Gå til innhold

Nekter du barnet ditt vennskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det er en venn av barnet, som du av en eller annen grunn ikke liker?

Anonymkode: bcdda...245

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei , selvfølgelige ikke . 

Anonymkode: 1f023...fe1

• Liker 4
Skrevet

Nei, barna velger egne venner. Det måtte være noe alvorlig før jeg hadde gått inn og prøvd å redusere kontakten. Jeg har aldri vært i den situasjonen. 

Anonymkode: f15d5...ec5

• Liker 3
Skrevet

Hva ville ha vært en grunn god nok til å nekte barnet ditt å være med en venn?

Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Som skrevet over, jeg vet ikke. Muligens stort alkohol- eller stofforbruk. Tenker da barn 12-18 år. Mest relevant for de yngste. Medlemmer av kriminelle gjenger.

• Liker 2
Skrevet

Hva om vennen sa noe veldig sårende til barnet ditt? Er det grunn nok?

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For eksempel?`

Anonymkode: 14521...f89

• Liker 1
Skrevet

Som en engangshendelse, eller et vedvarende problem at vennen sårer barnet ditt?

Hvis de er gode venner og det er et gjentagende problem at den andre oppfører seg ufint så ville jeg kanskje snakket med foreldrene til vennen? Spørs hvor gamle de er selvfølgelig. I tillegg ville jeg snakket til vennen hvis det skjedde hjemme i vårt hus og jeg hørte det. 

Anonymkode: 7a3f6...460

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Hvis barnet mitt ønsker å fortsatt være venner, får det det. Min rolle vil være å hjelpe barnet å håndtere det.

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som en engangshendelse, eller et vedvarende problem at vennen sårer barnet ditt?

Hvis de er gode venner og det er et gjentagende problem at den andre oppfører seg ufint så ville jeg kanskje snakket med foreldrene til vennen? Spørs hvor gamle de er selvfølgelig. I tillegg ville jeg snakket til vennen hvis det skjedde hjemme i vårt hus og jeg hørte det. 

Anonymkode: 7a3f6...460

Hva med å bare nekte barnet å være med vennen? Uten å informere barnet eller foreldrene? 

Skrevet

Hva med å bare nekte barnet å være med vennen? Uten å informere barnet eller foreldrene? 

Hvorfor vil du straffe ditt barn? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor vil du straffe ditt barn? 

Jeg ville ikke ha gjort det. Er enig med deg, som du skriver over, å lære barnet å håndtere situasjonen. Jeg ville også ha tatt kontakt med foreldrene eller snakket direkte med vennen, avhengig av hva det gjaldt. 

Men jeg har sett tilfeller der foreldrene bare har nektet barnet å fortsette vennskap, uten å gi vennen en sjanse og uten å ta det med foreldrene. 

Antar at det må være flere tilfeller på KG da også, og lurer på hvorfor man gjør det?

Skrevet

Jeg har nektet sønnen å være med en gutt. Moren var gal, broren vill og gutten hadde ekstremt dårlig påvirkning på sønnen, inkludert utnytting. Forsynte seg av alt i skap og kjøleskap når vi ikke var hjemme, griset masse, herjet rundt i huset, hoppet i sofaer.. Sønnen var ikke sterk nok til å stå imot. Til slutt sa vi stopp.  

Gikk ikke an å ha dialog med moren for alt som var galt var alltid andres skyld- noen må ha trigget noe,  Foreldrene var skilt, de kunne ikke være hos gutten for broren gikk litt amok noen ganger. Var der noen ganger, men ble kastet ut av mora når broren tok av og de havnet her igjen.  Ja, det er synd på gutten, men jeg orket bare ikke å ha et barn som ikke kunne respektere våre få husregler og igjen påvirket sønnen negativt.  Han begynte å omgås noen andre og mye dårlig oppførsel forsvant.  De måtte fortsatt gå ett år sammen i klasse og gutten var ikke snill mot sønnen, men vi lærte han å ikke bry seg og sønnen fikk støtte av andre klassekompiser. Var overlykkelig når de ikke kom i samme klasse på ungdomsskolen. 

Anonymkode: d63cb...c20

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kan du ikke heller belyse problemstillingen din i overskriften eller HI fremfor å være så dramatisk??

De fleste foreldre styrer vennskap i noe grad, av ulike årsaker. Vi trenger ikker fraser som «å nekte vennskap» for å få frem poenget.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
Skrevet
Rotemor skrev (5 timer siden):

Kan du ikke heller belyse problemstillingen din i overskriften eller HI fremfor å være så dramatisk??

De fleste foreldre styrer vennskap i noe grad, av ulike årsaker. Vi trenger ikker fraser som «å nekte vennskap» for å få frem poenget.

Det kan godt være dramatisk for de barna det gjelder. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det kan godt være dramatisk for de barna det gjelder. 

Dersom noen ikke lenger får være venner med ditt barn, kan du ta det opp med foreldrene. Dersom det skyldes noe ditt barn har gjort, vær ydmyk, og ikke minst, ta tak i problemet på hjemmebane. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri nektet barnet mitt venner, men jeg hadde veiledet barnet til å sette grenser for seg selv. 

Anonymkode: 301e0...392

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, jeg ville i utgangspunktet ikke nektet det. Aldri når det er snakk om små barn, da ville jeg heller forsøkt å veilede barna om det oppstod mye problemer i leken. Men jeg kunne ha oppfordret et større barn til å ikke være sammen med et barn som gjorde det vondt. F.eks. om mitt barn ble mye lei seg og tenkte dårlig om seg selv etter å ha vært sammen med det aktuelle barnet, og altså egentlig ikke hadde det noe godt i vennskapet.

Anonymkode: f37d2...c5e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts

Vold kanskje? 
Kan du ikke heller skrive hvorfor du ikke ønsker at barnet er venner med dette barnet? Lettere å gi råd da.

Anonymkode: 65baf...42c

Skrevet

Nei selvsagt ikke

Anonymkode: 556ed...b35

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...