Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud hva er det de de driver med. Forrige gang trakk de 54% skatt her (har frikort så de skulle ikke trukket noe i det hele tatt). Og nå har de trøbbel igjen. Har de satt en ungdomsskoleelev til å kjøre utbetalinger eller. 

Anonymkode: d34c8...23a

Begynner å bli gale, ja. De hadde visst problemer i midten av Desember og 02. Jan også... Da ble det utbetalt 02 og 07 (de trakk for mye skatt)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men de har jo ikke trøbbel før på onsdag i såfall, de har 1-3 virkedager med å utbetale, har du ikke fått på onsdag ja da kan man klage, men ikke før når det tross alt ikke er en feil.

Anonymkode: a5344...a61

Det ER jo en feil. Det ble linket en Dinside artikkel der det står at NAV har problemer med utbetalingene

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
choroid skrev (1 minutt siden):

Det ER jo en feil. Det ble linket en Dinside artikkel der det står at NAV har problemer med utbetalingene

Poenget er at de har fram til onsdag uansett, så da burde legge opp til det, at man kan risikere å få på tirsdag/ onsdag. 

Anonymkode: a5344...a61

• Liker 2
Skrevet

Hvis dere leser så er det ikke Nav om er problemet men banken deres som har treghet i systemet. 

Anonymkode: 8158c...48b

• Liker 2
Skrevet

Veldig lite informativt med «treghet hos bankforbindelsen». Hva betyr det? Ikke at det egentlig er så himla viktig, men blir jo litt nysgjerrig pga formuleringene. Hvem er bankforbindelsen? Ettersom feilen er funnet så kunne vel ytelsene blitt sendt på nytt asap? 
Under ventende utbetalinger hos meg,  så står det også at pengene er forventet overført 14.01.2024, noe som ikke helt henger på greip. I og med at det var i går , søndag. Det burde vel stått 15.01? 

Anonymkode: c43a6...a9c

• Liker 1
Skrevet

NAV har gått konk?

Anonymkode: a20b9...e11

Skrevet

Nav har ikke gått konk..

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Veldig lite informativt med «treghet hos bankforbindelsen». Hva betyr det? Ikke at det egentlig er så himla viktig, men blir jo litt nysgjerrig pga formuleringene. Hvem er bankforbindelsen? Ettersom feilen er funnet så kunne vel ytelsene blitt sendt på nytt asap? 
Under ventende utbetalinger hos meg,  så står det også at pengene er forventet overført 14.01.2024, noe som ikke helt henger på greip. I og med at det var i går , søndag. Det burde vel stått 15.01? 

Står det samme til meg

Anonymkode: 645c9...271

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis de sender ytelsene på nytt, blir det dobbelt. Har fått sen lønn pga banken, og problemer med prosessering hos dem. Får være måte på hvor mistenksomme man skal bli. 

Anonymkode: 56865...874

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Får være måte på hvor mistenksomme man skal bli. 

Ja, det kan du si.. Men altså, for veldig mange så er det å gå fra å kunne forholde seg til et lønningskontor, en leder, HR osv, til å være helt prisgitt et så stort offentlig organ som nav, hvor man blir stående med hatten i hånda, uten kontroll eller innflytelse på de prosessene som omhandler noe av det viktigste i livet, nemlig inntekten, noe som gjør at man blir litt opprørt når penga ikke kommer som forventet. Sånn er det bare. Ikke fordi man er kynisk eller pengegrisk eller noe annet ræl. 

• Hjerte 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det kan du si.. Men altså, for veldig mange så er det å gå fra å kunne forholde seg til et lønningskontor, en leder, HR osv, til å være helt prisgitt et så stort offentlig organ som nav, hvor man blir stående med hatten i hånda, uten kontroll eller innflytelse på de prosessene som omhandler noe av det viktigste i livet, nemlig inntekten, noe som gjør at man blir litt opprørt når penga ikke kommer som forventet. Sånn er det bare. Ikke fordi man er kynisk eller pengegrisk eller noe annet ræl. 

Man bør kanskje være glad og prisgitt at man kan gå fra å få lønn fra en arbeidsgiver, til å få en inntekt, som man kan leve av? Selv om jeg har jobb, så kan ikke ringe lønningskontoret vårt og legge press på dem når banken surrer ting til. 

• Liker 1
Skrevet

Glad og glad.. vel, er veldig glad, og takknemlig for, de støtteordningene som er tilgjengelig for oss her i landet, når livet butter og en blir syk eller skadet. Absolutt. Men å bli glad for å motta inntekt på denne måten?? Det tror jeg de færreste er. Det har en årsak som man gjerne skulle vært foruten. Så det var ikke særlig hyggelig skrevet synes jeg. 

Og forresten, man kødder ikke med lønninger til folk, det er «hellig». Tror i aller høyeste grad at de fleste ordinære ansatte hadde tatt affære om det var kluss med lønna, og bedt om forklaring om den uteble. Det hadde ikke handlet om å legge press på lønningskontoret, men å finne ut hvor det butta. Og sååå kunne man latt være å mase på dem, for da hadde man en årsak å forholde seg til. Om det var banken som surra så ok. 

• Nyttig 3
Skrevet

Til dere andre som har ventet på pengene fra nav, jeg har fått mine nå i natt, så det kommer ❤️ 

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold og svar til dette 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...