Gå til innhold

Hva spiser du på nattevakt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber som nattevakt på en langtidsavdeling. Trives godt med å jobbe natt, men jeg har lagt så på meg etter jeg begynte på natt. 

Har bestemt meg flere ganger at jeg ikke skal spise usunne ting på natt, men så blir klokka 03-04 og jeg får så lyst på noe søtt.. har tydeligvis lite selvdisiplin🙈 

Jeg ønsker gå ned i vekt, men hva lønner seg å spise på natt? Som man ikke legger på seg av? Hva funker for deg?

Anonymkode: a3fd7...a13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noen mat som passer bedre om natten. Det er ingen mat man ikke legger på seg av hvis man spiser for mye av den. Du legger på deg fordi du spiser for mye. Klart du trives med å jobbe natt 😉 Finn noe å være opptatt av, hvis jobben ikke er spennende nok.

Anonymkode: 27262...ef6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke noen mat som passer bedre om natten. Det er ingen mat man ikke legger på seg av hvis man spiser for mye av den. Du legger på deg fordi du spiser for mye. Klart du trives med å jobbe natt 😉 Finn noe å være opptatt av, hvis jobben ikke er spennende nok.

Anonymkode: 27262...ef6

Dette var et merkelig svar. 

Til ts: Jeg jobber på samme type avdeling. Mange netter er travle og da spiser jeg ofte mindre, men kjenner jeg har lavt blodsukker på vei hjem. Andre netter er roligere og da merker jeg sulten oftere. Før prøvde jeg å spise minst mulig. Feks et par frukt, et par knekkebrød, yoghurt og frukt. Men jeg merket at det ikke holdt. Nå har jeg endret litt på måltidene gjennom dagen. Hvis jeg har nattevakt spiser jeg en halv porsjon middag til vanlig tid også tar jeg med halve porsjonen på nattevakt (spiser rubdt 01). Ellers har jeg knekkebrød og smøreost, yoghurt (Uten sukker) eller frukt med som jeg spiser når sulten kommer i 4-tiden.

Men jeg har måtte endre vanene de dagene jeg jobber netter. Kan ikke spise frokost, lunsj, middag, kvelds + 2 måltider på natten.

Anonymkode: 94fe3...9d7

Skrevet