Gjest Privat.00 Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Er det lurt å jobbe i en foreldreeid barnehage? Hva er fordelene/ulempene?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Jeg har jobbet i foreldre-eid barnehage i 20 år, og har opplevd det som positivt: bedre økonomi enn kommunale, velger litt mer selv (i samråd med styret (som består av foreldre)) hvordan vi velger å bruke penger(vi prioriteter vikarer). Bedre forhold enn kommersielle private barnehager, der skal jo eier ta ut utbytte, så der går man ofte 16 dager før det blir satt inn vikar. (Hadde ALDRI satt mine ben hos en privat kommersiell aktør i bhg sektoren, der egentlig alt handler om utbytte). En foreldre-eid andelsbarnehage er det ingen som skal ha utbytte, og jeg opplever som ansatt at vi blir ivaretatt. (Men svært hektiske arbeidsforhold her som i andre barnehager). Anonymkode: faf4a...65b 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #3 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har jobbet i foreldre-eid barnehage i 20 år, og har opplevd det som positivt: bedre økonomi enn kommunale, velger litt mer selv (i samråd med styret (som består av foreldre)) hvordan vi velger å bruke penger(vi prioriteter vikarer). Bedre forhold enn kommersielle private barnehager, der skal jo eier ta ut utbytte, så der går man ofte 16 dager før det blir satt inn vikar. (Hadde ALDRI satt mine ben hos en privat kommersiell aktør i bhg sektoren, der egentlig alt handler om utbytte). En foreldre-eid andelsbarnehage er det ingen som skal ha utbytte, og jeg opplever som ansatt at vi blir ivaretatt. (Men svært hektiske arbeidsforhold her som i andre barnehager). Anonymkode: faf4a...65b Settes ikke inn vikarer i vår foreldreeide barnehage heller. Dessuten prakker de mye av feks vaktmesterarbeid over på oss foreldre, har ikke kokk som lager mat osv. De har ikke penger til slik. Uendelig mye mer fornøyd med kommunal barnehage sønnen min gikk i før. Ordentlig mat, hadde egen vaktmester osv. Anonymkode: a113c...6bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå