Gå til innhold

VS code eller IntelliJ IDEA?


Student_20483023

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg studerer fortiden noe IT greier, men har ikke så mye erfaring. Fikk beskjed om å laste ned VS code eller Intellij IDEA, har ingen ide om hvilken jeg skal velge. Så har du noe erfaring med dette, gjerne kommenter hvilket program du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket språk skal du kode?

Vet Intellij er vanlig å bruke til feks Java men jeg har brukt VS Code og likt det godt til diverse frontend-koding (javascript/React)

Anonymkode: e3333...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raskt svar 🤝🏻

skal bruke Java for nå, kanskje jeg skal prøve meg på Intellij da👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sikkert greit å starte med :) Så ville jeg fulgt med på hva foreleser, gruppelærer om dere har noe form for gruppetimer med hjelp fra noen og andre studenter bruker. Greit feks om foreleser viser kode at du har samme program så er det enklere å følge hva de gjør (selv om selve koden er lik er det jo litt forskjellig hvordan det funker med å lage nye filer, ting som programmet gjør for deg ++)

Anonymkode: e3333...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jetbrains IntelliJ er laget spesifikt for å jobbe med Java / Kotlin, VSCode er mer "general purpose" som du kan sette opp til å fungere med alskens språk ved bruk av extensions.

IntelliJ koster penger, VSCode er gratis.

Jeg benytter flere forskjellige språk og bruker derfor for det meste VSCode. Brukte intelliJ tidligere, og det er en flott IDE til Java og Kotlin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, proghodet said:

IntelliJ koster penge

Community er faktisk gratis og open source. Med studentmail kan du også få studentversjon med premium features.

Schmuhu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...