Gå til innhold

I morgen er der alvor. Treningen begynner..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har meldt meg på 90 dager challenge. 

Jeg var tidligere veldig atletisk, men det dappet av etter at jeg ble alenemor for 4 år siden, og satt med to små barn alene som opptok hele fritiden. 

Men nå er de store nok til å klare seg litt alene. Så nå er det alvor. 

Men. Jeg har blitt veldig liten av vekt, tynn og mistet all muskelmasse. Jeg gruer meg til å starte opp igjen. Jeg er redd jeg ikke klarer å få i meg nok proteiner og alt annet for å klare restitusjon og oppbygning. 

Challengen er et treningsprogram, men har ikke et kostholdsprogram. Kan noen hjelpe meg å legge frem en kostholdsplan? 

Jeg vet ikke hva info som trengs for å legge frem en plan, men alt hjelper, da kostholdet mitt består av alt for lite mat per dags dato. 

Per nå er jeg 164 cm og 52 kilo.

Spiser fisk 3 ganger i uken, faster frem til kl 13-14, ikke fordi jeg trenger faste, men kroppen er ikke sulten før. Spiser middag og av og til kvelds. Når jeg ikke spiser fisk, Spiser jeg kylling. Spiser litt karbohydrater gjennom pasta eller ris til hver middag, og knekkebrød i ny og ne. 

Hva bør jeg ha i meg for å ikke kollapse om en mnd (eller mindre)? Helst ikke si "x-antall proteiner", for jeg sliter med tall og omregning. Men rene gram i matvarer klarer jeg å veie ut. 

 

Anonymkode: f5651...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan laste ned appen til Lifesum? Da legger du inn hva som er målet ditt og får forslag til hvor mye proteiner osv. som du trenger. Lykke til!

Anonymkode: 097b7...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at når du øker energiforbruket ditt så kommer kroppen til å be om mer mat - og det bør du gi den!

Anonymkode: 04928...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har meldt meg på 90 dager challenge. 

Jeg var tidligere veldig atletisk, men det dappet av etter at jeg ble alenemor for 4 år siden, og satt med to små barn alene som opptok hele fritiden. 

Men nå er de store nok til å klare seg litt alene. Så nå er det alvor. 

Men. Jeg har blitt veldig liten av vekt, tynn og mistet all muskelmasse. Jeg gruer meg til å starte opp igjen. Jeg er redd jeg ikke klarer å få i meg nok proteiner og alt annet for å klare restitusjon og oppbygning. 

Challengen er et treningsprogram, men har ikke et kostholdsprogram. Kan noen hjelpe meg å legge frem en kostholdsplan? 

Jeg vet ikke hva info som trengs for å legge frem en plan, men alt hjelper, da kostholdet mitt består av alt for lite mat per dags dato. 

Per nå er jeg 164 cm og 52 kilo.

Spiser fisk 3 ganger i uken, faster frem til kl 13-14, ikke fordi jeg trenger faste, men kroppen er ikke sulten før. Spiser middag og av og til kvelds. Når jeg ikke spiser fisk, Spiser jeg kylling. Spiser litt karbohydrater gjennom pasta eller ris til hver middag, og knekkebrød i ny og ne. 

Hva bør jeg ha i meg for å ikke kollapse om en mnd (eller mindre)? Helst ikke si "x-antall proteiner", for jeg sliter med tall og omregning. Men rene gram i matvarer klarer jeg å veie ut. 

 

Anonymkode: f5651...ead

Veldig uklok tilnærming.

Anonymkode: cdc90...859

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du ordentlig mat trenger du ikke å tenke på å veie den og telle protein osv.

Anonymkode: 4bb85...299

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville brukt lifesum en stund, så får du oversikt. Den forteller deg hvor mye proteiner osv du får i deg. 

Anonymkode: dce45...ff6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser du kun lunsj og middag fast? Og fisk/kylling? Da får du i det ekstremt lite kalorier sannsynligvis, så du bør øke matinntaket relativt mye tror jeg hvis du skal trene såpass hardt.

Anonymkode: e5a2f...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...