Arila Skrevet 15. januar 2024 #1 Del Skrevet 15. januar 2024 Er det noen som kjenner godt til den lukede facebookgruppa der jenter/kvinner som dater kan melde seg inn for å advare andre mot menn som de har dårlige erfaringer med, eller evt. gi noen en god "attest"? Det finnes kanskje flere slike grupper? Jeg forstår at mange synes dette er en uting. Men jeg, og helt tydelig også veldig mange andre, føler at det blir litt mindre utrygt å date når man har mulighet til å advare andre og selv bli advart mot å bli lurt. Etter flere ubehagelige og noen litt skremmende dating-opplevelser (i løpet av flere år, dette er ikke normalen) søkte jeg opp en slik landsomfattende gruppe på facebook. Jeg søkte om å få bli medlem, godkjente veldig strenge grupperegler, og ble sluppet inn. Gruppereglene sier blant annet at man ikke kan identifiser noen med fullt navn, og at det ikke er lov å "synse" i kommentarfeltet. Jeg satt på gjerdet og fulgte litt med i noen dager, og plutselig dukket det opp et bilde av en mann som jeg har chattet veldig mye med, i flere korte perioder, over år. Han tok alltid kontakt igjen, med noen måneders mellomrom. Det ble til slutt så ubehagelig at jeg blokkerte han. For meg sitter det langt inne å blokkere noen. Jeg vet at det kan være svært ubehagelig for den som blir blokkert, og alle må få en sjanse til å oppklare eventuelle misforståelser osv., tenker jeg. Her var det en anonym bruker i facebookgruppa som spurte om noen hadde erfaringer med mannen. Jeg følte et sterkt behov for å formidle det som jeg hadde brukt alt for lang tid på å finne ut selv, at dette er en person som ikke har noen skrupler med å såre andre. Jeg skrev en kommentar under innlegget, der jeg formulerte meg meget forsiktig i forhold til det jeg egentlig tenker og mener. Dagen etter var jeg kastet ut av gruppa. Ingen forklaring. Jeg var klar over at gruppereglene var strenge, men jeg trodde at jeg hadde holdt meg godt innenfor. Jeg har overhodet ikke noe ønske om å sverte den nevnte mannen, jeg ønsket bare at den anonyme kvinnen ville vurdere om hun var sterk nok til å takle den type kommunikasjon som han bruker. Jeg sendte en ny søknad om medlemskap i gruppa, der jeg forsøkte å forklare at jeg ikke hadde noen onde hensikter, og at jeg ikke kunne forstå hvordan jeg hadde brutt reglene. Resultatet var at jeg ble blokkert. Gruppa er ikke lenger søkbare på facebook for meg. Jeg fikk altså ingen forklaring på hva jeg hadde gjort galt, ingen advarsel, ingen mulighet til å forklare meg eller forstå. Det gjør veldig vondt å bli behandlet slik, og jeg forstår det ikke. Jeg skjønner at det er vanskelig og mye jobb å være administrator i en slik gruppe, men er det ikke vanlig å gi en advarsel, når man ikke har begått noe klart overtramp? Gruppen få leve videre uten meg. Men nå føles det veldig ubehagelig å tenke på at noen inne i gruppa kanskje har sagt fra til mannen på bildet, om min kommentar. Det er rett og slett skummelt. Kanskje noen som kjenner han, mer overflatisk enn jeg, har meldt meg til gruppeadministratorene for feilaktig informasjon? Så... tenkt deg godt om før du melder deg inn i en slik gruppe. Hva tenker dere om slike forum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artmo3 Skrevet 15. januar 2024 #2 Del Skrevet 15. januar 2024 Slike kvinner er helt psyko, men bra de avslører seg selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arila Skrevet 15. januar 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 15. januar 2024 Artmo3 skrev (47 minutter siden): Slike kvinner er helt psyko, men bra de avslører seg selv Ja, kanskje det er derfor jeg ble kasta ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 15. januar 2024 #4 Del Skrevet 15. januar 2024 Problemet med slike grupper er at du kan ikke vite om det som skrives stemmer. Noen kan lyve om noen for å sverte de. Eller skryte av de for å gjøre de en tjeneste. Se etter kjemi og røde flagg. Start forsiktig med en utvei i tilfelle. Og bygg relasjoner og erfaringer. Det er ingen fasit på dating. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ennivk Skrevet 15. januar 2024 #5 Del Skrevet 15. januar 2024 Drt føles vondt for deg å bli kastet ut av en slik gruppe, men hvordan tror du det føles for dem som blir vurdert og snakket om offentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arila Skrevet 15. januar 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 15. januar 2024 ennivk skrev (23 minutter siden): Drt føles vondt for deg å bli kastet ut av en slik gruppe, men hvordan tror du det føles for dem som blir vurdert og snakket om offentlig? Jeg er ikke enig i at dette er vurderinger, men jeg skjønner hva du mener. Det man ønsker er jo, som jeg skrev, å hjelpe folk som er i tvil, å spare dem for den ubehagelige opplevelsen man selv har hatt, eller noe potensielt enda verre. Det handler jo om folk som ikke er pålitelige. Hvis man kjenner noen som kjenner den man dater så spør man kanskje dem til råds. Dette fungerer jo på samme måte. Men alt for mange ser det, selvfølgelig. Inne på siden så jeg advarsler om menn som kunne være farlige, som ble bekreftet av mange. Jeg var som sagt veldig forsiktig med mine formuleringer der inne, og det var de fleste andre også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arila Skrevet 15. januar 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 15. januar 2024 Snublefot62 skrev (43 minutter siden): Problemet med slike grupper er at du kan ikke vite om det som skrives stemmer. Noen kan lyve om noen for å sverte de. Eller skryte av de for å gjøre de en tjeneste. Se etter kjemi og røde flagg. Start forsiktig med en utvei i tilfelle. Og bygg relasjoner og erfaringer. Det er ingen fasit på dating. Alt du skriver er riktig, og jeg håper de fleste skjønner det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå