Student_20483023 Skrevet 15. januar 2024 #1 Del Skrevet 15. januar 2024 Hei Jeg studerer fortiden noe IT greier, men har ikke så mye erfaring. Fikk beskjed om å laste ned VS code eller Intellij IDEA, har ingen ide om hvilken jeg skal velge. Så har du noe erfaring med dette, gjerne kommenter hvilket program du bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Del Skrevet 15. januar 2024 Hvilket språk skal du kode? Vet Intellij er vanlig å bruke til feks Java men jeg har brukt VS Code og likt det godt til diverse frontend-koding (javascript/React) Anonymkode: e3333...eaf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Student_20483023 Skrevet 15. januar 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 15. januar 2024 Tusen takk for raskt svar 🤝🏻 skal bruke Java for nå, kanskje jeg skal prøve meg på Intellij da👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Del Skrevet 15. januar 2024 Ja det er sikkert greit å starte med Så ville jeg fulgt med på hva foreleser, gruppelærer om dere har noe form for gruppetimer med hjelp fra noen og andre studenter bruker. Greit feks om foreleser viser kode at du har samme program så er det enklere å følge hva de gjør (selv om selve koden er lik er det jo litt forskjellig hvordan det funker med å lage nye filer, ting som programmet gjør for deg ++) Anonymkode: e3333...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
proghodet Skrevet 15. januar 2024 #5 Del Skrevet 15. januar 2024 Jetbrains IntelliJ er laget spesifikt for å jobbe med Java / Kotlin, VSCode er mer "general purpose" som du kan sette opp til å fungere med alskens språk ved bruk av extensions. IntelliJ koster penger, VSCode er gratis. Jeg benytter flere forskjellige språk og bruker derfor for det meste VSCode. Brukte intelliJ tidligere, og det er en flott IDE til Java og Kotlin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 15. januar 2024 #6 Del Skrevet 15. januar 2024 40 minutter siden, proghodet said: IntelliJ koster penge Community er faktisk gratis og open source. Med studentmail kan du også få studentversjon med premium features. Schmuhu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå