Gå til innhold

Miami, Los Angeles eller Houston?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min skal ta med seg 14 åringen en uke på guttetur til USA i høst. Ingen av oss har vært i USA før, og selv om vi har brukt noen uker nå på å prøve å finne reisemål er det så mye å velge mellom.

Er det noen av dere som har noen anbefalinger?

De håper å få med seg minst en basket-, ishockey-, eller NFL kamp. Vil reise i oktober eller november. Vil gå på en skikkelig bbq plass. Få med seg noe kultur/unike ting fra plassen som f.eks kjøre rundt i sivet i Miami for å se etter alligatorer.

De gleder seg veldig til å reise på tur, men jeg har nok alltid vært planleggeren i familien og utenom fotballturer til England er dette første gang mannen min reiser alene med ett av barna, så derfor er jeg med i planleggingen:)

Anonymkode: 2b1b4...8a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bodd i Houston. Ville virkelig ikke dratt dit med mindre jeg fikk betalt for det. Av de 3 ville jeg valgt Miami. Hva med San Diego? Mye finere enn LA og kan fremdeles reise innom LA om de virkelig vil. 

Anonymkode: 5f239...10b

• Liker 1
Skrevet

Roadtrip fra Nashville via Memphis for litt nyyydelig BBQ videre gjennom Alabama til Florida. 
Elsker Tennessee😊

Fly til Nashville og hjem fra Miami eller Orlando.

Anonymkode: 78962...5b4

Skrevet

Guttetur? Da ville jeg satset på LA. 

Anonymkode: a0304...572

Skrevet (endret)

Miami ville uten tvil være mitt valg! Men så liker jeg bading&sol. Men Florida har jo en del annet å tilby også, veldig forskjellige alternativer de tre stedene (uten at jeg kan påberope meg å ha vært i Houston..). 

Endret av LeneXCII
Skrevet

Mannen og sønn var i Washington, tror begge syntes det var en interessant by å besøke. Ellers ville jeg dratt til NY eller Miami, tror kanskje der er mest å oppleve. 

Anonymkode: 8af48...238

Skrevet

Hva skal de i Houston? Dra heller til Austin om de skal til Texas.

Miami har fordelen at det er varmt, da får de litt strandferie på høsten. 

Ellers har også New York alt du ønsker deg? 

Anonymkode: 17aab...9de

• Liker 2
Skrevet

Los Angeles er nok mest behagelig. Miami er best hvis man vil ha strandliv og bade i sjøen. Houston har visstnok et fint historisk område. 

Anonymkode: aea95...d97

Skrevet

Vært på jobbreise til Houston flere ganger. Det er ikke et sted man frivillig drar på ferie…

Anonymkode: 7a849...6af

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vært på jobbreise til Houston flere ganger. Det er ikke et sted man frivillig drar på ferie…

Anonymkode: 7a849...6af

Hvorfor?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har bodd i Houston. Ville virkelig ikke dratt dit med mindre jeg fikk betalt for det. Av de 3 ville jeg valgt Miami. Hva med San Diego? Mye finere enn LA og kan fremdeles reise innom LA om de virkelig vil. 

Hvorfor liker du ikke Houston?

Skrevet

Takk for svar:) Er det noen som kjenner til hvilke områder man bør bo i når man er i Miami eller LA?  Ser for meg det kan være greit med ett hotel med mange fasiliteter og ett fint bassengområdet. Er det trygge områder hvor man kan rusle rundt en dag som i storbyene i Europa?

Anonymkode: 2b1b4...8a8

Skrevet

Houston er vanvittig mye kriminalitet.

Skrevet
ThereGoesBob skrev (42 minutter siden):

Houston er vanvittig mye kriminalitet.

LA også. Der er utrolig mange bostedsløse. Man vandrer ikke rundt i byen, annet enn i noen få trygge strøk. Leiebil er et must, digert område å forflytte seg i. 

• Liker 1
Skrevet

Bare vært i la. Var for en konsert, var der i 4 dager. Santamonica er kjempefint, litt i utkanten. Alle de kjente stedene, griffith observatory osv er jo kjempefine. Men feks walk of fame er ikke trygt på kvelden, fikk litt sjokk første kvelden med hvor mange uteliggere som også driver med hasj osv som var overalt. Husker ikke navnet på hotellet, var et veldig stort hotell i delen av byen med alle bankene. Vi tok tbanen et par ganger, veldig få der som ikke er high på noe og som ikke har capsen med cannabis bladet. Ikke trygt. 

Alle andre amerikanere er utrolig snille der. Mye fint å se, vet ikke helt mtp sport. Samtidig ikke like mye å se der som andre storbyer, mye om hollywood osv da. 

Bare husk på dette med at drugs er lovlig der, jeg ble overraska. Også mange mange uteliggere.

Anonymkode: 70573...70b

Skrevet

På dagen går det fint de fleste stedene i LA. Men pass på tbanen og natten. 

Hvis dere setter inn et stort budsjett, mtp hotellet du beskriver osv, er det nok veldig fint mtp at LA er veldig stort og guider og bil er veldig hjelpsomt. 

Anonymkode: 70573...70b

Skrevet
reiseglad skrev (33 minutter siden):

LA også. Der er utrolig mange bostedsløse. Man vandrer ikke rundt i byen, annet enn i noen få trygge strøk. Leiebil er et must, digert område å forflytte seg i. 

Nei, ikke kom her og "LA også" meg nå.

LA er ikke det samme som HOUSTON. Du må gjerne reise til LA/Cali, men du bør holde deg langt unna Houston, Tx. 

Skrevet
15 hours ago, Fountaine said:

Hvorfor liker du ikke Houston?

Det er vanskelig å forklare, men jeg kan prøve. Det er som et kjempestort industriområde. Masse business, men lite/ingenting utenom det. Det virker som om alle innbyggerne er der kun fordi jobben deres er der. Det er så klart restaranter, hyggelige folk, sport, shopping og opplevelser. Men føler ikke byen har noen sjel eller personlighet. Vi dro en del til Austin mens vi bodde der og det hadde en helt annet følelse. 

• Nyttig 1
Skrevet

South Beach i Miami! Derfra kan de dra på tur i Everglades og til Florida Keys. 

Anonymkode: c16f2...03f

Skrevet

Ikke dra til Houston. Kan ikke gjentas nok.

Dra mye heller til Boston, NY, San Diego eller hva som helst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...