Gå til innhold

Kaloriunderskudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Nettopp begynt smått å telle kalorier, bare for å få litt mer innblikk i hva jeg faktisk spiser. Men ser jo tydelig at jeg ligger i overskudd med mindre jeg skal gå sulten. Har dere forslag til mat med lite kalorier, forslag til hva som er lurt å tenke på?😊

Anonymkode: 4ee8d...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er mye mat du kan spise

Gulerot/kålrot er sund og fyller mye. Feks å lage stappe av til middag.

Kokt potet med skall er også noe som fyller mye.

Havregryn i ulike måltider er veldig smart.

Egg og alt av kjøtt med lite fett.

Fiber generelt er noe som er lurt å spise en del av fordi det fyller og kroppen og hjelper på avføringen. 

Husk å telle alt av kalorier inlk smør i panna og ligende.

Lykketil 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis rene matvarer, unngå ultraprosessert mat så langt du kan. Torsk har lite kalorier. Egg er bra. Rent kjøtt. Hiv innpå med grønnsaker 😊 

Anonymkode: 2b9de...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser på kalorier ut også? 
grønnsaker ,bær, eggehvite, cottage cheese, kyllingfilet , rent kjøtt er eksempler på mat med lite kalorier , men som også er nyttige og gjør deg mett. Veldig mange « lite kalorier « gir også lite næring og gjør deg mer fysen enn mett. 

Anonymkode: fbb1a...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger å fylle opp magen med mat som har mye masse per kalori.

 

 

Anonymkode: 54edf...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fokuser på kalorier ut også? 
grønnsaker ,bær, eggehvite, cottage cheese, kyllingfilet , rent kjøtt er eksempler på mat med lite kalorier , men som også er nyttige og gjør deg mett. Veldig mange « lite kalorier « gir også lite næring og gjør deg mer fysen enn mett. 

Anonymkode: fbb1a...dae


Ja fokuserer på kalorier ut også, derfor jeg ønsker å sette meg bedre inn i hva jeg spiser og hvilke endringer jeg kan gjør😊 Viss ikke så blir det fort til at jeg spiser mer kalorier enn jeg forbrenner har jeg sitt😅

Anonymkode: 4ee8d...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først må jeg si at jeg er overrasket over at et voksent menneske lurer på hva man skal spise for å bli mett på en sunn måte. Er du klar over hvor mye grønnsaker fyller ift kaloritettheten? Eller bønner? Erter? Samtidig lurt å få i seg proteiner og litt fett også for en tilfredsstillende metthetsfølelse. Magert kjøtt, avokado, cottage cheese, gresk yoghurt, kesam, torsk, laks, reker... 

Anonymkode: dec7d...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):


Ja fokuserer på kalorier ut også, derfor jeg ønsker å sette meg bedre inn i hva jeg spiser og hvilke endringer jeg kan gjør😊 Viss ikke så blir det fort til at jeg spiser mer kalorier enn jeg forbrenner har jeg sitt😅

Anonymkode: 4ee8d...4c2

Legger du på deg, og skal du ned i vekt? Har du sett på vekten at du spiser mer kalorier enn du forbrenner? 
 

 

Anonymkode: fbb1a...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Først må jeg si at jeg er overrasket over at et voksent menneske lurer på hva man skal spise for å bli mett på en sunn måte. Er du klar over hvor mye grønnsaker fyller ift kaloritettheten? Eller bønner? Erter? Samtidig lurt å få i seg proteiner og litt fett også for en tilfredsstillende metthetsfølelse. Magert kjøtt, avokado, cottage cheese, gresk yoghurt, kesam, torsk, laks, reker... 

Anonymkode: dec7d...46d

Nå vet vi vel ikke alder, men tror mange som alltid har vært slanke ikke har satt seg så mye inn i det. Hvis de begynner og legge på seg dukker spørsmålene opp. Mulig ts er slank og bare har lest her at kalorier er farlig. 

Anonymkode: fbb1a...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt enormt med å gå ned i vekt etter graviditet, til tross for kaloriunderskudd. Nå har jeg endelig funnet en løsning som fungerer bra for meg uten at jeg er sulten. Mine tre favoritter er:

* knekkebrød med lettmajones og masse agurk med urtesalt
* eple delt i biter med mager vaniljekesam (ca en halv boks) og noen gigantmais-korn
* En halv boks mager cottagecheese blandet med en yoghurt

ellers bær med mager vaniljekesam som dessert! 

Anonymkode: adb38...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser på proteiner. De er magre og holder deg mett lengere. Blodsukkeret roer seg og du får mindre sultfølelse. 

Egg, kjøtt,fisk, bønner, linser, Cottage cheese. Gresk Youghurt.

Anonymkode: 2e1a4...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg inn i hva mennesker er ment å spise fra naturens side (kort sagt ting som kommer fra naturen, ikke fra fabrikker), og spis det. Kaloritelling er en helt absurd ting å drive med hvis du tenker på det.

Anonymkode: 883f9...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...