AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #41 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Automatgir! Datteren min tok automatgir , for det er greit å lære å kjøre med gir. Manuell vil forsvinne en gang Anonymkode: 4862f...b36 Beklager, jeg mener manuell. Hun tok manuell , 😅 Anonymkode: 4862f...b36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. januar 2024 #42 Del Skrevet 15. januar 2024 AllahBallah skrev (1 time siden): Ta automat. Ikke hør på de som anbefaler deg manuell. Spesielt ikke om du ikke har anledning til å kjøre manuell privat. De lever i steinalderen. Og en dose «jeg gjorde slik, derfor er det best!». Klarer ikke ta en som kaller seg AllahBallah seriøst 😂 Jeg tok lappen på manuelt gir og lever så absolutt ikke i steinalderen 😂 Høres mer ut som du gjør det 😂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 15. januar 2024 #43 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er vel ganske opplagt hva som er mest praktisk, og har ingenting med egne erfaringer eller "steinalderen" å gjøre? Anonymkode: 1027e...cac Hun har ikke noen å øve med privat. Hub kommer til å kjøre manuell på kjøreskolen, og automat hjemme. Hun kommer til å venne seg til å kjøre uten gir / klutsj hjemme, så skal hun avvenne seg det hver gang hun skal ha kjøretime? Høres ut som et håpløst prosjekt. Hva som er mest praktisk handler vel også om økonomi. Kanskje hun trenger 5 kjøretimer ekstra for å klare kjøre manuell(lite sannsynlig), kanskje hun trenger 15 ekstra (mer sannsynlig), eller kanskje hun trenger 50 ekstra. Jeg antar dessuten at hun har tatt en vurdering selv på hvor nødvendig det nå er å kunne kjøre manuelt gir, mtp fremtidig arbeidsplass osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 15. januar 2024 #44 Del Skrevet 15. januar 2024 Mardina skrev (6 minutter siden): Klarer ikke ta en som kaller seg AllahBallah seriøst 😂 Jeg tok lappen på manuelt gir og lever så absolutt ikke i steinalderen 😂 Høres mer ut som du gjør det 😂 Svar ærlig: hadde du noen å øvekjøre med da du tok lappen på manuell? Det har ikke TS. Alle vet dessuten at manuelt gir i 2024 er et bygde-fenomen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. januar 2024 #45 Del Skrevet 15. januar 2024 AllahBallah skrev (55 minutter siden): Svar ærlig: hadde du noen å øvekjøre med da du tok lappen på manuell? Det har ikke TS. Alle vet dessuten at manuelt gir i 2024 er et bygde-fenomen. Jepp, det hadde jeg. At du mener at manuelt gir er et bygdefenomen, får så være. Faktum er at å ta lappen på manuell gir flere muligheter. Det kan du ikke nekte for 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 15. januar 2024 #46 Del Skrevet 15. januar 2024 Mardina skrev (29 minutter siden): Jepp, det hadde jeg. At du mener at manuelt gir er et bygdefenomen, får så være. Faktum er at å ta lappen på manuell gir flere muligheter. Det kan du ikke nekte for 😊 Nei, men trenger TS denne ekstra muligheten, og er det verdt å betale masse ekstra for? Jeg mener sannsynligvis nei, så er det lov å være uenige 👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. januar 2024 #47 Del Skrevet 15. januar 2024 AllahBallah skrev (1 minutt siden): Nei, men trenger TS denne ekstra muligheten, og er det verdt å betale masse ekstra for? Jeg mener sannsynligvis nei, så er det lov å være uenige 👍🏼 Og jeg tenker at det kan være greit å ta manuelt, så man kan kjøre begge deler. Så da får vi heller være enige om å være uenig 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #48 Del Skrevet 15. januar 2024 Bare ta automat! Anonymkode: d24b4...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #49 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.1.2024 den 9.29): Det er jo ikke sikkert. Automat er enklere og du kan spare inn på kjøretimer. Her i byen koster også en kjøretime på manuell mer siden kjøreskolen må leie inn manuellbiler. Anonymkode: f29b4...05f En kjøreskole som ikke tilbyr begge deler uten at det skal koste mer/ må leies inn for manuell opplæring?! Seriøst?! Uprofesjonelt. Jeg hadde ikke benyttet den kjøreskolen. Anonymkode: ad3e9...e55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #50 Del Skrevet 15. januar 2024 Da jeg tok lappen fikk man ikke øvelseskjøre fra man var 16, og automat var for handikappede og sånne som var litt enkle i hodet. Men jeg greide det selv om! Anonymkode: b8035...4b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #51 Del Skrevet 16. januar 2024 On 1/11/2024 at 10:44 AM, AnonymBruker said: Vernepliktige som skal inn til førstegangstjenesten kan ikke ta lastebillappen, kan ikke kjøre feltvogner osv. Så i forsvaret må vernepliktige sitte på mens de voksne ansatte må være sine egne sjåførers på øvelser. Sånn har det blitt. Det er det VERSTE jeg har hørt!!! Her må forsvaret ta tak. Hvorfor skriver ikke media om dette?! Anonymkode: 0dbec...6a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #52 Del Skrevet 16. januar 2024 22 hours ago, AllahBallah said: Svar ærlig: hadde du noen å øvekjøre med da du tok lappen på manuell? Det har ikke TS. Alle vet dessuten at manuelt gir i 2024 er et bygde-fenomen. Jeg hadde ingen å øvelseskjøre med, og tok manuell - i Oslo. Handler om å tenke praktisk og langsiktig, fremfor begrensende. Anonymkode: ad086...3ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 19. januar 2024 #53 Del Skrevet 19. januar 2024 Mange kjøreskoler har faktisk meldt inn offentlig at de allerede nå og flere i fremtiden vil slutte å tilby å ta lappen manuelt. Ta den på automat. Det vil ga mye fortere og koste mindre. Kan alltid ta førerprøven manuelt senere dersom det skulle bli nødvendig noe det sannsynligvis ikke blir. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novellemonster Skrevet 19. januar 2024 #54 Del Skrevet 19. januar 2024 Jeg tar førerkort nå, kjører manuell. Vil ikke føle meg begrenset til å kun kjøre automatbiler 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 19. januar 2024 #55 Del Skrevet 19. januar 2024 Novellemonster skrev (1 minutt siden): Jeg tar førerkort nå, kjører manuell. Vil ikke føle meg begrenset til å kun kjøre automatbiler Gjør du helt rett i👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 20. januar 2024 #56 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.1.2024 den 10.44): På min arbeidsplass trenger de ansatte manuell girkasse. Det er nærmest fest når vi får inn ungdommer som faktisk kan kjøre med 3 pedaler. Vi har ikke bruk for folk med automatlappen. De blir sittende ei baksetet mens du voksne må kjøre selv. Så utrolig bortkastet. Min sønn er lærling og kjører servicebilen siden han kan gire selv, min datter jobber innen helse i kommunen og hun og trenger kunne kjøre kommunale servicebiler, minibuss for bevegelshemmede bl.a. Dessverre skaper mange ungdommer som velger minste motstands veg problemer for kommende arbeidsgivere. De kan ikke engang få sommerjobb hos en campingbilutleier. De som faktisk kan gire selv bør ihvertfall skrive opp på CV når de søker jobber. Da blir de foretrukket i min bedrift. Vernepliktige som skal inn til førstegangstjenesten kan ikke ta lastebillappen, kan ikke kjøre feltvogner osv. Så i forsvaret må vernepliktige sitte på mens de voksne ansatte må være sine egne sjåførers på øvelser. Sånn har det blitt. Anonymkode: ddfd5...d9f Hvorfor kan du ikke ta lastebillappen? Velg en skole som har scania sine som har clutch og automatgir så får slipper du kode 78 etter oppkjøring. Og da får du det uten å lære å gire... Eventuelt kjør opp til henger på manuell, da forsvinner også koden. Eller buss med clutch.. Skulle ønske jeg kunne få vanlig bil med clutch og automatgir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #57 Del Skrevet 20. januar 2024 Tok på automat i 2013, ikke hatt noe problemer med hverken biler på jobb eller leiebil i Norge og utland. Anonymkode: 1fce7...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #58 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 23.58): En kjøreskole som ikke tilbyr begge deler uten at det skal koste mer/ må leies inn for manuell opplæring?! Seriøst?! Uprofesjonelt. Jeg hadde ikke benyttet den kjøreskolen. Anonymkode: ad3e9...e55 Alle kjøreskolene i byen her faser ut manuell, og som du ser undrer er det ikke den eneste byen i Norge: hocane skrev (22 timer siden): Mange kjøreskoler har faktisk meldt inn offentlig at de allerede nå og flere i fremtiden vil slutte å tilby å ta lappen manuelt. Ta den på automat. Det vil ga mye fortere og koste mindre. Kan alltid ta førerprøven manuelt senere dersom det skulle bli nødvendig noe det sannsynligvis ikke blir. . Å ta en ny oppkjøring om flere år hvis det fortsatt er en manuell girkasse på en firmabil hvor ts da jobber burde ikke være noe problem. Det er ikke sikkert ts skal jobbe et sted med firmabil, evt har de fått automat-/el-firmabil innen den tid. Og for de som mener alle bruktbiler har manuell gir… vår gamle bil var automat fra 2003 og kostet ikke mye brukt akkurat. Anonymkode: f29b4...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #59 Del Skrevet 20. januar 2024 Jeg kjørte selv opp til manuell, fordi jeg hadde en bil stående klar til meg og den var manuell. Og jeg er veldig glad den dag i dag at jeg kan å kjøre manuell bil. Samboeren min og de aller fleste i min familie har manuell bil, eneste unntak er min bestemor som har automat. Så i de tilfellene at det har vært noe med bilen min og jeg har måttet lånt bilen til samboer eller noen i familien så er jeg glad for at jeg har lært meg å kjøre manuell så jeg kan kjøre hvilken som helst bil (så lenge den ikke er så tung at den er C1 registrert da hehe, for det har jeg ikke.) Anonymkode: fd032...abd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #60 Del Skrevet 20. januar 2024 Manuell. Anonymkode: 738d5...481 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå