Gå til innhold

Billig, men ok el-gitar?

solsolsol

Anbefalte innlegg

Både Fender og Gibson har egne billigmerker. Squire og Epiphone regnes som solide merker.

Anonymkode: bec70...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp fender, gjerne Stratocaster, klassisk gode el gitarer❤️

Anonymkode: 21182...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kjøp fender, gjerne Stratocaster, klassisk gode el gitarer❤️

Anonymkode: 21182...bb4

... men fysisk store i forhold til Les Paul-designet når man sitter med gitaren i fanget.

Dette er noe man nesten må avgjøre selv; uansett ligger Fender litt for høyt i pris med tanke på trådens problemstilling.

Anonymkode: d40b8...abc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagstrøm er også fine, nydelige gitarer med tradisjoner selv om de nå produseres i Korea, men starter vel først på rundt 5000,-

Endret av bvp
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
On 1/18/2024 at 9:45 PM, AnonymBruker said:

... men fysisk store i forhold til Les Paul-designet når man sitter med gitaren i fanget.

Og Les Paul er tunge og klompete. Kjøp heller en SG, enten Gibson eller Epiphone. De er lette og lettspilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (6 minutter siden):

Og Les Paul er tunge og klompete. Kjøp heller en SG, enten Gibson eller Epiphone. De er lette og lettspilte.

Har aldri opplevd min trofaste Gibson som tung eller klumpete, enda modellen ble produsert i årene da disse gitarene ikke var blant de letteste.

Lette gitarer kan være en fordel for et mindre barn, men forskjellen i vekt på en Les Paul og en SG er så liten (omtrent én kilo) at dette neppe utgjør vesentlig forskjell for vanlige musikere med mindre man har et sceneshow inspirert av Jimi Hendrix; dessuten får man mer lyd fra en litt tyngre gitar, og jeg har ingen problemer å spille på min uten forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...