrig er minimalt med kalorier, da kalkun er kalorifattig) ville jeg heller forsøkt å spise små måltider igjennom hele dagen. 

Karbohydrater kan være greit å spise rett etter trening. 

https://www.melk.no/Kosthold-og-helse/Kosthold-ved-trening/Trenger-jeg-karbohydrater-naar-jeg-trener

Fyll opp karbohydratlagrene etter trening

I de første 45 minuttene etter trening har kroppen den største evnen til å lagre karbohydrater i form av glykogen. Derfor er det gunstig å fylle på med karbohydrater rett etter en treningsøkt. Dette kan være for eksempel:

  • En brødskive
  • Et glass sjokolademelk
  • Litt frukt
  • En smoothie

Anonymkode: 0b75b...6af

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...