Gå til innhold

Burde nye iphones ha egen knapp/tast for print screen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syntes det er tungvint å ta bilde av skjermen på iphone og savner en egen knapp eller tast for det. Eller finnes det en annen måte å gjøre det på? Gjelder nye iphones.. istedetfor sideknappen og volum opp samtidig på pro utgaven iallefall.

Anonymkode: ae20a...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når var det en helt egen knapp for det???? 

Anonymkode: 4cd7a...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Når var det en helt egen knapp for det???? 

Anonymkode: 4cd7a...f3f

Det har ikke vært en knapp for det før, men ønsker at det blir det. Eller om noen vet om en annen enklere måte og ta skjermbilder.

Anonymkode: ae20a...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innstillinger -> Tilgjengelighet -> Berøring ->  Trykk på baksiden - > Dobbeltrykk/Trippeltrykk -> Ta skjermbilde

 

Da tar du skjermbilde ved å dobbel- eller trippeltappe på baksiden av telefonen.

Anonymkode: 4f628...eee

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Innstillinger -> Tilgjengelighet -> Berøring ->  Trykk på baksiden - > Dobbeltrykk/Trippeltrykk -> Ta skjermbilde

 

Da tar du skjermbilde ved å dobbel- eller trippeltappe på baksiden av telefonen.

Anonymkode: 4f628...eee

Aha, det burde jeg jo få til. Da blir det fort litt enklere og ta skjermbilde 🙂 Takk for tips.

Anonymkode: ae20a...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanino
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syntes det er tungvint å ta bilde av skjermen på iphone og savner en egen knapp eller tast for det. Eller finnes det en annen måte å gjøre det på? Gjelder nye iphones.. istedetfor sideknappen og volum opp samtidig på pro utgaven iallefall.

Anonymkode: ae20a...85a

Trenger da ikke en egen knapp for det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Kanino said:

Trenger da ikke en egen knapp for det 😂

Jo jo, helst en egen knapp for alle funksjoner. En telefon med 249 knapper er det jeg higer etter.  

Anonymkode: 6cbe4...fb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare en kombinasjon av to taster? Lenge siden jeg har hatt apple, men trodde det var som android, hvor man trykker inn to knapper samtidig.

Man kan og skru på slik at man bare "swiper" over telefonen med hånden (gestures) for å ta bilde.

Anonymkode: ec3a2...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke bare en kombinasjon av to taster? Lenge siden jeg har hatt apple, men trodde det var som android, hvor man trykker inn to knapper samtidig.

Man kan og skru på slik at man bare "swiper" over telefonen med hånden (gestures) for å ta bilde.

Anonymkode: ec3a2...507

Jo stemmer.. Det var en i tråden som tipset meg slik at man "tapper" to ganger bak på mobilen for å ta skjermbilde så det fungerer greit syntes jeg. 

Anonymkode: ae20a...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle fingrene dine er opptatt kan du si "Siri, ta skjermbilde"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun iphone eiere som synes at det er for vanskelig å trykke på to knapper samtidig....

Anonymkode: 5a1cb...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er kun iphone eiere som synes at det er for vanskelig å trykke på to knapper samtidig....

Anonymkode: 5a1cb...2e0

Vel, noen ganger har man bare én hånd tilgjengelig og å ta skjermbilde på den vanlige måten med én hånd (når du holder mobilen normalt) er tilnærmet umulig uten å endre hele grepet. 
 

(Jeg er venstrehendt, men siden Steve Jobs også var det er det designet til å være like enkelt(eller vanskelig 😂) for begge brukere). 

Jeg skjønner at du misliker iPhone (og deres eiere), men kom hvert fall med noen gode argumenter da…

Anonymkode: afe75...35c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange skjermbilder trenger man daglig til at det utløser behov for en dedikert knapp? Når man kan tappe på baksiden av skjermen eller be Siri om å gjøre det? Skal man virkelig ha en slik knapp også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...