Gå til innhold

Kaloriunderskudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nettopp begynt smått å telle kalorier, bare for å få litt mer innblikk i hva jeg faktisk spiser. Men ser jo tydelig at jeg ligger i overskudd med mindre jeg skal gå sulten. Har dere forslag til mat med lite kalorier, forslag til hva som er lurt å tenke på?😊

Anonymkode: 4ee8d...4c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er mye mat du kan spise

Gulerot/kålrot er sund og fyller mye. Feks å lage stappe av til middag.

Kokt potet med skall er også noe som fyller mye.

Havregryn i ulike måltider er veldig smart.

Egg og alt av kjøtt med lite fett.

Fiber generelt er noe som er lurt å spise en del av fordi det fyller og kroppen og hjelper på avføringen. 

Husk å telle alt av kalorier inlk smør i panna og ligende.

Lykketil 

Skrevet

Spis rene matvarer, unngå ultraprosessert mat så langt du kan. Torsk har lite kalorier. Egg er bra. Rent kjøtt. Hiv innpå med grønnsaker 😊 

Anonymkode: 2b9de...ca3

Skrevet

Fokuser på kalorier ut også? 
grønnsaker ,bær, eggehvite, cottage cheese, kyllingfilet , rent kjøtt er eksempler på mat med lite kalorier , men som også er nyttige og gjør deg mett. Veldig mange « lite kalorier « gir også lite næring og gjør deg mer fysen enn mett. 

Anonymkode: fbb1a...dae

Skrevet

Du trenger å fylle opp magen med mat som har mye masse per kalori.

Anonymkode: 54edf...120

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fokuser på kalorier ut også? 
grønnsaker ,bær, eggehvite, cottage cheese, kyllingfilet , rent kjøtt er eksempler på mat med lite kalorier , men som også er nyttige og gjør deg mett. Veldig mange « lite kalorier « gir også lite næring og gjør deg mer fysen enn mett. 

Ja fokuserer på kalorier ut også, derfor jeg ønsker å sette meg bedre inn i hva jeg spiser og hvilke endringer jeg kan gjør😊 Viss ikke så blir det fort til at jeg spiser mer kalorier enn jeg forbrenner har jeg sitt😅

Skrevet

Først må jeg si at jeg er overrasket over at et voksent menneske lurer på hva man skal spise for å bli mett på en sunn måte. Er du klar over hvor mye grønnsaker fyller ift kaloritettheten? Eller bønner? Erter? Samtidig lurt å få i seg proteiner og litt fett også for en tilfredsstillende metthetsfølelse. Magert kjøtt, avokado, cottage cheese, gresk yoghurt, kesam, torsk, laks, reker... 

Anonymkode: dec7d...46d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja fokuserer på kalorier ut også, derfor jeg ønsker å sette meg bedre inn i hva jeg spiser og hvilke endringer jeg kan gjør😊 Viss ikke så blir det fort til at jeg spiser mer kalorier enn jeg forbrenner har jeg sitt😅

Legger du på deg, og skal du ned i vekt? Har du sett på vekten at du spiser mer kalorier enn du forbrenner? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Først må jeg si at jeg er overrasket over at et voksent menneske lurer på hva man skal spise for å bli mett på en sunn måte. Er du klar over hvor mye grønnsaker fyller ift kaloritettheten? Eller bønner? Erter? Samtidig lurt å få i seg proteiner og litt fett også for en tilfredsstillende metthetsfølelse. Magert kjøtt, avokado, cottage cheese, gresk yoghurt, kesam, torsk, laks, reker... 

Anonymkode: dec7d...46d

Nå vet vi vel ikke alder, men tror mange som alltid har vært slanke ikke har satt seg så mye inn i det. Hvis de begynner og legge på seg dukker spørsmålene opp. Mulig ts er slank og bare har lest her at kalorier er farlig. 

Skrevet

Jeg har slitt enormt med å gå ned i vekt etter graviditet, til tross for kaloriunderskudd. Nå har jeg endelig funnet en løsning som fungerer bra for meg uten at jeg er sulten. Mine tre favoritter er:

* knekkebrød med lettmajones og masse agurk med urtesalt
* eple delt i biter med mager vaniljekesam (ca en halv boks) og noen gigantmais-korn
* En halv boks mager cottagecheese blandet med en yoghurt

ellers bær med mager vaniljekesam som dessert! 

Anonymkode: adb38...27b

Skrevet

Fokuser på proteiner. De er magre og holder deg mett lengere. Blodsukkeret roer seg og du får mindre sultfølelse. 

Egg, kjøtt,fisk, bønner, linser, Cottage cheese. Gresk Youghurt.

Anonymkode: 2e1a4...d0a

Skrevet

Sett deg inn i hva mennesker er ment å spise fra naturens side (kort sagt ting som kommer fra naturen, ikke fra fabrikker), og spis det. Kaloritelling er en helt absurd ting å drive med hvis du tenker på det.

Anonymkode: 883f9...4ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...