Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i slutten av 30-årene og bor på en ett-roms, 30 kvm sentralt i Oslo. Det var det jeg hadde råd til rett og slett. Selv trives jeg godt, men skulle selvsagt hatt et soverom. 

Men jeg synes det er litt pinlig å nærme meg 40 år og bo i en så liten leilighet. Tenker menn (eller andre) over dette? Jeg skulle gjerne invitert på date hjem, men er usikker på hvilket inntrykk de da får av meg. 

Noen tanker rundt dette? 

Anonymkode: efb32...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er i slutten av 30-årene og bor på en ett-roms, 30 kvm sentralt i Oslo. Det var det jeg hadde råd til rett og slett. Selv trives jeg godt, men skulle selvsagt hatt et soverom. 

Men jeg synes det er litt pinlig å nærme meg 40 år og bo i en så liten leilighet. Tenker menn (eller andre) over dette? Jeg skulle gjerne invitert på date hjem, men er usikker på hvilket inntrykk de da får av meg. 

Noen tanker rundt dette? 

God start det der! 
Ingenting å skamme seg over

Anonymkode: 76b1b...fbc

• Liker 4
Skrevet

Nei. Flott at du har et sted å bo og hvis du trives er det topp. Hvis du ønsker mer plass kan du jo selge og flytte ut av byen. Folk får tenke det de vil. 

Anonymkode: f281b...8ca

• Liker 8
Skrevet

Kommer til å bli helt vanlig! Desserttiden er over i verden og vi som lever nå får virkelig kjenne baksiden av kapitalismens medalje.

Anonymkode: 0c7eb...878

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Min mann var 32 år og bodde i enda mindre leid hybel da vi møttes. Ingen hinder det. Om det hadde sett rotete og fælt ut kunne han derimot hatt en villa, og jeg hadde rygget. 

Jeg hadde leilighet, og med årene har vi alt. 

Anonymkode: 4a660...0a4

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

I Oslo er jo selv 30 kvm skikkelig dyrt. Så det er virkelig bra å kjøpe noe som helst i Oslo. 

Anonymkode: 07177...2b0

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt greit. Lite å rydde på, lite å vaske, økonomisk og greit å pusse opp hele kåken om du vil det. Bærekraftig og miljøvennlig. Kjør på 😊

• Liker 4
Skrevet

Hvis daten din bryr seg om det så er hun en typisk Oslo dame (gold digger)… da er det bare bra å ta henne med dit og sjekke

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er jo verdien som avgjør, ikke kvm. Finn en mann, flytt på landet å lev det gode liv når den tid kommer. Leiligheten dekker antagelig en stor enebolig.

Anonymkode: 42305...066

• Liker 1
Skrevet

Det hadde jeg ikke tenkt spesielt over.

Veit hvor dyrt det er å bo, om jeg hadde tenkt noe hadde det heller vært i retning;

fornuftig valg når du er alene og ikke kjøpe over evne, men ha det du trenger og evt ha noen kroner til å finne på andre ting enn bare å bo.

Anonymkode: 2c142...a57

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen tanker rundt dette? 

Dette sier alt om verden vi lever i, at dette engang skal være en tanke folk her. Jeg blir mer flau over at du engang bekymrer deg for dette. Du har en jobb, et sted å bo som du enten eier eller leier og så tenker du på om det er flaut og hva andre vil si? Jeg er skikkelig satt ut nå. 

Anonymkode: 7ce26...db7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Noen tanker rundt dette? 

nei, synes ikke det. det viktigste er at du er en bra person! 

Anonymkode: d5166...b7a

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis daten din bryr seg om det så er hun en typisk Oslo dame (gold digger)… da er det bare bra å ta henne med dit og sjekke

🙄

Anonymkode: 2f337...797

• Liker 1
Skrevet

Bare det å ha råd til å kjøpe leilighet i Oslo alene er imponerende. Så det hadde jeg ikke vært flau over.

Anonymkode: 2f337...797

• Liker 3
Skrevet

Du eier bolig i en av verdens dyreste hovedsteder. Creds! Vi oppegående vet hvor vanskelig det er å få kjøpt som singel i Oslo. Heller du som eier 30 kvm enn en som leier 70.

Anonymkode: 66609...0af

• Liker 3
Skrevet

Jeg reagerer mer negativt på at noen bor et sted de ikke liker, enn at de bor på få m2/ikke har soverom. 

Hvis du trives så er det absolutt det viktigste😊

Anonymkode: ad359...588

Skrevet

Dette er irrelevant. Du er den du er (og har det du har.) Du fortjener en som liker den pakka. Så du må finne den personen.

Du skal være stolt av det du har fått til og ikke henge deg opp i hva du ikke har fått til. 

Anonymkode: 135c6...bda

• Nyttig 1
Skrevet

Selger hus Oslo sentrum og flytter inn på.40 m2. Vi gleder oss. Mindre å vedlikeholde, mindre å vaske, og ikke minst, mindre plass å lagre på.

Små boliger er ingenting å skamme seg over.

Anonymkode: 526e9...f12

Skrevet

Det funker jo bra for deg som er alene på 30 kvadrat. Det er også sentralt i byen. Men det kan bli litt trangt å bo 2 eller flere i en sånn leilighet, men da har man jo råd til noe større hvis man finner en partner og får barn osv.

• Liker 1
Skrevet

Du har tak over hodet og lever mer bærekraftig enn for eks kardashians osv, så syns du skal være stolt. Ingen vits å ha et 12-roms slott å drive å varme opp bare for å flexe på andre. Nyt livet og ikke bry deg om hva andre mener om kvadrat!

Anonymkode: e491f...354

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...