Gå til innhold

Kjøpe iPad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor er det best å kjøpe iPad? En av de kjente elektriske butikkene? Eller å bestille det billigste man finner på nettet?

Hva om man trenger hjelp? Er det da best å gå fysisk i en butikk? Jeg er helt grønn når det gjelder sånne ting. Er det da dumt å kjøpe sånne ting i Sverige?

Jeg vurderer å kjøpe iPad med sim kort da jeg kun har mobilt bredbånd. For å slippe å alltid koble til nettet med mobilen. Gjelder det ennå? Det var sånn for noen år siden.

En ting til: Lønner det seg å sende den gamle som ikke virker til reperasjon? Eller er det helt dumt? Umulig å vite.

En ting til: Jeg har nå 128 gb minne som er ganske full. Er det da dumt å kjøpe en med 64 gb minne? Hva skjer da om jeg logger meg på? Overføres alt automatisk?

Anonymkode: 9c52f...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange kjeder som har iPad. Apple.no, komplett.no, elkjøp, netonnet, power. Hvis det skjer noe med den eller at du trenger hjelp kan det lønne seg å handle på fysisk butikk så man slipper å sende inn.

Jeg hadde nok ikke kjøpt slike ting i Sverige om du ikke bor veldig nærme. 

Ja man får iPad med E-simkort som lar deg koble til mobilt nettverk. Man kan også sette inn et fysisk SIM-kort.

Spørs hvor gammel den som ikke virker er og hva det vil koste å reparere.

Hvis du har brukt opp 128 gb og kjøper en iPad med 64 gb må du jo slette en del. Da burde du egentlig gå for en iPad med 256 gb. Ja alt kan overføres fra gammel til ny iPad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (1 time siden):

Det er mange kjeder som har iPad. Apple.no, komplett.no, elkjøp, netonnet, power. Hvis det skjer noe med den eller at du trenger hjelp kan det lønne seg å handle på fysisk butikk så man slipper å sende inn.

Jeg hadde nok ikke kjøpt slike ting i Sverige om du ikke bor veldig nærme. 

Ja man får iPad med E-simkort som lar deg koble til mobilt nettverk. Man kan også sette inn et fysisk SIM-kort.

Spørs hvor gammel den som ikke virker er og hva det vil koste å reparere.

Hvis du har brukt opp 128 gb og kjøper en iPad med 64 gb må du jo slette en del. Da burde du egentlig gå for en iPad med 256 gb. Ja alt kan overføres fra gammel til ny iPad.

Takk for svar. Jeg bor ganske nærme Sverige. Er det noen elektriske butikker nærme Tøckfors eller Charlottenberg? Er iPad billigere i Sverige enn i Norge? 

Må man ha Sim kort i iPad hvis man har mobilt nettverk?

Den gamle iPad er helt død. Helt svart. Derfor jeg var usikker på om alt jeg hadde der er borte.

Den gamle iPad er 4 år gammel. Er det noe vits i å prøve å reparere den da?

Jeg er ganske blakk for tiden. 

Anonymkode: 9c52f...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar. Jeg bor ganske nærme Sverige. Er det noen elektriske butikker nærme Tøckfors eller Charlottenberg? Er iPad billigere i Sverige enn i Norge? 

Må man ha Sim kort i iPad hvis man har mobilt nettverk?

Den gamle iPad er helt død. Helt svart. Derfor jeg var usikker på om alt jeg hadde der er borte.

Den gamle iPad er 4 år gammel. Er det noe vits i å prøve å reparere den da?

Jeg er ganske blakk for tiden. 

Anonymkode: 9c52f...47c

Nei man må ikke ha sim kort i iPad hvis man har mobilt nettverk. Hvis du bruker iCloud så er det nok lagret der det fra din gamle iPad. Nei jeg ville nok kjøpt ny i stedet for å reparere en 4 år gammel iPad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte nettopp ny iPad fra Apple. Gikk kjempefort, bestilte tirsdag kveld forrige uke og fikk den torsdag samme uken. Min gamle pad er 5,5 år gammel og virker fortsatt, men går fort tom for strøm og det var blitt dårligere lyd i den. Kan også låse seg og henge seg opp, så den begynte å bli sliten. Dessuten er det en stor og irriterende sprekk i skjermen på den. Satte opp den nye som den gamle. Jeg har iPad uten sim. Bruker delt Internett fra iPhonen når jeg ikke er hjemme og har med meg iPaden eller om wifi skulle være treigt/nede. iPad uten SIM-kort er litt billigere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har en router hjemme og eget wifi nett som gir nett fra mobilt bredbånd så trenger du kun wifi modellen. Det er en del å spare på de. Du kan og dele nett fra mobilen via wifi.

Når det gjelder data du har på den gamle så er det umulig å vite uten å vite hva du hadde der og om du hadde aktivert iCloud og iCloud backup. Uten dette er dataene tapt. Med iCloud er de sannsynligvis lagret i skyen.

Dersom det er under 5 år siden den ble kjøpt kan du jo vurdere å reklamere? Det er 5 års reklamasjonsfrist på de.

Alternativt kan du og vurdere innbytte. Se her: https://www.apple.com/no/shop/trade-in

Jeg hadde nok ikke kjøpt i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...