Gå til innhold

Jeg falt hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er kanskje dum som spør her og ikke ringer sykehuset. Hadde nok ringt jordmor om ikke hun hadde tatt helg. Men jeg klarer ikke som gravid alltid skille hva som er "panisk" , eller lurt. 

Jeg ramla i stad. Snubla over bikkja og gikk i bakken med magen først. Det føltes ikke bra, men var ikke vondt. Mest i hofte og en skulder, ikke magen. Jeg ble selvsagt mer redd for om baby kan ha kjent/ tatt noe skade dette! Hva hadde du gjort? Jeg er høygravid.

Anonymkode: d2d3e...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring føden! Dette krever en sjekk!

Anonymkode: 653c1...c5e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring føden ved fall. Heller en gang for mye!

Anonymkode: 8a0cb...b9d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring føden. 

Jeg falt og slo siden av magen føe uke 30. Ble bedt om å komme til sjekk. Bedre å mase en gang for mye enn en for lite. Så ring nuh!

Anonymkode: fe25c...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre. Du tar ikke sjanser med babyens liv 

Anonymkode: 9b586...fee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring.

Anonymkode: f298a...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring. Ved slag mot magen, fikk jeg vite at man skal ALLTID observeres i 5 timer. Uansett. De kan ikke evaluere hvor hardt du falt og hvordan det påvirket babyen. Mest sannsynlig er det helt i orden, men de vil være føre var. Det som vil skje er at du drar på kontroll, de tar måling av magen med aktivitetssjekk og ultralyd. De måler blodtrykk og temperatur på deg. Deretter venter du, og før du får dra hjem, tar de samme sjekk igjen. Jeg følte meg veldig ivaretatt, og det føltes trygt at de hadde rutiner og prosedyrer de følger :hjertesmil:

Anonymkode: 259b8...065

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring føden. Jeg falt på isen som høygravid. Falt på siden, ikke ikke på magen, men det var rett inn for en sjekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle som lurer på om de skal ringe føden, og føler de er til bry, som en jordmor sa til meg: Det er mennesker som er på jobb, som får betalt for å være på jobb, gi råd og ta dere inn for sjekk. Hun sa de er så mye mer glade når de får en telefon og tar inn til sjekk, samtidig som de får beroliget mor og sjekket at alt er i orden, enn det som er alternativet. Som oftest er alt greit, men hun sa de omtaler det aldri som bomtur. Da får man sett baby, blitt kjent med den gravide og de har også som oppgave å roe mamma, så baby og mamma fortsetter å ha det bra :) Alltid ring en gang for mye!

Anonymkode: 259b8...065

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke anledning til å gamble eller kvie deg når du er mor, du tar alltid en telefon for my enn for lite når det gjelder helsa til barnet ditt. Ring. 

Anonymkode: 8c7ae...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt på rompa på isen i uke 38. De ville ha meg inn til sjekk. 

Anonymkode: 2b7fe...bc1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ringt og fått ej sjekk, men ikke ring og si du ikke tror noe er galt, ring å si du falt, forklar hvordan du falt, hvordan du landet og at du er bekymret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det TS? 

Anonymkode: b4172...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har det bra 💛

Anonymkode: 61200...ab0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanino
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei, jeg er kanskje dum som spør her og ikke ringer sykehuset. Hadde nok ringt jordmor om ikke hun hadde tatt helg. Men jeg klarer ikke som gravid alltid skille hva som er "panisk" , eller lurt. 

Jeg ramla i stad. Snubla over bikkja og gikk i bakken med magen først. Det føltes ikke bra, men var ikke vondt. Mest i hofte og en skulder, ikke magen. Jeg ble selvsagt mer redd for om baby kan ha kjent/ tatt noe skade dette! Hva hadde du gjort? Jeg er høygravid.

Anonymkode: d2d3e...792

Ville ha kontaktet føden og forklart situasjonen. Så tar de en vurdering. Kontakt alltid en gang for mye enn en gang for lite. Og om du tror at fagpersoner sitter å ler av deg og tror at du er hysterisk så kan jeg bekrefte at det gjør de ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, ts her. 

Jeg ringte ganske rett etterpå jeg la ut denne. Så er på sykehus nå. Alt ser fint ut. Men alle hadde rett. De vil mi ska ringe, selvom det for noen av oss kan virke "dramatisk ". Når man venter barn er det det eneste rette. 

Takk 🥰

Anonymkode: d2d3e...792

  • Liker 2
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei, ts her. 

Jeg ringte ganske rett etterpå jeg la ut denne. Så er på sykehus nå. Alt ser fint ut. Men alle hadde rett. De vil mi ska ringe, selvom det for noen av oss kan virke "dramatisk ". Når man venter barn er det det eneste rette. 

Takk 🥰

Anonymkode: d2d3e...792

Godt å høre du blir fulgt opp! Lykke til :) 

Anonymkode: 259b8...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...