Gå til innhold

Mealprepp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Dere som driver med foodprepp, hvordan regner dere ut hvor mangen kalorier det blir i hver boks?😃

Anonymkode: 78b2f...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hei! Dere som driver med foodprepp, hvordan regner dere ut hvor mangen kalorier det blir i hver boks?😃

Anonymkode: 78b2f...f8a

Driver ikke med storskala mealprepp, men lager store porsjoner gryteretter og fryser ned. Da regner jeg bare totalen i hele gryta og deler det i antall porsjoner. Veier for å sjekke hvis det er vanskelig på øyemål.

Anonymkode: e891b...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett måltid i en boks på 600ml. Om det blir for lite suppleres det med brød, salat osv. Apetitten er uansett ikke lik hver dag, så har bare landet på en ca porsjon. Går mye i kyllinggryte, kjøtt/grønnsaksgryte, linsegryte o.l.

Anonymkode: a08f6...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/14/2024 at 10:25 PM, AnonymBruker said:

Hei! Dere som driver med foodprepp, hvordan regner dere ut hvor mangen kalorier det blir i hver boks?😃

Anonymkode: 78b2f...f8a

Veier alt som går i hver enkelt matboks 😊

Om jeg lager stor porsjon, så har jeg på forhånd kalkulert næringsinnholdet i hele retten og deretter deler jeg det på antall matbokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før har jeg regnet på alt, men det gjør jeg ikke nå. Jeg kan veie ting som protein, potet, og fettkilde for å få et overblikk. Passe på at det er nok protein, og se at det er nok karbs også. Jeg er ikke så glad i fett, så hos meg er det ofte viktigere at jeg får nok av det, men samtidig så hender det jeg bruker ting som raskt kan dra opp kaloriene og da veier jeg det. 
 

Jeg prøver mer på å ha en god sammensetning av ulike ting. Nå har jeg ørten bokser i kjøleskapet med ulike ting som jeg kan kombinere til et godt sammensatt måltid. Det er det som fungerer best for meg. Mange ulike typer grønnsaker, kokte poteter, og noe protein. Tilsetter gjerne ting som avocado, oliven og sennep i tillegg. Da kan jeg veksle på protein og variere litt sånn. 
 

Lager jeg feks lapskaus så passer jeg bare på at porsjonen er passe og fryser ned i boks som passer med hva jeg trenger til ett måltid. Gjør det enkelt for meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...