AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Uansett pris er Coop kneipp det beste brødet jeg kan få. Og kombinert med Prima kaviar fra Rema, noe av det beste jeg kan spise. For all del, har råd til maten jeg vil, men hvorfor i all verden kjøpe noe som smaker dårligere og er dyrere? Virker som de fleste tror at dyrest er best. For meg er ikke dyre "barkebrød" spiselige i det hele tatt. Tror heller ikke de er sunnere, bare marginale forskjeller i innholdsfortegnelsen. Samme med fiskeretter i butikken. Dess dyrere og mer fisk det er i dem, jo verre smaker de. Prøvde noen 80% fiskekaker, uspiselig for meg. Fiskepinner og fiskekaker med 50% fisk smaker mye bedre, og er billigere. Så vil sikkert noen si at det er mye sunnere å velge med mye fisk i. Da vil jeg svare, for meg står ikke valget 50% eller 80% fisk, men mellom 0% eller 50%. Hva er da sunnest? Synes bare ting har sporet helt av, blitt en slags hype å kjøpe dyrest i troen på at det alltid er best. Selvutnevnte ernæringseksperter og influencere burde ikke ha makt over hva slags mat vi kjøper. Anonymkode: a9e05...4a4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 Men bare fordi du liker dette, betyr jo ikke det at andre har samme smak som deg. Jeg kan ikke skjønne hvorfor du mener det handler om hype? For noen mennesker gjør det kanskje det, men tipper de fleste kjøper det de liker uavhengig av pris. Jeg liker omtrent ikke noe bearbeidet fiskeprodukter, og kjøper bare ren fisk. Bortsett fra friterte klippfiskboller, men det er det eneste. Skal jeg ha kjøtt, foretrekker jeg også rene kjøttprodukter, eventuelt karbonadedeig. Men jeg ender ofte med å kjøpe kjøttdeig pga. prisen, ikke fordi jeg syns det er best. Jeg liker gode bakerbrød, og liker ikke kneipp. Men skal jeg ha vanlig loff til ett eller annet (feks reker), syns jeg et billig loff er likså greit. Jeg må ikke ha sunnest mulig brød (og der er det faktisk store forskjeller på hva de inneholder av korn og grove melprodukter), men det må smake godt. Frosne bær og grønnsaker kjøper jeg også gjerne fra billigmerker. Jeg syns blåbærene fra billigmerker er skikkelig gode. Anonymkode: 80ecd...0e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå