Gjest Leanan Skrevet 29. januar 2006 #1 Skrevet 29. januar 2006 Hei har en Polar pulsklokke (fitnessmodell), men lurer på hvordan jeg kan bruke den...Vet ikke om jeg bruker den effektivt i treningen min. Jeg måler puls og kalorier, men vet ikke hvordan jeg skal tolke disse dataene for å forbedre treningen. Jeg ønsker å få bedre kondisjon og gå ned i vekt...Er det noen som har noen tips eller lignende?
Gjest Jalileh Skrevet 29. januar 2006 #2 Skrevet 29. januar 2006 Det vil du se etterhvert ved at f.eks hvilepulsen din blir lavere blandt annet. Sånn kan man se fremgangen. Kan også se hvor lenge du klarer å holde deg i treningssonen uten stopp f.eks. Også ser du jo om makspulsen blir evt. høyere eller lavere ved mer aktivitet.
Gjest swix Skrevet 3. februar 2006 #3 Skrevet 3. februar 2006 Hvis du har sånn inzone på klokken, så er det der du må trene for å få bra effekt. Dvs du må opp på en viss puls for at du forbrenner noe i det hele tatt. Og så kan du gå over inzone innimellom for å presse deg på høy puls. Men ikke være over inzone hele tiden, for da trener du for hardt.
Nella Skrevet 3. februar 2006 #4 Skrevet 3. februar 2006 Har du kjøpt den ny så sett deg inn i bruksanvisningen. Det er veldig god norks bruksanvisning hvor mye er forklart. Se også på pulsklokke.no (polar sine sider) for mer info. Masse bra å lese der også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå