AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Hjelp 😭 Skulle dusje minstemann og det var plutselig ikke mer varmtvann. Ingen av oss har dusja idag og jeg har vasket en vaskemaskin. Thats it. Og tanken er ikke varm heller så har konkludert med at den er ødelagt. Den er 28 år så ikke så rart heller. Jeg har bare bodd her i 6 mnd så er litt fortvilt. Har overhodet ikke råd til å betale flere tusen kroner for en ny samt installering. Er dette noe man kan få delbetaling/nedbetaling på?! 😩 Anonymkode: 13d64...dae
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Vaskemaskina varmer opp vannet selv... Du kan koke opp vann du trenger varmt Null problem, ikke få panikk. Sjekka sikringen? Anonymkode: ccf83...176 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vaskemaskina varmer opp vannet selv... Du kan koke opp vann du trenger varmt Null problem, ikke få panikk. Sjekka sikringen? Anonymkode: ccf83...176 Ja er ikke sikringen 🥲 Anonymkode: 13d64...dae
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 Delbetaling skal gå. Om dy bestiller en høiax eller tilsvarende, får du også 5k i støtte fra enova. Betalte 14k med installering. Før støtte. En smartbereder vil også spare deg i strømutgifter. På sikt vinner du 🥰 https://www.hoiax.no/produkter/varmtvannsberedere/smartberedere/hoiax-connected?gclid=CjwKCAiAqY6tBhAtEiwAHeRopWT9FdN0YM7dRsTx0Zc-9HmOL0TGa1Mvd0M_mSOdxQ3Lh1T_d3VEPxoCfbgQAvD_BwE https://www.enova.no/privat/alle-energitiltak/smart-varmtvannsbereder/?gclid=CjwKCAiAqY6tBhAtEiwAHeRopbKRuYeFb9zrSMWKxu-cv0cmt-1TCubciMEBLqViyPURrIMyUuMAmxoCnoUQAvD_BwE Anonymkode: 9eae1...6b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 Ang delbetaling, hør med installatøren, elektriker. Anonymkode: 9eae1...6b7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ang delbetaling, hør med installatøren, elektriker. Anonymkode: 9eae1...6b7 Ja men får ikke tak i de idag og tenkte jeg måtte høre her. Så jeg kan eventuelt la panikken roe seg bittelitt. Anonymkode: 13d64...dae 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Delbetaling skal gå. Om dy bestiller en høiax eller tilsvarende, får du også 5k i støtte fra enova. Betalte 14k med installering. Før støtte. En smartbereder vil også spare deg i strømutgifter. På sikt vinner du 🥰 https://www.hoiax.no/produkter/varmtvannsberedere/smartberedere/hoiax-connected?gclid=CjwKCAiAqY6tBhAtEiwAHeRopWT9FdN0YM7dRsTx0Zc-9HmOL0TGa1Mvd0M_mSOdxQ3Lh1T_d3VEPxoCfbgQAvD_BwE https://www.enova.no/privat/alle-energitiltak/smart-varmtvannsbereder/?gclid=CjwKCAiAqY6tBhAtEiwAHeRopbKRuYeFb9zrSMWKxu-cv0cmt-1TCubciMEBLqViyPURrIMyUuMAmxoCnoUQAvD_BwE Anonymkode: 9eae1...6b7 14k er sinnsykt mye for meg 😩 kjenner jeg blir helt kvalm nå Anonymkode: 13d64...dae
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja men får ikke tak i de idag og tenkte jeg måtte høre her. Så jeg kan eventuelt la panikken roe seg bittelitt. Anonymkode: 13d64...dae I morgen får du svar vettu. Det går bra. Vi mista varmtvannet en lørdagsmorgen. Fikk ny bereder på tirsdagen 😅 Anonymkode: 9eae1...6b7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 14k er sinnsykt mye for meg 😩 kjenner jeg blir helt kvalm nå Anonymkode: 13d64...dae 9k etter støtte. Husk å sende inn til enova når du har fått faktura. Det går bra skal du se. Du sparer inn på lavere strømkostnad. Anonymkode: 9eae1...6b7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 Det går bra ❤️ I verste fall klarer dere det helt fint uten varmtvann ei stund. Vaskemaskin og oppvaskmaskin er bare koblet til kaldt vann, de varmer opp vannet selv. Du kan koke opp vann (vannkoker går fort) og vaske dere med god gammeldags klutevask ei stund. Går fint. Er ungene noenlunde små kan du bade de i balje. Funker også greit å vaske håret, om du blander passe varmt vann i ei bøtte, og har ei øse til å tømme over hodet - mens du lener deg over vasken/dusjen. Vi har ikke innlagt varmt vann på hytta, men bor der hele sommerferien likevel Anonymkode: 5fc4f...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #11 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går bra ❤️ I verste fall klarer dere det helt fint uten varmtvann ei stund. Vaskemaskin og oppvaskmaskin er bare koblet til kaldt vann, de varmer opp vannet selv. Du kan koke opp vann (vannkoker går fort) og vaske dere med god gammeldags klutevask ei stund. Går fint. Er ungene noenlunde små kan du bade de i balje. Funker også greit å vaske håret, om du blander passe varmt vann i ei bøtte, og har ei øse til å tømme over hodet - mens du lener deg over vasken/dusjen. Vi har ikke innlagt varmt vann på hytta, men bor der hele sommerferien likevel Anonymkode: 5fc4f...2fc Joda. Alt går jo, men i lengden så må vi jo ha varmt vann… og økonomien min blir ikke mirakuløst bedre neste måned heller 😭 Håper bare bedriftene har en slags ordning man kan betale ned istedet for alt på engang. Anonymkode: 13d64...dae 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #12 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 14k er sinnsykt mye for meg 😩 kjenner jeg blir helt kvalm nå Anonymkode: 13d64...dae Du har nettopp kjøpt hus/leilighet og har ikke noe i buffer?! Anonymkode: d01fe...980 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har nettopp kjøpt hus/leilighet og har ikke noe i buffer?! Anonymkode: d01fe...980 Nei det er faktisk ikke alle som har råd til det 😮💨 Anonymkode: 13d64...dae 1 1 2
Eva-Lena Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 Har du undersøkt selveste varmtvannstanken? Jeg trudde min 3 år gamle 400 liters tank hadde krepert og ringte til Høiax. Fikk god forklaring på hva jeg skulle gjøre og 1 time etter var set varmt vann i springen igjen. Var en «knapp» jeg skulle trykke på og da var tanken oppe og gikk igjen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #15 Skrevet 14. januar 2024 Eva-Lena skrev (6 minutter siden): Har du undersøkt selveste varmtvannstanken? Jeg trudde min 3 år gamle 400 liters tank hadde krepert og ringte til Høiax. Fikk god forklaring på hva jeg skulle gjøre og 1 time etter var set varmt vann i springen igjen. Var en «knapp» jeg skulle trykke på og da var tanken oppe og gikk igjen. Har prøvd å sjekke men har null peiling på dette. Kontakten er i,sikringen er ok. Den er kald,pleide å være varm. Dette er det jeg vet 😥 Anonymkode: 13d64...dae
Eva-Lena Skrevet 14. januar 2024 #16 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har prøvd å sjekke men har null peiling på dette. Kontakten er i,sikringen er ok. Den er kald,pleide å være varm. Dette er det jeg vet 😥 Anonymkode: 13d64...dae Les bruksanvisningen og se om du finner en resetknapp. Finner du det så prøv å dytt den inn. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #17 Skrevet 14. januar 2024 Eva-Lena skrev (1 minutt siden): Les bruksanvisningen og se om du finner en resetknapp. Finner du det så prøv å dytt den inn. Den er som sagt 28 år gammel,jeg har bare bodd her i 6 mnd så jeg har ikke bruksanvisning 🥲 Anonymkode: 13d64...dae
Eva-Lena Skrevet 14. januar 2024 #18 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den er som sagt 28 år gammel,jeg har bare bodd her i 6 mnd så jeg har ikke bruksanvisning 🥲 Anonymkode: 13d64...dae Ok, 28 år er en pen alder på en bereder.
Enmanelskeråhate Skrevet 14. januar 2024 #19 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hjelp 😭 Skulle dusje minstemann og det var plutselig ikke mer varmtvann. Ingen av oss har dusja idag og jeg har vasket en vaskemaskin. Thats it. Og tanken er ikke varm heller så har konkludert med at den er ødelagt. Den er 28 år så ikke så rart heller. Jeg har bare bodd her i 6 mnd så er litt fortvilt. Har overhodet ikke råd til å betale flere tusen kroner for en ny samt installering. Er dette noe man kan få delbetaling/nedbetaling på?! 😩 Anonymkode: 13d64...dae Får en pent brukt OZo på finn.no til 1000kr, evt bytte varmeelement på den du har hvis litt handy
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #20 Skrevet 14. januar 2024 Eva-Lena skrev (3 minutter siden): Ok, 28 år er en pen alder på en bereder. Pen alder. Mener du at den er gammel? Anonymkode: 62792...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå