Gå til innhold

tapo kamera (til innendørsbruk) - hvordan koble til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et Tapo kamera som jeg skal ha til innendørs kamera, overvåkning når jeg ikke er hjemme.

Leier, og dermed bruker også da naboens nett. Vil helst ikke at Tapo kameraet skal være koblet til det nettet fordi jeg er nervøs for å utsette wifinettet til naboen for fare/hacking??? (er det mulig forresten?))

er det mulig å koble det til 5gnettet som jeg har på mobilen? 

Anonymkode: 6271e...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan skal kameraet få tilgang til 5G nettet fra din mobilen når du ikke er hjemme? Skal du legge igjen mobilen hjemme hver gang du går ut?

 Kameraet trenger nett. Hvorfor tror du at du vil utsette wifinettet til naboen for fare/hacking med å koble kamera til? Hva er annerledes med kameraet kontra for eksempel PCen du har koblet til? Eller xboxen? Playstation? TVen? Nettbrettet? 

 

Du har 2 muligheter som jeg ser det: 

- Koble kameraet til wifi-nettet du har.

- Kjøpte deg en trådløs 5g router som du kjøper simkort til. De fleste mobil abonnement idag kan kjøpe tvilling SIMkort til. Pass på at du har stor nok datapakke på ditt abonnement til å takle dette. 

Anonymkode: d1918...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper TS egentlig er redd for at naboen kobler seg inn på hennes kamera, siden de deler nett.

Anonymkode: ec2a8...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tipper TS egentlig er redd for at naboen kobler seg inn på hennes kamera, siden de deler nett.

Anonymkode: ec2a8...913

Hæ? Går det ann? Det hadde jeg ikke tenkt på engang.🙁

Anonymkode: 6271e...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kun ha kameraet på når jeg er ute av huset, ellers kommer jeg til å dekke noe over det/slå det av så det ikke kan filme mens jeg er hjemme.

Anonymkode: 6271e...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har et Tapo kamera som jeg skal ha til innendørs kamera, overvåkning når jeg ikke er hjemme.

Leier, og dermed bruker også da naboens nett. Vil helst ikke at Tapo kameraet skal være koblet til det nettet fordi jeg er nervøs for å utsette wifinettet til naboen for fare/hacking??? (er det mulig forresten?))

er det mulig å koble det til 5gnettet som jeg har på mobilen? 

Anonymkode: 6271e...1a8

Hvordan mener du utsetter wifinettet for fare ved å koble til utstyr på innsiden av nettverket???

Ja, det er selvfølgelig mulig å koble til 5G-nettet du har på mobilen, hvis du legger igjen mobilen hjemme hver gang du drar ut. Ellers så kan du jo alltid skaffe deg et ekstra data SIM-kort og en 4G/5G-router, hvis du er så desperat etter å overvåke og ikke vil bruke WiFi.

Anonymkode: 8cb9e...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har et Tapo kamera som jeg skal ha til innendørs kamera, overvåkning når jeg ikke er hjemme.

Leier, og dermed bruker også da naboens nett. Vil helst ikke at Tapo kameraet skal være koblet til det nettet fordi jeg er nervøs for å utsette wifinettet til naboen for fare/hacking??? (er det mulig forresten?))

er det mulig å koble det til 5gnettet som jeg har på mobilen? 

Anonymkode: 6271e...1a8

Enkleste er å få trukket en kabel til din leilighet, slik at du kan koble opp egen router med ditt eget nett.

 

Hvis du bare har tilgang på Wifi, kan du bruke en sånn:

https://www.komplett.no/product/1224602/datautstyr/nettverk/routere/tp-link-ac750-wireless-travel-router-wr902ac

Anonymkode: 1ede8...22c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel noe til å hacke et tapo kamera, da kan man jo like gjerne hacke kameraet på pc`n osv.. 

Anonymkode: 3f43d...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hæ? Går det ann? Det hadde jeg ikke tenkt på engang.🙁

Anonymkode: 6271e...1a8

Uff, beklager at jeg skapte en ny bekymring for deg 😅

Dette er sånn jeg hadde kommet til å stresset over selv dersom jeg skulle satt opp kamera. Men vet ikke om det faktisk går an nei. Sikkert ikke.

Anonymkode: ec2a8...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Uff, beklager at jeg skapte en ny bekymring for deg 😅

Dette er sånn jeg hadde kommet til å stresset over selv dersom jeg skulle satt opp kamera. Men vet ikke om det faktisk går an nei. Sikkert ikke.

Anonymkode: ec2a8...913

Noen som har peiling på dette som kan si om det er tilfellet at naboen som bruker samme nettet kan komme inn på mitt kamera?

Anonymkode: 6271e...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen?

Anonymkode: 6271e...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...