Gå til innhold

Felle av foran for åpning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Er det noen som kan forklare en fersking hvordan dette gjøres:

Strikker en drakt til baby, nedenfra og opp på rundpinner. Nå står det: "Fell av de 4 midterste m foran til åpning. Herfra stor frem og tilbake i glattstrikk ..." Da går jeg ut fra at det er snakk om å felle to m etter og før starten på arbeidet som er midten foran. Men starter jeg med å felle to masker, strikker rett, og så feller to masker til når jeg er rundt? Har litt vansker for å se for meg hvordan dette gjøres riktig når jeg skal strikke frem og tilbake herfra. Håper noen kan forklare eller vet om en video som viser dette. 

Anonymkode: 9c277...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må felle de fire maskene inntil hverandre, ellers havner du midt i åpningen med ingen måte å få garnet med deg tilbake til vrangsiden når du skal strikke videre. 
Hvis starten av runden er midt foran (er du sikker på at rundestarten ikke er midt bak?), kan du felle to masker før og to masker etter midten. Det vil ikke ha noen praktisk betydning at de to første maskene teknisk sett er felt på raden før de to siste.

Anonymkode: f94d7...2d4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 16.36):

Du må felle de fire maskene inntil hverandre, ellers havner du midt i åpningen med ingen måte å få garnet med deg tilbake til vrangsiden når du skal strikke videre. 
Hvis starten av runden er midt foran (er du sikker på at rundestarten ikke er midt bak?), kan du felle to masker før og to masker etter midten. Det vil ikke ha noen praktisk betydning at de to første maskene teknisk sett er felt på raden før de to siste.

Anonymkode: f94d7...2d4

Tusen takk for svar! Det ga veldig mening. Jeg fikk det til. :)

Anonymkode: 9c277...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...