Gå til innhold

Tapasbord/koldtbord, hva MÅ du ha?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om du er bedt på fest der verten byr på småretter. Hvilke retter forventer du at står på bordet? Og hvilken dessert vil du spise etterpå?

Anonymkode: 0ac3e...ca1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sommer eller vinter? Jeg tenker det kommer litt an på sesong. 

Anonymkode: 2d30f...936

• Liker 4
Skrevet

Blir glad for foccacia, aioli,  baconsurrede dadler og brokkolisalat 😃

Anonymkode: 7ad04...0d5

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vil ha noe av kjøtt og noe av grønnsaker. En grønn salat. Brød, gjerne grovt da det nesten alltid er lyst brød som blir servert. Og ekte smør, ikke margarin.

Til dessert må det alltid finnes noe av sjokolade for at jeg skal føle at det er komplett. 😁

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sommer eller vinter? Jeg tenker det kommer litt an på sesong. 

Anonymkode: 2d30f...936

Vinter😊

Anonymkode: 0ac3e...ca1

Skrevet

Aioli, focaccia, manchego og albondigas. 

Skrevet

Aioli, godt brød, hummus, pimientos de padrón,  tortilla de patatas,  patatas bravas, god ost som manchego, spicy kikerter.

Anonymkode: 7c630...646

• Liker 1
Skrevet

Jeg forventer vel egentlig ikke noe spesielt om jeg er gjest. Men om jeg hadde vært vert så hadde jeg, akkurat nå, følt for italienske småretter. Altså antipasti. Det fikk jeg virkelig lyst på nå.

Anonymkode: 8659d...cbf

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er megasvak for laks, enten røkt eller stekt og deretter gjort kald.

Samme med kjøttboller! Spanske, svenske, itamienske, ikke nøye, jeg mister selvbeherskelsen helt når jeg finner kjøttboller på tapasbord 😆

Anonymkode: 3d4e7...e4f

• Liker 2
Skrevet

Falafler, hummus, godt brød, oliven ,saltbakte småpoteter  marinert sopp, spanske kikerter og pimentos de perdón

Anonymkode: 22f5f...5bc

• Liker 2
Skrevet

MÅ ha dadler med bacon rundt

Anonymkode: d8ce4...e34

• Liker 1
Skrevet

Utenom det som allerede er nevnt så er det Wagyu biter og div oster, både harde og myke. 

Anonymkode: 9d9a2...2c3

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha bodd mange år i Spania må jeg ha Tortilla (spansk omelett) og hjemmelaget aioli👌🏻

IMG_4083.jpeg

Anonymkode: 1d006...20c

Skrevet

Poteter av noe slag,brød av noe slag,noe grønt og kjøtt,som kyllingspyd, kjøttboller eller noe med bacon. Også noen gode sauser eller dipper,som tzatsiki,aioli,tomatsalsa,sweet chili osv.

Også er det godt med litt spekeskinke og ost.

Anonymkode: 89856...87e

• Liker 1
Skrevet

Baconsurrede dadler, kjøttboller, chorizo, spekeskinke, ost. Har nesten aldri opplevd at disse ikke har vært på plass. Noen andre favoritter er små biter wagyu på tannpirkere, mini-omeletter, kyllinggrillspyd, djevelegg.

Anonymkode: 58355...e9b

Skrevet

Er veldig glad i å prøve nye ting. Så jeg syns det er kjekt om det er et par retter som ikke er de typisk vanlige.

Ellers ville jeg hatt noe kjøtt, noe sjømat/fisk, noe grønt, brød og dressing og "siderett".

F.eks kjøttboller i spicy tomatsaus, diverse spekemat, marinerte kyllingklubber. 

Chili og hvitløks-marinerte scampi, lefseruller med laks, laks tataki, kamskjell. 

En god salat. Brokkolisalat, pastasalat, salat med biter av tapaspoteter, grønn salat, tomat og mozarellasalat.

Foccaccia eller annet godt brød. Evt kjeks, flatbrød el. i tillegg. Godt smør med krydder eller urter, aioli, rømmedressing, pesto. 

Av andre sideretter kan det være godt med noen oster, poteter (saltbakte, båtpoteter, potetsalat), bacondadler, asparges med spekeskinke, gaspacho.

Ville selv valgt 2 kjøttretter 2 fiskeretter, 2 salater, brød og diverse dressinger, 1 potetrett og ost + en til som et minimum. 

Anonymkode: 21c94...0b0

Skrevet

Focaccia eller annet godt brød føler jeg er selvsagt. Ellers fylt og/eller marinert sopp, småpoteter gjerne saltbakte eller evt hasselbackpoteter, grønn salat, røde/grønne/gule linselus fra Veganmisjonen, oliven, soltørka tomater. 

Er vel det som først slår meg. Ellers mye godt i tråden her 😋

Skrevet

Foccacia, Manchego, serrano, albondigas, bacondadler og scampi

Anonymkode: eef2f...fea

Skrevet

Forventer ingenting som gjest, men har som regel alltid kjøttboller med sølvløk, bacondadler, hvitløksbiter av butterdeig og mango salsa selv. Ellers varierer jeg med brød, dressinger og andre småretter.

Pleier ikke egentlig ha dessert når jeg har tapas, men om sommeren lager jeg ofte jordbær som jeg deler i to og så har jeg en slags ostekakekrem oppå. Hender også at jeg lager "chips" av taco lefse (smørt inn med sukker og kanelblanding og ristet i ovnen) som serveres med en fruktsalat.

Anonymkode: b5ee9...3db

Skrevet

Til typisk koldtbord er jeg akkurat så gammeldags og kjedelig at jeg er superhappy med karbonader og eggerøre (uten laks) ig noe godt brød 😅 Gjerne med en spennende salat.

Er det mer i retning tapas blir jeg veldig glad for ovnsbakte småpoteter, focaccia og aioli, spanske kjøttboller, sånne lefseruller eller hva nå det heter (dere skjønner hva jeg mener?) og en god salat eller to. Men her finnes det jo så enormt mye godt å velge mellom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...