AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #1 Skrevet 13. januar 2024 Vurderer å flytte veldig sentralt etterhvert. Jeg bor alene, og når det skjer noe med bilen, så blir jeg så hjelpesløs. Jeg har venner som hjelper meg, men jeg bekymrer meg så mye. Og det er dyrt å eie og fikse ting på bilen. Akuratt nå har jeg en halvtimes tid til jobben. Jobber i nabobyen. Har søkt jobb i samme kommune, men det er 4 km inn til sentrum. Går greit på våren og sommeren, da kan jeg sykle. Men om vinteren og høsten er været mer uforutsigbart. Hva er din erfaring med å bo sentralt, uten bil og daglig bruke kollektivtransport, sykkel eller beina? Og åssen er det økonomisk sett? Anonymkode: bda6a...3ee
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #2 Skrevet 13. januar 2024 Jeg bor ganske sentralt, er 50% ufør og jobber 50%. Mitt mnd kort er vel rundt 427kr mnd, som er i stor kontrast til bilholdet mitt, som i snitt var rundt 6000kr mnd. Sikkert enda dyrere i dag. Jeg bruker en halv t totalt til jobb, men så lenge jeg fysisk klarer det(må bruke krykker innimellom) så lever jeg sånn. Ikke optimalt, men likevel bedre enn å måke snø og styre veldig på vinterstid. Skulle dog ønske jeg kunne vært litt mer spontan, men det er vanskelig da reisetid og jobb(og mange helseavtaler!) stjeler alt av krefter. Men jeg føler det beste er å bo sentralt da😄 Anonymkode: c7f1d...cac 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå