AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Jeg har fryst brød som gikk ut i juli, er det holdbar fortsatt? Anonymkode: dd8ec...ca6
C-girl Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Så lenge du har pakket det godt inn slik at det ikke har blitt tørt så kan du helt fint spise det.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #3 Skrevet 12. januar 2024 C-girl skrev (11 minutter siden): Så lenge du har pakket det godt inn slik at det ikke har blitt tørt så kan du helt fint spise det. Er uåpnet (sånn ferdig skivet toast kneip) Anonymkode: dd8ec...ca6
Pringle Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 Flott at du skiller mellom holdbarhet og å gå ut på dato. Frysevarer, hermetikk og tørrvarer som er oppbevart korrekt, har mye lenger holdbarhet enn datoen de er stemplet med. Dette gjelder dermed også for brød.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #5 Skrevet 12. januar 2024 Det verste som kan skje er at det er litt tørt i kantene når du tiner det. Brød blir ikke fordervet på samme måte som annen mat. Anonymkode: 7d608...2f6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #6 Skrevet 12. januar 2024 Det kommer jo an på når du frøs det ned. Holdbarhetsdatoen på ufryste varer gjelder ikke lenger når du fryser det ned... Da må du se på holdbarhet for brød i fryser. Ifølge Opplysningskontoret for brød og korn holder brød ca 6-7 mnd i fryser. Merk at en del brødvarer i butikken har vært fryst før de tas opp i butikken. Disse blir ikke så gode om man fryser dem på nytt. (Ikke farlig men kan bli dårligere smak/tørre). Gjelder typisk hamburgerbrød og sånt, men kanskje også sånne toastbrød? Tror det skal stå på. Anonymkode: 05447...e83
Pringle Skrevet 12. januar 2024 #7 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det verste som kan skje er at det er litt tørt i kantene når du tiner det. Brød blir ikke fordervet på samme måte som annen mat. Anonymkode: 7d608...2f6 Eller som mennesker. Mat blir bedervet 😉 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kommer jo an på når du frøs det ned. Holdbarhetsdatoen på ufryste varer gjelder ikke lenger når du fryser det ned... Da må du se på holdbarhet for brød i fryser. Ifølge Opplysningskontoret for brød og korn holder brød ca 6-7 mnd i fryser. Merk at en del brødvarer i butikken har vært fryst før de tas opp i butikken. Disse blir ikke så gode om man fryser dem på nytt. (Ikke farlig men kan bli dårligere smak/tørre). Gjelder typisk hamburgerbrød og sånt, men kanskje også sånne toastbrød? Tror det skal stå på. Anonymkode: 05447...e83 Dette er et stort irritasjonsmoment! Så mange varer selges nå "opptint". Hva med oss (ganske mange) med små husholdninger, som trenger å ha mat i fryseren? Det er verken økonomisk eller miljøvennlig. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #8 Skrevet 12. januar 2024 Pringle skrev (4 minutter siden): Eller som mennesker. Mat blir bedervet 😉 Dette er et stort irritasjonsmoment! Så mange varer selges nå "opptint". Hva med oss (ganske mange) med små husholdninger, som trenger å ha mat i fryseren? Det er verken økonomisk eller miljøvennlig. Be om å få en fra fryseren istedenfor? Anonymkode: cf05e...55e
Pringle Skrevet 12. januar 2024 #9 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Be om å få en fra fryseren istedenfor? Anonymkode: cf05e...55e Ja, det går kanskje an. Jeg tenker av og til at det skal jeg gjøre, men så glemmer jeg det. Takk for påminnelsen 🙂
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #10 Skrevet 12. januar 2024 Jeg har fått fryst polarbrød når jeg har spurt. Noen butikker har de også i fryseren OG tint i butikk, men absolutt ikke alle. Hjelper som regel å spørre 👍🏼👍🏼 Anonymkode: cf05e...55e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå