AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Manuellterapeut/akupunktur vil sette kortison injeksjon på meg. Har plantar fascitt og en betennelse i en tommel. Så det er snakk om sprøyte under føttene og i handa ved tommelen. Er så redd det er smertefullt. Noe jeg har vært ærlig om. Jeg blir ikke beroliget av at Manuellterapeuten sier det er et stikk på kort tid. At den under foten er vondeste. Så jeg kan få bedøvelse først der. Noen som har gjort det å syns det var smertefullt? Hvordan gikk det under stikkingen? Vil legge til at jeg har sprøyteskrekk og det sa jeg til Manuellterapeuten. Prøver å søke på nettet.lite å hente der om tema. Anonymkode: c0047...1a6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Ja det er smertefullt, og krever at personen som skal sette sprøyten er flink. Det er ofte de bommer. Men treffer de er det verdt det etterpå. Anonymkode: 349a1...590 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja det er smertefullt, og krever at personen som skal sette sprøyten er flink. Det er ofte de bommer. Men treffer de er det verdt det etterpå. Anonymkode: 349a1...590 Ja, han manuellterapeut har godt rykte på seg til å være flink. Hvor vondt fra en skala fra 1-10? Der 10 er mest vondt. Anonymkode: c0047...1a6
Daisy-love Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 De skal jo treffe punktet som er mest vondt for at det skal virke best mulig, og det er ikke akkurat behagelig, men treffer de så er det virkelig verdt det. Jeg synes selv det har gått helt fint, men har også høy smerteterskel og ikke redd for sprøyter. Der er vi jo ulike. Ser den du går til er flink, og det er jo viktig. Noen bruker også ultralyd for å sette korrekt. Jeg er ikke selv kjent med det du sliter med, og jeg har fått andre steder på kroppen pga slimposebetennelse. Det er normalt raskt overstått da, men det kjennes. Ta imot bedøvelse om du ønsker det, men det skal vel sprøytes inn det også, så du vil kjenne bedøvelsen også. Det pleier å hjelpe flere måneder når jeg har tatt det for mitt. Jeg kan ikke garantere for ditt, men forhåpentligvis vil du få en bedre hverdag, og da er det virkelig verdt den korte tiden med litt ekstra vondt. Ihvertfall for meg hadde det vært det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #5 Skrevet 12. januar 2024 Daisy-love skrev (11 timer siden): De skal jo treffe punktet som er mest vondt for at det skal virke best mulig, og det er ikke akkurat behagelig, men treffer de så er det virkelig verdt det. Jeg synes selv det har gått helt fint, men har også høy smerteterskel og ikke redd for sprøyter. Der er vi jo ulike. Ser den du går til er flink, og det er jo viktig. Noen bruker også ultralyd for å sette korrekt. Jeg er ikke selv kjent med det du sliter med, og jeg har fått andre steder på kroppen pga slimposebetennelse. Det er normalt raskt overstått da, men det kjennes. Ta imot bedøvelse om du ønsker det, men det skal vel sprøytes inn det også, så du vil kjenne bedøvelsen også. Det pleier å hjelpe flere måneder når jeg har tatt det for mitt. Jeg kan ikke garantere for ditt, men forhåpentligvis vil du få en bedre hverdag, og da er det virkelig verdt den korte tiden med litt ekstra vondt. Ihvertfall for meg hadde det vært det. Har fått tilbud om bedøvelse når de setter under foten. Men ikke tommelen. Er en pyse på smerter. Så dette gruer jeg meg til. Anonymkode: c0047...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #6 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Manuellterapeut/akupunktur vil sette kortison injeksjon på meg. Har plantar fascitt og en betennelse i en tommel. Så det er snakk om sprøyte under føttene og i handa ved tommelen. Er så redd det er smertefullt. Noe jeg har vært ærlig om. Jeg blir ikke beroliget av at Manuellterapeuten sier det er et stikk på kort tid. At den under foten er vondeste. Så jeg kan få bedøvelse først der. Noen som har gjort det å syns det var smertefullt? Hvordan gikk det under stikkingen? Vil legge til at jeg har sprøyteskrekk og det sa jeg til Manuellterapeuten. Prøver å søke på nettet.lite å hente der om tema. Anonymkode: c0047...1a6 Kommer an på. Har fått i ryggen. Og noen stikk kjente jeg ikke andre kjentes. Men ble bedre etterpå da Anonymkode: cf5c0...82f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #7 Skrevet 12. januar 2024 Jeg har fått en injeksjon i håndleddet ved tommelen og en i skulderen. Kjente ingenting. Ultralydguidet begge gangene. Anonymkode: e6d24...510
Sirah Skrevet 12. januar 2024 #8 Skrevet 12. januar 2024 Jeg har fått kortisonsprøyter flere ganger og dette klarer du TS Du kjenner et stikk og så sprenger det litt når kortisonen blir sprøytet inn. Det går veldig fort, er over på noen sekunder. Det kan gjøre litt vondt de neste dagene, men du har jo allerede veldig vondt siden kortison er oppe til vurdering, men det blir litt ømt på en måte. På en skala fra 1-10 så er det kanskje 4? Litt usikker da det er en stund siden. Ja, det er litt ubehagelig, men ABSOLUTT verdt de få sekundene med ubehag! 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #9 Skrevet 12. januar 2024 Det er jo vondt der og da, detBeste er om de bruker ultralyd, for da er vet dem hvor de skal sette den. Anonymkode: 0317f...abd
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #10 Skrevet 12. januar 2024 Ja, det er ultralydguidet til meg og. Bedøvelsen i foten blir satt oppi foten (like ovenfor ankelen) så hele foten under blir bedøvet. Men når man er blitt født inni denne verden med sprøyteskrekk. Sensitiv hud så man reagerer på alt som heter stikk. Type pyse. Anonymkode: c0047...1a6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #11 Skrevet 12. januar 2024 Sirah skrev (3 minutter siden): Jeg har fått kortisonsprøyter flere ganger og dette klarer du TS Du kjenner et stikk og så sprenger det litt når kortisonen blir sprøytet inn. Det går veldig fort, er over på noen sekunder. Det kan gjøre litt vondt de neste dagene, men du har jo allerede veldig vondt siden kortison er oppe til vurdering, men det blir litt ømt på en måte. På en skala fra 1-10 så er det kanskje 4? Litt usikker da det er en stund siden. Ja, det er litt ubehagelig, men ABSOLUTT verdt de få sekundene med ubehag! Takk ❤️ Anonymkode: c0047...1a6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #12 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er ultralydguidet til meg og. Bedøvelsen i foten blir satt oppi foten (like ovenfor ankelen) så hele foten under blir bedøvet. Men når man er blitt født inni denne verden med sprøyteskrekk. Sensitiv hud så man reagerer på alt som heter stikk. Type pyse. Anonymkode: c0047...1a6 Vil ikke si man er pyse for det. Skrekk for ting er ikke noe å tulle med❤️ reelt for mange. Anonymkode: 0317f...abd 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #13 Skrevet 12. januar 2024 Jeg tok i skulderi forbindelse med frozen shoulder. det var så smertefult i seg selv (frozen s) at å ta sprøyten husker jeg ikke som vondt. Var bare en befrielse i etterkant- smertene forsvant og jeg angre på at jeg ikke gjorde det tidligere (var også redd for sprøyten..) Anonymkode: 12c22...178 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #14 Skrevet 12. januar 2024 Har også fått for frozen shoulder, og det sprengte litt, men kan ikke huske at jeg tenkte at det var skikkelig vondt, liksom... Hadde ikke kviet meg for å gjøre det igjen pga den opplevelsen ihvertfall Anonymkode: 232d2...a87
Sirah Skrevet 12. januar 2024 #15 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Takk ❤️ Anonymkode: c0047...1a6 Dette fikser du! Jeg er ganske pysete når det kommer til stikk selv, men kortison tar jeg gjerne igjen dersom jeg skulle få behov for det. Effekten i etterkant er virkelig verdt det lille ubehaget når den blir satt Bare husk at effekten ikke kommer umiddelbart, hos meg tok det noen få dager før jeg fikk full effekt. Jeg var ganske skuffet over det første gangen nemlig 😅 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #16 Skrevet 12. januar 2024 Sirah skrev (16 minutter siden): Dette fikser du! Jeg er ganske pysete når det kommer til stikk selv, men kortison tar jeg gjerne igjen dersom jeg skulle få behov for det. Effekten i etterkant er virkelig verdt det lille ubehaget når den blir satt Bare husk at effekten ikke kommer umiddelbart, hos meg tok det noen få dager før jeg fikk full effekt. Jeg var ganske skuffet over det første gangen nemlig 😅 ❤️❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: c0047...1a6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #17 Skrevet 12. januar 2024 Jeg fikk satt kortison i skulderen ved hjelp av ultralyd. Det var sinnsykt vondt. Men det hjalp veldig. Helt ærlig så, så jeg stjerner, ble voldsomt kvalm, kald svetta og måtte ligge en stund før jeg fikk lov til å sette meg opp. På en skal fra 1-10 vil jeg si 8. men det var kun vondt der og da. Samt ømt i noen dager. Men selve smertene i leddet forsvant relativt fort. Tipper selve stikket var over på under 2 minutter, og de voldsomme smertene på under 5 minutter. Anonymkode: 8be33...26b 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #18 Skrevet 12. januar 2024 Jeg fikk satt kortison i skulderen og jeg kjente rett og slett null og Nix. Ingenting. Trodde ikke der var mulig, jeg skjønte ikke at han hadde satt den en gang, før han var ferdig. Anonymkode: 27958...420
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #19 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg fikk satt kortison i skulderen ved hjelp av ultralyd. Det var sinnsykt vondt. Men det hjalp veldig. Helt ærlig så, så jeg stjerner, ble voldsomt kvalm, kald svetta og måtte ligge en stund før jeg fikk lov til å sette meg opp. På en skal fra 1-10 vil jeg si 8. men det var kun vondt der og da. Samt ømt i noen dager. Men selve smertene i leddet forsvant relativt fort. Tipper selve stikket var over på under 2 minutter, og de voldsomme smertene på under 5 minutter. Anonymkode: 8be33...26b Ja, det er dette jeg å frykter.. Anonymkode: c0047...1a6
Ava Mae Skrevet 12. januar 2024 #20 Skrevet 12. januar 2024 Det er langt vondere å gå med den smerten du går med nå. Ja, det kjennes når de setter sprøyten men det kjennes et øyeblikk. Smertene du går med nå derimot er kroniske. Lett valg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå