Gå til innhold

Hvorfor har du slutte å trene?


Gjest Kalsberg92

Anbefalte innlegg

Gjest Kalsberg92

Du som har trent, kanskje til og med vært veltrent, hvorfor slutte du? 

Er det mangel på tid?

er det mangel på energi? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke trent på over 1 måned. Har vært syk og først de siste dagene har jeg fått litt energi. Skal trene på lørdag.

Anonymkode: 739f3...2b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trent siden siste gymtimen på Gymnaset i 1990. Sluttet å trene, fordi jeg HATER den fullstendig meningsløse greia med å løpe i ring, og gjøre diverse bare for å få vondt og bli sliten.

Jeg jobber og blir sliten når jeg gjør nyttig arbeid, og det er mye mer tilfredsstillende.

Anonymkode: 3a883...fae

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet etter en periode med veldig mye sykdom, datt helt ut av hele opplegget etter å først ha klart å komme helt inn i opplegget, og har siden bare trent sporadisk. Mistet helt motivasjonen av å måtte starte på nytt om og om igjen.
Nå blir det andre boller da, savner å være godt trent.

Anonymkode: 1aa4f...072

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet etter at jeg fikk barn nummer to, synes tiden aldri strekker til, mellom full jobb, pendling, to barn, hund og hus. Den lille tiden jeg har til egentid vil jeg heller gjøre noe jeg synes er gøy eller avslappende, og trening er ikke noen av delene. 

Anonymkode: 641c5...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke trent på 5 år. Fikk mye skader og kom vel til en konklusjon om at jeg tror kroppen er skapt for bevegelse, men ikke trening. Godt mulig jeg bare er lat, men jeg har mindre vondt.

Anonymkode: 08629...f61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg sluttet etter at jeg fikk barn nummer to, synes tiden aldri strekker til, mellom full jobb, pendling, to barn, hund og hus. Den lille tiden jeg har til egentid vil jeg heller gjøre noe jeg synes er gøy eller avslappende, og trening er ikke noen av delene. 

Anonymkode: 641c5...6c5

Denne skjønner jeg, om du går bestemt og rask med hund så er det trening også. Og husarbeid brenner kalorier 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke trent på 5 år. Fikk mye skader og kom vel til en konklusjon om at jeg tror kroppen er skapt for bevegelse, men ikke trening. Godt mulig jeg bare er lat, men jeg har mindre vondt.

Anonymkode: 08629...f61

Kanskje være lurt.. for om aktivitet forsvinner så går ting til helvete, så grei å passe på funksjons evnen, ikke alle trening er lurt for, men aktivitet tjener man på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å få til trening når man ikke har sovet gjennom natten på 2 år og har meget begrenset med fritid. Men jeg prøver likevel. 

Har barn.

Anonymkode: 2560b...8bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalsberg92 skrev (På 10.1.2024 den 19.54):

Du som har trent, kanskje til og med vært veltrent, hvorfor slutte du? 

Er det mangel på tid?

er det mangel på energi? 
 

Hvorfor har du sluttet å trene?

Anonymkode: 58ff9...ae7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har du sluttet å trene?

Anonymkode: 58ff9...ae7

Har ikke slutte, se treningsbloggen min gjerne her på forumet, trener, men….  Har en kjedelig minimalistisk tilnærming , andre spør hvor mye de kan trene, jeg spør meg selv hvor lite, hvor lite kan jeg trene for ønsket utfall. Så lenge progresjon ligger der så kødder jeg ikke med mer volum.

 

finner den på livstil logg ( hjemme trening minimalistisk )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langvarig sykdom, covid-nedstegning, tre tette svangerskap og følgelig småbarn. 

Anonymkode: 520ec...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prolaps. Så planen er å starte ingen så fort jeg ikke ser ut som en 100-åring når jeg reiser meg.

Anonymkode: 2da99...009

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er vanskelig å få til trening når man ikke har sovet gjennom natten på 2 år og har meget begrenset med fritid. Men jeg prøver likevel. 

Har barn.

Anonymkode: 2560b...8bb

I din situasjon vil jeg sakt ikke gjør det, jobb med bra søvn rutiner, prøv å få stressfaktorer ned til å minimum å vær jævlig fornøyd med deg selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Langvarig sykdom, covid-nedstegning, tre tette svangerskap og følgelig småbarn. 

Anonymkode: 520ec...592

Barn + sykdom gjør ting tung ja. Sikkelig fighter som har klart å få 3 unger så tett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kalsberg92 said:

I din situasjon vil jeg sakt ikke gjør det, jobb med bra søvn rutiner, prøv å få stressfaktorer ned til å minimum å vær jævlig fornøyd med deg selv.  

Takk, haha. Prøver å få inn trening i hverdagen. Sykling til og fra jobb for eksempel

Anonymkode: 2560b...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smerter, energi , uro/angst. Selv om jeg absolutt bør trene for helsen, tilførte selv lett trening ikke noe positivt akkurat der å da. Sykling ute om sommeren gir meg mye mer, men dessverre klarer ikke det om vinteren.

Anonymkode: cb071...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk syke foreldre, så hadde ikke tid. Og så ble det til slutt begravelse. Så tar det opp igjen etterhvert.

Anonymkode: ac5d8...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å trene fordi det var sommer og jeg tenkte jeg kunne spare penger ved å trene selv hjemme/ute. Men da gikk det fort i stopp gitt!

Nå har jeg startet å trene igjen, men er veldig langt fra den gode formen jeg var i før. 

Anonymkode: 889e1...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte slutte trene i en periode over 5 år grunn av systemisk overbelastning.

Nå har jeg begynt så smått igjen, men må være veldig påpasselig med å holde lav intensitet på treningen.

Anonymkode: 71af4...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...