Gå til innhold

Pulsklokke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei har en Polar pulsklokke (fitnessmodell), men lurer på hvordan jeg kan bruke den...Vet ikke om jeg bruker den effektivt i treningen min. Jeg måler puls og kalorier, men vet ikke hvordan jeg skal tolke disse dataene for å forbedre treningen. Jeg ønsker å få bedre kondisjon og gå ned i vekt...Er det noen som har noen tips eller lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jalileh
Skrevet

Det vil du se etterhvert ved at f.eks hvilepulsen din blir lavere blandt annet. Sånn kan man se fremgangen.

Kan også se hvor lenge du klarer å holde deg i treningssonen uten stopp f.eks. Også ser du jo om makspulsen blir evt. høyere eller lavere ved mer aktivitet.

Skrevet

Hvis du har sånn inzone på klokken, så er det der du må trene for å få bra effekt. Dvs du må opp på en viss puls for at du forbrenner noe i det hele tatt. Og så kan du gå over inzone innimellom for å presse deg på høy puls. Men ikke være over inzone hele tiden, for da trener du for hardt.

:ironi:

Skrevet

Har du kjøpt den ny så sett deg inn i bruksanvisningen. Det er veldig god norks bruksanvisning hvor mye er forklart.

Se også på pulsklokke.no (polar sine sider) for mer info. Masse bra å lese der også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...