Frida Skrevet 12. januar 2024 #21 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det lyd i skogen? Hvilke lyder da? Jeg har overnattet ute i skog flere steder og det har vært dørgende stille. Anonymkode: 80f9b...9c0 Det blåser av og til, elg rusler forbi, en reinsdyrflokk lager en del lyd, elvestryk er ikke lydløse. Har sjelden vært dørgende stille i skogen når jeg har overnattet der. Unntaket er om vinteren, da kan det være helt stille. 1 1
Maskinfører Skrevet 12. januar 2024 #22 Skrevet 12. januar 2024 Frida skrev (28 minutter siden): Det blåser av og til, elg rusler forbi, en reinsdyrflokk lager en del lyd, elvestryk er ikke lydløse. Har sjelden vært dørgende stille i skogen når jeg har overnattet der. Unntaket er om vinteren, da kan det være helt stille. Høres koselig ut
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #23 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ingenting av dette hjelper hvis TS er som meg og er redd for spøkelser Anonymkode: 597ac...061 De gangene jeg er alene og blir redd for spøkelser, snakker jeg høyt og tydelig til dem 😆 Typ "ja du får bare være her, jeg driter i det, du får ikke noe næring av MIN frykt".. 🤣 vet jeg virker helt crazy, men det hjelper iallfall. Anonymkode: ebdcd...5c6
Troyamin Skrevet 12. januar 2024 #24 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvor er det værste stedet å bo da? Er det en enebolig uti skogen? Anonymkode: dab4e...6ee Jeg var tidligere både mørkredd og husredd. Ta med en veldig livlig fantasi (som jeg fremdeles har), så ble det til mye frykt. Bodde midt i en relativt stor, norsk by. Bor nå på landet, skog rundt og langt til nærmeste nabo. Det er befriende å vite at det eneste jeg behøver å frykte, er mannevond elgku med kalv. All annen frykt tidligere, var mennesker. 1
Jytte Skrevet 12. januar 2024 #25 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Smekklås på ytterdøra (da vet jeg at den er låst), dørklokke med kamera. Bruker loftsstua mye når jeg er alene hjemme, da kan ingen se meg utenfra. Enebolig på landet. Har naboer, men ingen ser om noen går ned veien vår på kveldstid. Føler meg tryggere her enn i blokk og 4-mannsbolig der jeg ikke hadde kontroll på hvem som ble sluppet inn i oppgangen. Anonymkode: 89a5e...02a Mener du en gammel smekklås, den kan til og med jeg bryte opp. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ingenting av dette hjelper hvis TS er som meg og er redd for spøkelser Anonymkode: 597ac...061 Enig, jeg er ikke redd men de kan være ubehagelige. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det lyd i skogen? Hvilke lyder da? Jeg har overnattet ute i skog flere steder og det har vært dørgende stille. Anonymkode: 80f9b...9c0 En elg i brunst som står utenfor soverommet og sparker f.eks. Det høres. Å ha hund ja, en kollega sa aldri mer... den bjeffet på det meste, og hun var husredd. Kan ikke si at jeg er det, selv om ting som ikke kan forklares har skjedd flere steder. Jeg liker det ikke. Blir ofte sinna, og har bedt om husrens, uten at det har hjulpet vesentlig. En gang var jeg alene ett sted, som lå øde. Det er en egen historie og jeg har bilder derfra. Bryter til varmtvannstanken som var slått av, bilder som hang på halv tolv når jeg våkna, noen rom røska i døra til soverommet, og mye mer. Jeg skvatt, men er det rart jeg ble sinna? Jeg burde kanskje blitt redd, men... som regel var jeg helt rolig. Jeg bor der ikke mer. Vår hund reagerte også, men heldigvis var vi bare på besøk. Er ikke redd innbruddstyver, hadde bare bedt de gått igjen.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #26 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det lyd i skogen? Hvilke lyder da? Jeg har overnattet ute i skog flere steder og det har vært dørgende stille. Anonymkode: 80f9b...9c0 Dyrefattige der du har overnattet da. Rev som løper og skriker, rådyrene skriker, elgen roper, nattaktive fugler gir lyd fra seg. Om det er villsvin i skogen så kan en høre de grynte omkring. Mange ulike lyder i skogen. Anonymkode: 1e9bb...734 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #27 Skrevet 12. januar 2024 Det hjelper å bli voksen og se at det er ting man må takle. Analyser og bruk fornuften :egentlig er det liten sjanse for at noen morder skal bryte seg inn til deg. Her er det åpne dører hele dagen og av og til om natta og. Har bodd alene hele livet nesten, går ikke an å plage seg selv med redsel. Da tar man tak i det, går terapi om man må. For da blir livet enklere. Anonymkode: 6ab8c...5ae
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #28 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ingenting av dette hjelper hvis TS er som meg og er redd for spøkelser Anonymkode: 597ac...061 Du kan trøste deg med at om du skulle støte på spøkelser, så ville det vært så stort for hele menneskeheten og hva vi frem til nå vet og tror. Du ville glemt all frykt fordi media, forskere, osv ville rent ned døra di i flere år fremover. Du ville oppdaget et gjennombrudd som hadde rystet verden. Tenker du at dette er sannsynlig? Hvis nei, så senk skuldrene og befri deg fra frykten for noe som ikke skjer deg. Anonymkode: e09da...23f 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #29 Skrevet 12. januar 2024 Alle skrekkfilmer er omtrent i ett hus i skogen. Anonymkode: dab4e...6ee
Gjest Lofilteret Skrevet 12. januar 2024 #30 Skrevet 12. januar 2024 Jeg var skrekkelig husredd og mørkeredd i starten av voksenlivet. Jeg skaffet meg en hund og det hjalp MYE!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #31 Skrevet 12. januar 2024 Uff, jeg kan fortsatt kjenne litt på det. Som barn var jeg veldig mørkredd, og gledet meg til jeg ble voksen så det skulle gå over. Ble ikke akkurat sånn, gitt. Nå bor jeg i leilighet og har hund, det hjelper masse å ha med hunden på tur ut i mørket! Hun er ikke skummel på noen som helst måte og elsker alle mennesker, men det selvbedraget lever jeg godt med så lenge det funker. Ellers synes jeg det hjelper å se noe koselig på TV (og i alle fall ikke noe som minner om noe skummelt engang), og å holde meg opptatt med noe så ikke fantasien løper løpsk. Da kan jeg nemlig skremme meg selv med det utroligste. Er ikke såå redd inne lenger, så litt mer voksen har jeg nok blitt sånn etter fylte 40 en gang. Anonymkode: 22a16...633 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #32 Skrevet 12. januar 2024 Frida skrev (18 timer siden): Det blåser av og til, elg rusler forbi, en reinsdyrflokk lager en del lyd, elvestryk er ikke lydløse. Har sjelden vært dørgende stille i skogen når jeg har overnattet der. Unntaket er om vinteren, da kan det være helt stille. Vind og bekker er jo konstant lyd, og ikke noe foruroligende. Jeg trodde det ble ment mer mystiske lyder som man ikke vet hva er, som dyr som beveger seg rundt. Det har jeg hørt lite av. Anonymkode: 80f9b...9c0
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #33 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dyrefattige der du har overnattet da. Rev som løper og skriker, rådyrene skriker, elgen roper, nattaktive fugler gir lyd fra seg. Om det er villsvin i skogen så kan en høre de grynte omkring. Mange ulike lyder i skogen. Anonymkode: 1e9bb...734 Jeg har visst vært uheldig med de skogene jeg har overnattet i når det gjelder dyrelyder. Ett sted fikk jeg vite at det hadde blitt observert bjørn bare få kilometer fra meg, men alt jeg hørte var hunden min som klikket i vinkel midt på natta. Hun har antagelig hørt, eller luktet noe mer enn jeg har da. Anonymkode: 80f9b...9c0
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #34 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vind og bekker er jo konstant lyd, og ikke noe foruroligende. Jeg trodde det ble ment mer mystiske lyder som man ikke vet hva er, som dyr som beveger seg rundt. Det har jeg hørt lite av. Anonymkode: 80f9b...9c0 Skogen lager mye rare lyder uten at dyr er involvert. Blader som faller, greiner som knirker, en tørr kvist som faller ned på bakken. Skogen lager lyder man ikke nødvendigvis forventer. Det er ikke forutsigbart, og derfor er det noen som synes det er ekkelt å sove i skogen. Anonymkode: 230a7...564 1
Frida Skrevet 12. januar 2024 #35 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vind og bekker er jo konstant lyd, og ikke noe foruroligende. Jeg trodde det ble ment mer mystiske lyder som man ikke vet hva er, som dyr som beveger seg rundt. Det har jeg hørt lite av. Anonymkode: 80f9b...9c0 Vi hørte noen voldsomme skrik en gang, aner ikke hva det var grytidlig om morgenen. Det gikk gjennom marg og bein, så vi pakket raskt ned telt og utstyr og ruslet til bilen. Hm, vi var nok litt pysete 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #36 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 12.1.2024 den 10.59): Du kan trøste deg med at om du skulle støte på spøkelser, så ville det vært så stort for hele menneskeheten og hva vi frem til nå vet og tror. Du ville glemt all frykt fordi media, forskere, osv ville rent ned døra di i flere år fremover. Du ville oppdaget et gjennombrudd som hadde rystet verden. Tenker du at dette er sannsynlig? Hvis nei, så senk skuldrene og befri deg fra frykten for noe som ikke skjer deg. Anonymkode: e09da...23f Det er ikke det som skjer… Det som skjer er at flertallet ikke tror deg 😉 Anonymkode: 5405c...59f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #37 Skrevet 13. januar 2024 Frida skrev (15 timer siden): Vi hørte noen voldsomme skrik en gang, aner ikke hva det var grytidlig om morgenen. Det gikk gjennom marg og bein, så vi pakket raskt ned telt og utstyr og ruslet til bilen. Hm, vi var nok litt pysete Hjort eller rådyr. De lager forferdelige lyder Anonymkode: 5405c...59f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #38 Skrevet 13. januar 2024 Hva er det du er redd for da? Anonymkode: 4ff32...324
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #39 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 12.1.2024 den 10.59): Du kan trøste deg med at om du skulle støte på spøkelser, så ville det vært så stort for hele menneskeheten og hva vi frem til nå vet og tror. Du ville glemt all frykt fordi media, forskere, osv ville rent ned døra di i flere år fremover. Du ville oppdaget et gjennombrudd som hadde rystet verden. Tenker du at dette er sannsynlig? Hvis nei, så senk skuldrene og befri deg fra frykten for noe som ikke skjer deg. Anonymkode: e09da...23f Nei, dette stemmer ikke. Det er utrolig mange som forteller om dette, viser video, viser opptak osv. Men det er verken stort eller revolusjonerende, for uansett bevis, så vil folk bare le av deg og si at du lyver. Med bakgrunn i hvordan du skriver her, er jo du åpenbart en av disse personene som gjør narr av andre som har opplevd ting du selv ikke har opplevd. Anonymkode: 4ff32...324
Frida Skrevet 13. januar 2024 #40 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hjort eller rådyr. De lager forferdelige lyder Anonymkode: 5405c...59f Ja, du har nok rett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå