Gå til innhold

Hvaslags krav har du til fwb?

Anbefalte innlegg

Jeg har en ny venn med benefits. Har aldri hatt en tidligere. Litt usikker på hvordan man får et slikt forhold til å fungere. 

Kan ikke tenke meg å være i forhold med ham, han er koselig og min type ca 60%, men 40 % av ham er overhode ikke min type. Han håper på forhold og vil kysse meg og holde min hånd, sier samtidig at vi er bare venner. Jeg får dårlig magefølelse. 

Jeg liker å få nærhet og klem fra ham ha noen der som medisin for ensomheten, han også, men jeg føler han vil være kjæresten min for mye, ønsker han kunne se at vi ikke går ilag. Men jeg er veldig glad i ham som venn. 

Hvordan håndterer dere fwb forhold. Bør jeg ikke ha noe med han å gjøre mer? 

Anonymkode: ba2a7...a4c

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1740919-hvaslags-krav-har-du-til-fwb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Her er det bare tullesvar over. De skriver om FF, ikke FWB.
En FWB er en god venn, som man også har sex med. Gjerne en man kan lage middag med og dra på helgetur med.

Utfordringen du beskriver er at han ønsker mer. Og det kan være krevende. Men først og fremst for ham.
Når dette har skjedd i noen av mine FWB-forhold har jeg latt det være opp til den andre å bestemme hva de vil gjøre. Hvis du synes det blir for vanskelig å håndtere å ha sex uten at partneren vil være mer enn FWB er det ditt eget ansvar å trekke deg ut av relasjonen. Og det har de fleste gjort, er min erfaring.

Det er ikke din oppgave å ivareta den andres følelser, så lenge du er ærlig og åpen om at du kun vil ha en FWB.

Anonymkode: d2bc8...6ca

• Nyttig 2

Jeg krever eksklusivitet. Og jeg vil at man skal kunne finne på ting sammen, som å se film, spise middag, spoone. Vi sover alltid sammen, men er aldri sammen hele helger. 

Jeg endte opp med å falle for min FWB. Vi gikk noen mnd uten kontakt sånn at jeg fikk rydda opp, men vi har så bra sex at jeg ikke er villig til å gi helt slipp. Nå som vi er helt på samme bølgelengde, funker det enda bedre. 

Anonymkode: 5a802...270

• Liker 2
9 minutter siden, AnonymBruker said:

En FWB er en god venn, som man også har sex med. Gjerne en man kan lage middag med og dra på helgetur med.

Utfordringen du beskriver er at han ønsker mer. Og det kan være krevende. Men først og fremst for ham.
Når dette har skjedd i noen av mine FWB-forhold har jeg latt det være opp til den andre å bestemme hva de vil gjøre. Hvis du synes det blir for vanskelig å håndtere å ha sex uten at partneren vil være mer enn FWB er det ditt eget ansvar å trekke deg ut av relasjonen. Og det har de fleste gjort, er min erfaring.

Det er ikke din oppgave å ivareta den andres følelser, så lenge du er ærlig og åpen om at du kun vil ha en FWB.

Takk for nyttig svar 😄

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Enig i denne. Hadde et sånt fwb-forhold for en del år siden. Helt greit å ha noen å være sammen med av og til. For vår del ble det en del turer, besøkte venner og familie, kino, spiste ute osv. Mye det samme som man gjør med en kjæreste, uten at man har de samme forpliktelsene.

• Liker 2

Jeg har bestandig sett en fwb, som at det er noen du kjenner fra før, og så begynner å ha sex med.  FF har jo like mye potensial for vennskap, men at dette er en person du har rekruttert for å ha sex med, i første omgang.  

Det at han vil mer, er en dealbreaker uansett.  

Anonymkode: 1df1a...f22

Han vil åpenbart mer, sier det jo selv, at han i en bisetning sier dere kun er venner er kun fordi han ikke vil miste deg. 

FWB hvor en av partene vil ha forhold funker veldig dårlig, og det vil være vondere og vondere for han med tiden når han innser at alt håp er ute. Så ødelegg det håpet hans, vær veldig tydelig på at du ikke ønsker forhold, med trykk på veldig, for damer er oftest mye mindre tydelig på slikt enn dere tror selv 

Anonymkode: 935d1...319

Annonse

Det der går ikke. Dere vil to helt ulike ting. Å holde i hånden er hardcore-kjærestegreier. Litt vel kaldt å ha sex uten å kysse, da, men likevel: dere er grunnleggende uenig om hva dette er.

Anonymkode: 13d47...a93

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har en ny venn med benefits. Har aldri hatt en tidligere. Litt usikker på hvordan man får et slikt forhold til å fungere. 

Kan ikke tenke meg å være i forhold med ham, han er koselig og min type ca 60%, men 40 % av ham er overhode ikke min type. Han håper på forhold og vil kysse meg og holde min hånd, sier samtidig at vi er bare venner. Jeg får dårlig magefølelse. 

Jeg liker å få nærhet og klem fra ham ha noen der som medisin for ensomheten, han også, men jeg føler han vil være kjæresten min for mye, ønsker han kunne se at vi ikke går ilag. Men jeg er veldig glad i ham som venn. 

Vil du virkelig ha fwb? Du kan få masse kjønnssykdommer!! 

Anonymkode: c6075...fd7

• Liker 1

Har bare hatt en. Tillit, trygghet og trivsel var like viktig for meg som ved forhold. En pikk som fungerte var ikke tilstrekkelig. 

Det var også bra, for endte opp med gjensidig forelskelse og ekteskap. Det var ikke planen, men...

Anonymkode: ce003...6f0

• Liker 1
Annonse

Respekt og trygghet. Har merket at jeg føler meg tom, deprimert og får masse angst om jeg har sex og fyren er likegyldig og bare stikker hjem etterpå. Fatter ikke at folk klarer det. Men når de gir masse kos og omsorg etter sexen så føler jeg meg trygg og glad selv etter de har dratt. Så det er 100% krav, ingen sex uten det. 

Anonymkode: 850f8...7b1

Hovedkravet mitt er at vi ikke har sex med andre, mens vi "holder på", skjer det anser jeg greia vår som ferdig. Syns det er ekkelt å ha sex med noen som har andre imellom,  og ikke minst mtp kjønnssykdommer. Så må jeg bare stole på at de holder sin del av avtalen. 

Kanskje se film sammen, lage mat eller finne på ting sammen, på samme måte som da vi var helt ordinære venner.  Ingen press om å møtes jevnlig, orker ikke sjalusi. Det skal være lekent og en avslappet relasjon mellom oss. 

Anonymkode: 7baa7...e0d

• Liker 3

Hei TS

Jeg har nylig vært i andre enden av situasjonen du beskriver. Jeg tror dette vil føles forskjellig fra person til person, og hvor god man er til å sortere følelsene sine. For min del så handler det om at man må være helt tydlig i kommunikasjonen med hverandre på hva man ønsker, og ikke sier eller gjør noe som kan tolkes dithen at det kan bli noe mer.

Det er ikke alltid godt å vite helt hva den andre føler og derfor tenker jeg at det er viktig å sette faktiske ord på situasjonen for hverandre og ikke la noe ligge åpent for tolkning.  Hvis det er ett fwb forhold du ønsker til han og det ikke kan bli noe mer, si det til han klart og tydelig, så er det opp til han om han vil være ok med det. Jeg vet iallefall at det er sånn jeg ville hatt det. 

Anonymkode: 8d88a...a9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...