AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #21 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her er det faktisk du som virker passiv aggressiv TS. Kan ikke se at AB er det. Når du ikke får svarene du ønsker deg, så gasser du på og tror du vet bedre enn andre. Hvordan fungerer du i yrke som sykepleier? Er du like bastant der også? Du får bare kjøre på, men du kommer til og få deg svært mange overraskelser hvis du begynner på medisin. Anonymkode: d7a93...716 Fungerer faktisk svært godt. Bare gode referanser fra arbeidsgivere. Bare lei folk her inne som kommer med antagelser uten grunnlag. Skjedd nok av ganger at folk blir kalt dum(dog ikke direkte men indirekte) og at de ikke kan gjennomføre utdanninger når folk bare spør spørsmål. Nei jeg er ikke passiv aggressiv, jeg er mer direkte. Derfor jeg tør å kalle snerpete kommentarer for nettopp det, snerpete? Er derfor du kaller meg bastant vel? Det passiv aggressive er å anta at folk ikke vet ting, at folk ikke har lest emneplan for eksempel. Hvorfor tror du jeg får meg overraskelser? Fullstendig klar over at medisinstudiet er tøft. Fullstendig klar over at leger arbeider mange timer. Jeg har ikke reagert negativt på noen av de kommentarene heller om du ser hva jeg har svart. Men jeg er vant til at folk har undervurdert meg hele livet. Trodde ikke jeg skulle få til VGS, trodde ikke jeg skulle få meg gjennom sykepleien med barn. Så tror jeg kjenner meg selv bedre enn dere gjør her 🤷 men jeg lurte mer på dette med lån og lis1. Hvor vanskelig er det å få lis1 feks, får man det hvis man er villig til å flytte? Eller får man det ikke da heller? Og så er jeg bekymret for veldig høyt studielån for kommer jo til å maxe ut studielån. Samtidig har leger gode muligheter til å tjene mye penger. Men man må jo faktisk få lis1 først. Anonymkode: b10ea...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #22 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det var ikke jeg som skrev det om studieplanen/emneplanen. Du skrev at yngste var to år og at du hadde jobbet som sykepleier noen år, så da gikk jeg ut fra at du ikke hadde barn under studiet, ja. Men uansett har du nå flere barn enn du hadde den gangen, og medisinstudiet er selvsagt tøffere, så belastningen blir mye større. Du har selv sagt at du skal jobbe under studiet og ikke ta opp lån. Så da må man gå ut fra at det er snakk om mer enn en vakt annenhver helg, er du ikke enig? Når det gjelder LIS1: Ja, det å stå uten plass er en reell bekymring, selv om du kanskje vil være relativt populær siden du er sykepleier også? Men flyttingene som følger med spesialiseringsløpet (for de fleste) er et reelt problem. Som sagt, jeg har barn selv og er gift med en lege. Det skal ikke stikkes under en stol at ALLE i familien har ofret tildels MYE pga hans jobb. Du kan ikke regne med at du skal rase rett inn i LIS1-stilling på Riksen og skal være der fram til du blir spesialist. De aller fleste leger jeg kjenner har flyttet og/eller pendlet langt ifbm spesialisering. Anonymkode: 188d3...5c3 Beklager trodde du var sammen menneske som kom med den kommentaren. Men nå er du litt usaklig igjen forsåvidt. hvor i all verden har jeg sagt jeg skal rase rett inn i lis1 på riksen? Det er jo ikke det jeg er sagt. Men at jeg er bekymret for at jeg ikke får lis1 plass i det hele tatt. Dette er jo igjen et eksempel på kg retorikk. Jeg har ingenting imot de kommentarene som på en fin måte sier at praksis og teori på medisin er annerledes, man må flytte osv. Men dette blir jo litt i samme kategori som å anta man ikke har lest emneplanen. Og nei jeg har ikke sagt jeg skal gå studiet som helhet uten å ta opp lån med PERIODER av studiet. Derfor jeg tenkte at jeg vil jobbe feks. helgestillingen min. Men i praksisperioder under sykepleien gikk det faktisk ikke alltid ann å få jobbet den en gang. Pga.praksis. Så kunne ikke ha noe fast stilling. Merkelig at folk ser det som å "henge seg opp i praksis". Samme med at jeg tar teoretiske ting ganske fort (har også tatt emner på masternivå med gode resultater) . Har forsåvidt flere leger i familien så er ikke ukjent med arbeidsbelastningen og at det er et tøft studie. Anonymkode: b10ea...e7e
Gjest Kastanjefrø Skrevet 14. januar 2024 #23 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men jeg er vant til at folk har undervurdert meg hele livet. Trodde ikke jeg skulle få til VGS, trodde ikke jeg skulle få meg gjennom sykepleien med barn. Så tror jeg kjenner meg selv bedre enn dere gjør her Folk har undervurdert meg hele livet. Trodde ikke jeg skulle klare å spise en hel pizza, trodde ikke jeg skulle klare å dra på butikken med hodepine, men jeg klarte begge. Ergo vil jeg også fint klare å bli blant de beste i birken med en halv lunge.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #24 Skrevet 14. januar 2024 Det er helt mulig å jobbe en del under medisinstudiet, men ville ikke planlagt det mtp praksis. Det første året jobbet jeg 60%, deretter litt mindre 40% på 2. og 3. året. 4 året jobbet jeg et sted mellom 70 og 80%. Nå på 5.året satser jeg på 50-60%. Ligger på C/B, som jeg synes er veldig bra. Er heller ikke noe klisterhjerne. Er en del av oss som ikke har nok lånekassestøtte for 6 år til pga tidligere utdanning. Det går fint. Mange med barn også. Anonymkode: 8a882...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #25 Skrevet 14. januar 2024 Kastanjefrø skrev (32 minutter siden): Folk har undervurdert meg hele livet. Trodde ikke jeg skulle klare å spise en hel pizza, trodde ikke jeg skulle klare å dra på butikken med hodepine, men jeg klarte begge. Ergo vil jeg også fint klare å bli blant de beste i birken med en halv lunge. Du prøver å drite ut TS, men du driter ikke ut andre enn deg selv med dette totalt irrelevante innlegget. Men du slapp kanskje opp for saklige argumenter. Anonymkode: 5bbb0...f32 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #26 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Beklager trodde du var sammen menneske som kom med den kommentaren. Men nå er du litt usaklig igjen forsåvidt. hvor i all verden har jeg sagt jeg skal rase rett inn i lis1 på riksen? Det er jo ikke det jeg er sagt. Men at jeg er bekymret for at jeg ikke får lis1 plass i det hele tatt. Dette er jo igjen et eksempel på kg retorikk. Jeg har ingenting imot de kommentarene som på en fin måte sier at praksis og teori på medisin er annerledes, man må flytte osv. Men dette blir jo litt i samme kategori som å anta man ikke har lest emneplanen. Og nei jeg har ikke sagt jeg skal gå studiet som helhet uten å ta opp lån med PERIODER av studiet. Derfor jeg tenkte at jeg vil jobbe feks. helgestillingen min. Men i praksisperioder under sykepleien gikk det faktisk ikke alltid ann å få jobbet den en gang. Pga.praksis. Så kunne ikke ha noe fast stilling. Merkelig at folk ser det som å "henge seg opp i praksis". Samme med at jeg tar teoretiske ting ganske fort (har også tatt emner på masternivå med gode resultater) . Har forsåvidt flere leger i familien så er ikke ukjent med arbeidsbelastningen og at det er et tøft studie. Anonymkode: b10ea...e7e Som en som har flyttet med barn og ofret en hel del pga min manns spesialisering, er jeg mer opptatt av LIS-tiden enn studiene, som jeg har nevnt allerede. Jeg har derfor flere ganger påpekt at det ikke er enkelt å flytte (mange ganger på kort tid) med barn. Og at mannen din må være med på det, vite om dette på forhånd. Jeg påpeker også at det ikke er realistisk at man skal få LIS1 på universitetssykehuset man tilhører og være der resten av livet, slik at man unngår flytting. Realiteten er at du fort må flytte til et lite sykehus du knapt har hørt om i et år, før du må bo i et halvår på en bitteliten øy eller i en fjordarm et sted. Med familie på slep. Statistikken du etterspør er ikke særlig vanskelig å finne: https://www.helsedirektoratet.no/rapporter/oppfolging-av-handlingsplan-for-allmennlegetjenesten-2020-2024-statusrapport-2.tertial-2022/spesialisering-i-allmennmedisin/antall-lis1-stillinger Som du ser er det mange om beinet, og mange bruker mye tid på å ha diverse jobber under legestudiet for å være mer konkurransedyktige. Det vil da ikke være sykepleierjobb i helgestilling, særlig ikke de siste 2-3 årene (selv om det selvsagt er bedre enn Rema eller Egon). Publisere under studiet er også lurt, men det tar også tid og krefter. Når det gjelder legers lønn, er den først og fremst god pga de jobber veldig mange timer i uka. Ikke fordi grunnlønna er så god, utdanning og ansvar tatt i betraktning. Du er ganske aggressiv i svarene dine. Hvorfor spør du, når du ikke vil høre svarene? Anonymkode: 188d3...5c3 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #27 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det høres veldig spennende ut. Også aks sykepleier på legevakt eller lignende høres spennende ut. Hva blir primær forskjell på anestesisykepleier og anestesilegen? Hva gjør legene som sykepleier ikke gjør? De har kanskje mer ansvar for de mest kritiske/høyrisiko pasientene? Og avklarer pasientene i forkant kanskje? Mtp medisiner de kan ta før operasjon osv? Anonymkode: b10ea...e7e Ja, det stemmer ganske bra. Anestesilegene klarerer pasienten i forkant (selv om jeg vet om minst et sykehus der anestesisykepleier gjør det også), men ofte er det bare et «papirtilsyn» på de friskeste pasientene, så det er anestesisykepleierens jobb å gjøre en grundig vurdering av luftveier etc. når pasienten ankommer. Og før noen får noia nå- det står tydelig i norsk standard for anestesi at ane spl selvstendig kan utføre anestesi på ASA 1 og 2, som er de friskeste pasientgruppene. Pluss at det er anestesileger som gjør prosedyrer som epidural, spinal og SVK. De har selvsagt også hovedansvaret for pasienten, selv om de ikke er fysisk til stede på operasjonsstua. Samarbeidet mellom anestesileger og anestesisykepleiere er som oftest veldig godt. Det er en del overlappende arbeidsoppgaver som luftveishåndtering, men tydelig avgrensede ansvarsområder. Studiet for å bli anestesisykepleier syntes jeg var gøy og passe utfordrende. I motsetning til grunnutdanningen må man følge med og lese for å få gode karakterer, og i praksis er det alltid en til en-oppfølging der man blir behandlet som en fremtidig kollega, ikke som en uvitende student. Anonymkode: 01168...a86 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #28 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 13.37): Er sykepleier men har ila. Årene som sykepleier egentlig tenkt mye på at en leges oppgaver kan være mer interessante. Er lei av å stelle og serve mat. Ikke at det ikke er viktig, det er det. Men jeg føler ikke jeg får brukt noe kritisk tenking eller brukt den kliniske kompetansen min. Så er ganske lei, kjeder meg. Men er det for sent? Er 30 og jeg har barn. Per nå er yngste 2 . Såvidt jeg forstår det er det ikke praksis før 4. Året på medisin. Så da vil barna være litt eldre enn nå. Den teoretiske biten tror jeg skal gå rimelig fint. Og når barna er større tror jeg det skal gå bedre med praksisperiodene. Men et par ting gjør at jeg tviler litt. Det første, blir jo utrolig mye lån? Kan slippe unna lån for de fleste årene når det ikke er så mye praksis kanskje. Men fra år 4 må jeg ha studielån. I tillegg så er det jo vanskelig å få lis1. I et livsløp perspektiv vil jeg sikkert få mer penger og da sykepleiere sin ansiennitet stopper på år 16. Men likevel redd for å ta opp så mye lån https://sykepleien.no/2019/05/legene-tjener-over-10-millioner-mer-enn-sykepleiere-i-lopet-av-et-liv Anonymkode: b10ea...e7e Det du sier er at du er sykepleier som har karaktersnittet høyt nok til å gli rett inn på medisin? I så fall er du litt av et statistisk avvik. De fleste sykepleiere er ikke i nærheten av det. Da dukker også spørsmålet: hvorfor jobbe som sykepleier om du allerede har karakterer for å komme inn på medisin? Har du tatt opp en del privatist fag i det siste, eller? Anonymkode: a563d...f43 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #29 Skrevet 15. januar 2024 I forhold til alder er det aldri forseint. Du har masse kunnskap som sykepleier som kan gjøre deg til en fantastisk lege. men det er 6 år med studie, og mye jobb. Hvis det er mer utfordringer du ønsker kan du også videreutdanne deg til jordmor, intensiv sykepleier o.l som tar deg 2 år fra det du har nå. Å gå i stell og mate er viktig, men fryktelig kjedelig i lengden Anonymkode: 52a7c...012 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #30 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det du sier er at du er sykepleier som har karaktersnittet høyt nok til å gli rett inn på medisin? I så fall er du litt av et statistisk avvik. De fleste sykepleiere er ikke i nærheten av det. Da dukker også spørsmålet: hvorfor jobbe som sykepleier om du allerede har karakterer for å komme inn på medisin? Har du tatt opp en del privatist fag i det siste, eller? Anonymkode: a563d...f43 Det er nok bare du som undervurderer sykepleiere. Nei ikke tatt fag hos privatist. Har gode karakterer + ekstra poeng for å ha tatt sykepleien + alderspoeng. Anonymkode: b10ea...e7e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #31 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Som en som har flyttet med barn og ofret en hel del pga min manns spesialisering, er jeg mer opptatt av LIS-tiden enn studiene, som jeg har nevnt allerede. Jeg har derfor flere ganger påpekt at det ikke er enkelt å flytte (mange ganger på kort tid) med barn. Og at mannen din må være med på det, vite om dette på forhånd. Jeg påpeker også at det ikke er realistisk at man skal få LIS1 på universitetssykehuset man tilhører og være der resten av livet, slik at man unngår flytting. Realiteten er at du fort må flytte til et lite sykehus du knapt har hørt om i et år, før du må bo i et halvår på en bitteliten øy eller i en fjordarm et sted. Med familie på slep. Statistikken du etterspør er ikke særlig vanskelig å finne: https://www.helsedirektoratet.no/rapporter/oppfolging-av-handlingsplan-for-allmennlegetjenesten-2020-2024-statusrapport-2.tertial-2022/spesialisering-i-allmennmedisin/antall-lis1-stillinger Som du ser er det mange om beinet, og mange bruker mye tid på å ha diverse jobber under legestudiet for å være mer konkurransedyktige. Det vil da ikke være sykepleierjobb i helgestilling, særlig ikke de siste 2-3 årene (selv om det selvsagt er bedre enn Rema eller Egon). Publisere under studiet er også lurt, men det tar også tid og krefter. Når det gjelder legers lønn, er den først og fremst god pga de jobber veldig mange timer i uka. Ikke fordi grunnlønna er så god, utdanning og ansvar tatt i betraktning. Du er ganske aggressiv i svarene dine. Hvorfor spør du, når du ikke vil høre svarene? Anonymkode: 188d3...5c3 Men jeg har jo også nevnt lls1 som en bekymring? Så hvorfor det kommenteres som at jeg forventer å gli inn i lls1 på riksen forstår jeg liksom da ikke. Jeg har hørt på alle saklige svar og problemer. Dette med og ikke ha lest emneplan er ikke saklig for det har jeg, dette med å gli inn på riksen er ikke saklig for det har jeg aldri sagt. Har faktisk sagt det ganske motsatte. Dere kan ikke komme og skylde på meg for aggressive svar om det er dere som kommer med litt usaklige svar altså. Masse fine svar også de har jeg ikke sagt noe på som du helt sikkert kan se om du leser tråden. Jeg innser at dette med lis1 er vanskelig og det gjør meg veldig i tvil. Vurderer derfor også spesialsykepleie. Ser det ut som jeg har vært noe aggressiv ift de som foreslår det? Nei. For de holder seg til sak. Anonymkode: b10ea...e7e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #32 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, det stemmer ganske bra. Anestesilegene klarerer pasienten i forkant (selv om jeg vet om minst et sykehus der anestesisykepleier gjør det også), men ofte er det bare et «papirtilsyn» på de friskeste pasientene, så det er anestesisykepleierens jobb å gjøre en grundig vurdering av luftveier etc. når pasienten ankommer. Og før noen får noia nå- det står tydelig i norsk standard for anestesi at ane spl selvstendig kan utføre anestesi på ASA 1 og 2, som er de friskeste pasientgruppene. Pluss at det er anestesileger som gjør prosedyrer som epidural, spinal og SVK. De har selvsagt også hovedansvaret for pasienten, selv om de ikke er fysisk til stede på operasjonsstua. Samarbeidet mellom anestesileger og anestesisykepleiere er som oftest veldig godt. Det er en del overlappende arbeidsoppgaver som luftveishåndtering, men tydelig avgrensede ansvarsområder. Studiet for å bli anestesisykepleier syntes jeg var gøy og passe utfordrende. I motsetning til grunnutdanningen må man følge med og lese for å få gode karakterer, og i praksis er det alltid en til en-oppfølging der man blir behandlet som en fremtidig kollega, ikke som en uvitende student. Anonymkode: 01168...a86 Men anestesispl kunne legge inn piccline? Men om man ikke gir epidural og spinal, tenker jeg da feil hvis jeg tenker at en anestesisykepleier sin turnus da sannsynligvis er bedre enn anestesilegen sin turnus? Anonymkode: b10ea...e7e
Majer Skrevet 15. januar 2024 #33 Skrevet 15. januar 2024 (endret) LiS tiden kan bli er stort problem dersom du ikke velger "rett" spesialisering. Psykiatri er tingen om du vil bo i byen. Praksis er en langt mindre kilde til stress på medisin enn sykepleie. Men viktig å ha en fleksibel jobb ved siden av studiet da det er periodevis tungt. Når du er over 30 får du over 100 000 ekstra i studielån per år, men det er kun lån. Viktig å vurdere. Dersom det kun er medisin du vil studere og du lager en god struktur er det bare å sette i gang! Lag deg gjerne GANTT-diagram, ta praten hjemme og sett i gang:) For barna kan det være bra å ha en studentmor. Spørs hvordan du løser det:) PS. Forstår det må være frustrerende å ta en utdanning for så å gjøre oppgaver man ikke trenger noe som helst for å gjøre (søppel, matlaging) Endret 15. januar 2024 av Majer 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #34 Skrevet 15. januar 2024 Hvis du har gode nok karakterer er det ihvertfall ikke noe å nøle med! Du virker gjennomtenkt og seriøs, du trenger ikke godkjenning fra KG. Og spesialsykepleie er sikkert fint, men det blir aldri det samme som medisin. LIS1 kan bli vanskelig, men ikke like vanskelig som å bruke 30+ år i en kjedelig jobb. Go for it! Anonymkode: 5bbb0...f32 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #35 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men anestesispl kunne legge inn piccline? Men om man ikke gir epidural og spinal, tenker jeg da feil hvis jeg tenker at en anestesisykepleier sin turnus da sannsynligvis er bedre enn anestesilegen sin turnus? Anonymkode: b10ea...e7e Ja, mange anestesisykepleiere legger piccline. Skjønner ikke helt hva epidural og spinal har med turnus å gjøre, men det finnes både vanlig tredelt turnus og dagstillinger for anestesisykepleiere. Det er ofte få nattevakter i turnus (ingen planlagt aktivitet på natt, kun ø-hjelp) og man kan ofte sove på nattevakt. Anonymkode: 01168...a86
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #36 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, mange anestesisykepleiere legger piccline. Skjønner ikke helt hva epidural og spinal har med turnus å gjøre, men det finnes både vanlig tredelt turnus og dagstillinger for anestesisykepleiere. Det er ofte få nattevakter i turnus (ingen planlagt aktivitet på natt, kun ø-hjelp) og man kan ofte sove på nattevakt. Anonymkode: 01168...a86 Jeg var litt utydelig der beklager hehe. Jeg mente ift. Fødekvinner og epidural. Hvis anestesisykepleier ikke legger disse så trengs de kanskje litt mindre i beredskap på natt. Mens på føden må man alltid ha anestesilege tilgjenglig. Så vil tro anestesileger ikke har mulighet til å gå like mange dagvakter. Visste ikke at det fantes rene dagstillinger for anestesisykepleiere. Det er jo en luksus ift hva en lege kan forvente, eller de fleste sykepleiere for den saks skyld. Og man får samtidig spennende oppgaver der mye er likt det en lege gjør? Høres nesten for godt ut til å være sant. Er det vanskelig å få jobb? Anonymkode: b10ea...e7e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #37 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du har gode nok karakterer er det ihvertfall ikke noe å nøle med! Du virker gjennomtenkt og seriøs, du trenger ikke godkjenning fra KG. Og spesialsykepleie er sikkert fint, men det blir aldri det samme som medisin. LIS1 kan bli vanskelig, men ikke like vanskelig som å bruke 30+ år i en kjedelig jobb. Go for it! Anonymkode: 5bbb0...f32 Ja det er noe med det og. Men akkurat mtp. anestesi virker det som men har mange av de samme oppgavene som en lege innenfor anestesi . Lønna er jo lavere da, men man jobber vel og mindre antall timer/natt hvis jeg forstår det rett. Men tror jeg bør ta utdanningsstilling hvis jeg skal gå den veien. Rent økonomisk sett. Anonymkode: b10ea...e7e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #38 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg var litt utydelig der beklager hehe. Jeg mente ift. Fødekvinner og epidural. Hvis anestesisykepleier ikke legger disse så trengs de kanskje litt mindre i beredskap på natt. Mens på føden må man alltid ha anestesilege tilgjenglig. Så vil tro anestesileger ikke har mulighet til å gå like mange dagvakter. Visste ikke at det fantes rene dagstillinger for anestesisykepleiere. Det er jo en luksus ift hva en lege kan forvente, eller de fleste sykepleiere for den saks skyld. Og man får samtidig spennende oppgaver der mye er likt det en lege gjør? Høres nesten for godt ut til å være sant. Er det vanskelig å få jobb? Anonymkode: b10ea...e7e Det er alltid anestesisykepleiere på vakt også på sykehus med fødeavdelinger, hvis det f.eks skulle oppstå akutte keisersnitt eller postpartum-blødninger jobber de i team med anestesilegen. Det kan også være f.eks. store rifter som må sys på operasjonsstua eller graviditet utenfor livmor som mulige akutte gynekologiske tilfeller på natt med behov for både anestesilege og anestesisykepleier. Som sagt i forrige innlegg, så tas bare ø-hjelp på natt, så det er langt færre anestesipersonell på jobb på natt. Dagkirurgi (offentlig og privat) blir mer og mer utbredt. Her jeg bor er det ikke vanskelig å få dagstilling som anestesisykepleier, med fri i helger og juleferie, påske etc. Lønna blir jo deretter. Det er generelt ikke vanskelig å få jobb, mange anestesisykepleiere er i alderen som pensjonerer seg nå. De aller fleste blir nemlig i jobben som anestesisykepleier til pensjonsalder fordi de trives godt. Anonymkode: 01168...a86 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #39 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja det er noe med det og. Men akkurat mtp. anestesi virker det som men har mange av de samme oppgavene som en lege innenfor anestesi . Lønna er jo lavere da, men man jobber vel og mindre antall timer/natt hvis jeg forstår det rett. Men tror jeg bør ta utdanningsstilling hvis jeg skal gå den veien. Rent økonomisk sett. Anonymkode: b10ea...e7e Grunnlønna er lavere, men hvis man jobber tredelt, har mastertillegg, full ansiennitet og har mulighet til å jobbe et par forskjøvede vakter i måneden (ikke nødvendigvis overtid, kun f.eks forskyvning fra onsdag til tirsdag) kan man leve veldig romslig med en spesialsykepleierlønn. Anonymkode: 01168...a86 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #40 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Grunnlønna er lavere, men hvis man jobber tredelt, har mastertillegg, full ansiennitet og har mulighet til å jobbe et par forskjøvede vakter i måneden (ikke nødvendigvis overtid, kun f.eks forskyvning fra onsdag til tirsdag) kan man leve veldig romslig med en spesialsykepleierlønn. Anonymkode: 01168...a86 Ja det er jo et poeng. Men får man mastertillegg? Vet kommunen ofte er rausere med sånt enn sykehuset. Med master og 16 års ansiennitet er man oppe i ca. 700 tusen i grunnlønn så det er jo ganske greit med tilleggene da. Anonymkode: b10ea...e7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå