Tunique Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Bøndene i Tyskland varslet rett før jul at de ville sette i gang med massive demonstrasjoner fra 8. januar, dette kunne vi se i tyske medier og på sosiale medier. Så langt har ingen norske medier vist noe fra disse demonstrasjonene så langt jeg kan se. Etter en lang og vanskelig budsjettprosess blei det enighet om statsbudsjettet i Tyskland den 13. desember, og dette «grønne budsjettet» falt ikke i god jord hos bøndene. På youtube florerer det av videoer fra demonstrasjonene. 7 9
Pippi Lotta Skrevet 9. januar 2024 #3 Skrevet 9. januar 2024 Jeg har hørt om det på radio, men husker ikke hvilket program det var. Fikk ikke intryk av at demonstrasjonene hadde vart så lenge da, så det blir kansje mer fokus på det om det varer en stun.
Gjest GP950mAh Skrevet 9. januar 2024 #4 Skrevet 9. januar 2024 Tunique skrev (3 timer siden): Bøndene i Tyskland varslet rett før jul at de ville sette i gang med massive demonstrasjoner fra 8. januar, dette kunne vi se i tyske medier og på sosiale medier. Så langt har ingen norske medier vist noe fra disse demonstrasjonene så langt jeg kan se. Etter en lang og vanskelig budsjettprosess blei det enighet om statsbudsjettet i Tyskland den 13. desember, og dette «grønne budsjettet» falt ikke i god jord hos bøndene. På youtube florerer det av videoer fra demonstrasjonene. https://www.nrk.no/nyheter/bonder-blokkerer-tyske-veier-1.16706363 Flere andre mindre medier har også dekt demonstrasjonene. Nationen, Gårdsdrift.no, Inyheter blant annet.
hraff Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 Norske medier henter alt sitt utenriksstoff fra The Guardian. Hvis ikke The Guardian skriver om en sak skriver ikke norske medier om det. Dette fordi norske journalister ikke snakker andre fremmedspråk enn engelsk og fordi the guardian er ventrevridd slik som de norske journalistene. 17 1 4
Concert Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 Det er jo på tide at vi demonstrerer i Norge også....sivil ulydighet er eneste som kan hjelpe oss i dag. Mot strømpriser, matpriser, helse-velferd-omsorg... Stille harde krav, der vi tar ut yrker i streik. Sittestreiker til man velter hele samfunnet; om de ikke velger å lytte til folket! Fordi det er FOLKET som har makten! Men HUSK....å stemme ved valg hjelper ikke...derfor må harde grep gjøres. 10 1 2
Sfr Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 Concert skrev (11 timer siden): Det er jo på tide at vi demonstrerer i Norge også....sivil ulydighet er eneste som kan hjelpe oss i dag. Mot strømpriser, matpriser, helse-velferd-omsorg... Stille harde krav, der vi tar ut yrker i streik. Sittestreiker til man velter hele samfunnet; om de ikke velger å lytte til folket! Fordi det er FOLKET som har makten! Men HUSK....å stemme ved valg hjelper ikke...derfor må harde grep gjøres. Landet raseres og samtidig er det over 25% som vill stemt Høyre, nesten 20% ville stemt Arbeiderpartiet... 45% av alle med stemmerett i Norge er altså fornøyd med dagens politikk.. Enten lyver meningsmålingene eller så er vi en gjeng av idioter, jeg vet ikke hva som er verst... 13 2
Nostradamus Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 Har stusset litt på dette, det virker jo nesten som at det blir sensurert i norske nyhetskanaler. Hvorfor? 5 3
Gjest GP950mAh Skrevet 10. januar 2024 #9 Skrevet 10. januar 2024 Nostradamus skrev (36 minutter siden): Har stusset litt på dette, det virker jo nesten som at det blir sensurert i norske nyhetskanaler. Hvorfor? Det er bare tøv og konspirasjonsteori at det blir sensurert, dette har blitt dekt av en rekke medier. lenke
SugarCoated Skrevet 10. januar 2024 #10 Skrevet 10. januar 2024 Fordi nyheter er ikke lenger for å informere. Det var slik med konflikten i Ukraina også - ingen i Norge fikk høre om det før de kunne blande inn Russland, altså 8 år senere. Vi kommer nok ikke til å høre mye om aktuelle hendelser før det blir noe verdig "drama" rundt det, om det gir mening. 5
Sfr Skrevet 10. januar 2024 #11 Skrevet 10. januar 2024 GP950mAh skrev (1 minutt siden): Det er bare tøv og konspirasjonsteori at det blir sensurert, dette har blitt dekt av en rekke medier. lenke Der kom konspirasjonsteorier kortet🤭 Jeg ser på Nyhetsmorgen og Dagsnytt 18 hver eneste dag, fortsatt ikke hørt noe om dette... En liten bortgjemt artikkel gjør det ikke akkurat "dekt"... 13 5
Gjest GP950mAh Skrevet 10. januar 2024 #12 Skrevet 10. januar 2024 (endret) Sfr skrev (21 minutter siden): Der kom konspirasjonsteorier kortet🤭 Jeg ser på Nyhetsmorgen og Dagsnytt 18 hver eneste dag, fortsatt ikke hørt noe om dette... En liten bortgjemt artikkel gjør det ikke akkurat "dekt"... Dette er ikke bortglemte artikler. Det er som sagt bare tøv og konspirasjonsteori å hevde det. Dette har blitt så grundig dekt av mediene som man kan forvente. Det er av liten interesse for nordmenn fleste at en liten interessegruppe protesterer i Tyskland, så man kan ikke forvente at dette skal være forsidestoff i mange uker. https://www.nrk.no/nyheter/bonder-blokkerer-tyske-veier-1.16706363 https://www.nationen.no/tyske-bonder-protesterer-bondene-har-ikke-noe-alternativ/s/5-148-471673 https://www.gardsdrift.no/internasjonalt/store-protester-mot-landbrukskutt-i-tyskland/992245 https://inyheter.no/09/01/2024/bonder-protesterer-over-hele-tyskland-kuppfantaster-og-ekstremistiske-grupper/ Endret 10. januar 2024 av GP950mAh
jabx Skrevet 10. januar 2024 #13 Skrevet 10. januar 2024 (endret) Tunique skrev (På 9.1.2024 den 19.19): Bøndene i Tyskland varslet rett før jul at de ville sette i gang med massive demonstrasjoner fra 8. januar, dette kunne vi se i tyske medier og på sosiale medier. Så langt har ingen norske medier vist noe fra disse demonstrasjonene så langt jeg kan se. Etter en lang og vanskelig budsjettprosess blei det enighet om statsbudsjettet i Tyskland den 13. desember, og dette «grønne budsjettet» falt ikke i god jord hos bøndene. På youtube florerer det av videoer fra demonstrasjonene. Hvorfor skulle de vise dette? Hva er poenget? Det er stadig vekk protester over alt. Endret 10. januar 2024 av jabx 2
Concert Skrevet 11. januar 2024 #14 Skrevet 11. januar 2024 Sfr skrev (12 timer siden): Landet raseres og samtidig er det over 25% som vill stemt Høyre, nesten 20% ville stemt Arbeiderpartiet... 45% av alle med stemmerett i Norge er altså fornøyd med dagens politikk.. Enten lyver meningsmålingene eller så er vi en gjeng av idioter, jeg vet ikke hva som er verst... Blir det samme ved neste valg, da vinner nok Høyre 😪 3
Tunique Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #15 Skrevet 11. januar 2024 Concert skrev (54 minutter siden): Blir det samme ved neste valg, da vinner nok Høyre 😪 Folk må vokne snart. Er redd sivil ulydighet er det eneste som kan hjelpe mot galskapen. Hjelper lite om du stemmer AP, H eller SP 6 2
Bålkaffe Skrevet 11. januar 2024 #16 Skrevet 11. januar 2024 Skal mediene stille med krigstyper hver eneste gang en eller annen yrkesgruppe eller gjeng demonstrerer i ett annet land enn Norge mot noe myndighetene har gjort eller forsøker å gjøre? Hvilke land er det som må på lista over "krigstyper for demonstrasjoner" og hvilke yrkesgrupper er det som må skrives om hver gang de streiker eller demonstrerer? Hvilke saker? 3
Madame Butterfly Skrevet 11. januar 2024 #17 Skrevet 11. januar 2024 12 hours ago, GP950mAh said: Dette er ikke bortglemte artikler. Det er som sagt bare tøv og konspirasjonsteori å hevde det. Dette har blitt så grundig dekt av mediene som man kan forvente. Det er av liten interesse for nordmenn fleste at en liten interessegruppe protesterer i Tyskland, så man kan ikke forvente at dette skal være forsidestoff i mange uker. https://www.nrk.no/nyheter/bonder-blokkerer-tyske-veier-1.16706363 https://www.nationen.no/tyske-bonder-protesterer-bondene-har-ikke-noe-alternativ/s/5-148-471673 https://www.gardsdrift.no/internasjonalt/store-protester-mot-landbrukskutt-i-tyskland/992245 https://inyheter.no/09/01/2024/bonder-protesterer-over-hele-tyskland-kuppfantaster-og-ekstremistiske-grupper/ Media er jo med på å skape interesse for ulike saker ved å skrive om dem også. Skape engasjement. Jeg er ikke kjent med disse store demonstrasjonene i Tyskland, og min kommentar er generell. 2 2
Tro håp kjærlighet Skrevet 11. januar 2024 #18 Skrevet 11. januar 2024 Mediene tier selvsagt for de samarbeider jo med de samme kreftene som betaler lønningene deres og som vil innføre tyranni og diktatur gjennom det grønne skiftet....Derfor tier de og unnlater å opplyse om bøndenes kamp for å overleve som frie mennesker for at ikke det samme opprøret skal spre seg til feks Norge. 11
Concert Skrevet 11. januar 2024 #19 Skrevet 11. januar 2024 Tunique skrev (1 time siden): Folk må vokne snart. Er redd sivil ulydighet er det eneste som kan hjelpe mot galskapen. Hjelper lite om du stemmer AP, H eller SP Akkurat det jeg mener. Eksempel: - Folket stiller krav til en fast pris på strøm i Norge, for eks 40øre. Om ikke dette kravet innfris etter 30dager, så streiker man ulovlig. Tar ut viktige samfunnsyrker, jeg ville startet med renovasjon i Oslo Kommune. Fordi vi vet hvordan det går når søppla ikke hentes.....streiken stoppes nå kravet er innfridd. Men problemet er jo at de fleste har ikke råd til å streike, ikke økonomi til dette. 5 1
Drizzt Skrevet 11. januar 2024 #20 Skrevet 11. januar 2024 Nostradamus skrev (21 timer siden): Har stusset litt på dette, det virker jo nesten som at det blir sensurert i norske nyhetskanaler. Hvorfor? Fordi da blir det flere som vender mot ''det grønne skiftet'' når de innser konsekvensene. Det har vært usedvanlig stille i norsk media, ja. Jeg støtter de tyske bøndene i denne saken. 11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå