celmarith Skrevet 10. januar #1 Del Skrevet 10. januar (endret) . Endret 11. januar av celmarith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar celmarith skrev (1 time siden): Jeg er ganske nybegynner når det kommer til strikking. Jeg har strikket i flere år, men det har gått i votter, pannebånd og luer. Nå har jeg lyst til å ta strikkinga noen nivå høyere, og lære meg å strikke større plagg som kjoler, gensere ol. Er det noen som har denne boken, og kan anbefale den til en «nybegynner»? Har ikke boka, men holder på med en genser fra Lene Holme Samsøe. Oppskriften er tunglest og innviklet, og jeg er ikke helt nybegynner. Anbefaler deg oppskrifter fra Petiteknit heller, veldig fine ting og enkle oppskrifter. Lykke til. Anonymkode: 65a02...319 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar Har ikke den boka, men er i samme situasjon og er veldig fornøyd med denne boka: https://www.ark.no/produkt/boker/hobbyboker-og-fritid/siris-aller-enkleste-oppskrifter-9788272017865 Der er det både lettfattelige oppskrifter og egen strikkeskole. Anonymkode: 11f77...e1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celmarith Skrevet 10. januar Forfatter #4 Del Skrevet 10. januar (endret) . Endret 11. januar av celmarith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 10. januar #5 Del Skrevet 10. januar celmarith skrev (3 minutter siden): Jeg må kanskje pressisere at det er ikke en bok med oppskrifter jeg er ute etter, men en bok som forklarer forskjellige strikketeknikker og gir en bedre forståelse av oppskrifter osv. Utmerket! Du har definert hva du trenger. Len deg tilbake og la erfarne strikkefolk gi deg tips. The XY Problem - Sketchplanations Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Del Skrevet 10. januar celmarith skrev (15 minutter siden): Jeg må kanskje pressisere at det er ikke en bok med oppskrifter jeg er ute etter, men en bok som forklarer forskjellige strikketeknikker og gir en bedre forståelse av oppskrifter osv. Her er det som står om boken jeg spurte om i hovedinnlegget Jeg er visuell av meg og lærer veldig godt av å se videoer. Petiteknit har mange Anonymkode: 65a02...319 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 11. januar #7 Del Skrevet 11. januar Jeg har bladd i boka på biblioteket. Den er virkelig omfattende. Nå kommer det an på behovene dine og hvor glad du er i å strikke uten oppskrift og å endre på oppskrifter du bruker. For min del synes jeg det finnes så mange gode teknikkvideoer uten på Internett, at jeg ikke trenger boka når jeg følger oppskrifter jeg kjøper. Jeg har fristrikket litt, eller kombinert ulike oppskrifter, og da også har jeg klart meg fint uten. Jeg kommer til å låne boka neste gang jeg skal fristrikke fordi jeg ønsker å utforske nye teknikker. Får deretter vurdere om jeg skal kjøpe den. Anbefaler deg å stikke innom biblioteket og låne den først. Da får du et bedre inntrykk av om det er noe du trenger, eller om den kun kommer til å ta opp hylleplass uten å bli brukt stort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 11. januar #8 Del Skrevet 11. januar Grønt blad skrev (4 timer siden): Jeg har bladd i boka på biblioteket. Den er virkelig omfattende. Nå kommer det an på behovene dine og hvor glad du er i å strikke uten oppskrift og å endre på oppskrifter du bruker. For min del synes jeg det finnes så mange gode teknikkvideoer uten på Internett, at jeg ikke trenger boka når jeg følger oppskrifter jeg kjøper. Jeg har fristrikket litt, eller kombinert ulike oppskrifter, og da også har jeg klart meg fint uten. Jeg kommer til å låne boka neste gang jeg skal fristrikke fordi jeg ønsker å utforske nye teknikker. Får deretter vurdere om jeg skal kjøpe den. Anbefaler deg å stikke innom biblioteket og låne den først. Da får du et bedre inntrykk av om det er noe du trenger, eller om den kun kommer til å ta opp hylleplass uten å bli brukt stort. Normalt er det bare å låne bøker man er nysgjerrig på, på biblioteket. Problemet med det i slike tilfellet er bare at trådstarter(!) kan komme til å lære seg ineffektive teknikker, og i beste fall sløse bort et nøste, i verste fall miste interessen. Derfor spør vedkommende etter en vurdering av boka, fra folk som er mer erfarne enn henne. Er boka bra, lærer den bort riktige teknikker, er den pedagogisk oppbygd? Dette kan ikke en nybegynner selv vurdere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celmarith Skrevet 11. januar Forfatter #9 Del Skrevet 11. januar Pringle skrev (2 timer siden): Normalt er det bare å låne bøker man er nysgjerrig på, på biblioteket. Problemet med det i slike tilfellet er bare at trådstarter(!) kan komme til å lære seg ineffektive teknikker, og i beste fall sløse bort et nøste, i verste fall miste interessen. Derfor spør vedkommende etter en vurdering av boka, fra folk som er mer erfarne enn henne. Er boka bra, lærer den bort riktige teknikker, er den pedagogisk oppbygd? Dette kan ikke en nybegynner selv vurdere. Hva er problemet ditt? Ingen grunn til å være ufin. Hadde de hatt boken på biblioteket jeg bruker, hadde jeg selvsagt sjekket den ut der. Fram til nå har jeg bare hatt positiv erfaring med kvinneguiden, men nå skjønner jeg alle de anonyme innleggene her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 11. januar #10 Del Skrevet 11. januar celmarith skrev (1 time siden): Hva er problemet ditt? Ingen grunn til å være ufin. Hadde de hatt boken på biblioteket jeg bruker, hadde jeg selvsagt sjekket den ut der. Fram til nå har jeg bare hatt positiv erfaring med kvinneguiden, men nå skjønner jeg alle de anonyme innleggene her inne. Problem? Ufin? Hva mener du? Jeg anbefaler deg ikke å sjekke ut boka selv! Jeg forklarer derimot at, og i detalj hvorfor, det ikke hadde vært til mye hjelp om biblioteket ditt hadde hatt denne boka! Og hvordan du lettere kan finne ut det du trenger å lære! Men nå skal jeg ikke si noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 11. januar #11 Del Skrevet 11. januar celmarith skrev (2 timer siden): Hva er problemet ditt? Ingen grunn til å være ufin. Hadde de hatt boken på biblioteket jeg bruker, hadde jeg selvsagt sjekket den ut der. Fram til nå har jeg bare hatt positiv erfaring med kvinneguiden, men nå skjønner jeg alle de anonyme innleggene her inne. Spør om biblioteket ditt kan fjernlåne boka. Det har jeg gjort mange ganger. Veldig enkelt og bøkene kommer ofte fort. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå