Gå til innhold

Annonsere forlovelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi forlover oss snart og lurer litt på hvordan omverdenen skal få vite det. Stor annonsering på sosiale medier er uaktuelt, tror ikke vi har så lyst til å reise rundt og fortelle heller.

Tanken var å fortelle det til barna i forkant (vi har mine og dine) og la resten av omgangskretsen bare oppdage at vi har ringer på. 

Hva slags løsning har dere valgt? 

 

Anonymkode: 75631...a63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er absolutt ingen som bryr seg så deres plan høres bra ut😊

Anonymkode: dd26b...3dd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva slags løsning har dere valgt? 

 

Anonymkode: 75631...a63

Holdt det privat. 

Anonymkode: ed1d8...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som annonserer en forlovelse i disse dager. Hvis man da ikke tilhører Kongefamilien. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (6 minutter siden):

Det er vel ingen som annonserer en forlovelse i disse dager. Hvis man da ikke tilhører Kongefamilien. 

Joda, i min feed Harder blitt annonsert fire forlovelser siden nyttår. 
 

Men til foreldre og søsken, da? Bare la dem oppdage? Venner og annen omgangskrets oppdager det jo. 

Anonymkode: 75631...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal snart forlove dere. Haha. Så rOmAnTiSk. 

Anonymkode: ad10c...e08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere skal snart forlove dere. Haha. Så rOmAnTiSk. 

Anonymkode: ad10c...e08

Ja? Som i å sette på ringene en valgt dato. 

Anonymkode: 75631...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer 🥰 i min krets er det ikke vanlig å annonsere dette spesielt, de aller fleste lar bare ryktet gå. Har sett noen på Facebook med uhøytidelig «annonsering» ala «hurra - hun sa ja, begynn å spar til utdrikningslaget» eller i den stilen. 

Anonymkode: 5876e...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja? Som i å sette på ringene en valgt dato. 

Anonymkode: 75631...a63

Du ser ikke det absurde i at dere planlegger en forlovelse sammen? Hvem er det egentlig som har fridd da? Dere begge? Våknet dere en dag og sa i kor til hverandre, la oss forlove oss om 15 dager? 

Vi lever i 2024. De eneste som annonserer forlovelsen sin (på noe annet enn lukkede familiegrupper) er personer med et overdrevent oppmerksomhetsbehov. 

En forlovelse er noe som skjer organisk når en av partene spør den andre om å gifte seg. Så presenterer den parten som ba om forlovelse en ring til den parten som ble spurt om giftemålet. Når det planlegges noe annet enn dette, så er det ikke en forlovelse, men et rop om oppmerksomhet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Joda, i min feed Harder blitt annonsert fire forlovelser siden nyttår. 
 

Men til foreldre og søsken, da? Bare la dem oppdage? Venner og annen omgangskrets oppdager det jo. 

Anonymkode: 75631...a63

Hvordan skal folk oppdage det? Du overvurderer hvor mye andre bryr seg om andre sine liv.

Anonymkode: dd26b...3dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sa det til foreldrene. Men ellers så fikk folk bare vite det. Min datter er å forlovet. Sa det til oss i familien. Men hun hadde ikke noe ønske om at resten av verden skulle vite noe. Siden det er flere år til dem tenker å gifte seg. Så hun hadde ikke et behov for at alle skulle vite at hun var forlovet. Går med ringen. Men ikke noe mer enn det. 

Anonymkode: e60d5...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har per dags dato aldri hørt om noen som planlegger å forlove seg og annonsere det min krets. Av de som ble fridd til eller fridde, eller ble enige om å gifte seg, fant vi ut via en kort snap, en melding eller når vi møttes til kaffe. 

Anonymkode: c1dad...842

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon321 skrev (3 minutter siden):

Du ser ikke det absurde i at dere planlegger en forlovelse sammen? Hvem er det egentlig som har fridd da? Dere begge? Våknet dere en dag og sa i kor til hverandre, la oss forlove oss om 15 dager? 

Vi lever i 2024. De eneste som annonserer forlovelsen sin (på noe annet enn lukkede familiegrupper) er personer med et overdrevent oppmerksomhetsbehov. 

En forlovelse er noe som skjer organisk når en av partene spør den andre om å gifte seg. Så presenterer den parten som ba om forlovelse en ring til den parten som ble spurt om giftemålet. Når det planlegges noe annet enn dette, så er det ikke en forlovelse, men et rop om oppmerksomhet. 

Absurd var da et voldsomt ord i denne sammenheng? Dette er det vel intet fasitsvar på? Noen frir, og så går tiden før de bestemmer det detaljer - andre ønsker en mer høytidelig markering med å sette på ringer etc 😊 Dette må da være helt opp til hver enkelt? 

Anonymkode: 5876e...2cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er absolutt ingen som bryr seg så deres plan høres bra ut😊

Anonymkode: dd26b...3dd

Er det virkelig sånn du tenker om slekt og vennene dine? Når jeg hører at noen av «mine» skal gifte seg synes jeg der er veldig koselig 😊

Anonymkode: 5876e...2cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvordan skal folk oppdage det? Du overvurderer hvor mye andre bryr seg om andre sine liv.

Anonymkode: dd26b...3dd

Ved å se ringene? Det er ikke viktig at folk oppdager det, men da vil det jo merkes. 
Poenget er jo nettopp at vi ikke vil annonsere det stort. 
 

Og absurd at vi har blitt enige om en dato som betyr noe for oss? Nei. Vi gjør det som passer våre liv, ingen har en romantisk forestilling om frieriet. (Vi har begge vært gift før). 

Anonymkode: 75631...a63

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ved å se ringene? Det er ikke viktig at folk oppdager det, men da vil det jo merkes. 
Poenget er jo nettopp at vi ikke vil annonsere det stort. 
 

Og absurd at vi har blitt enige om en dato som betyr noe for oss? Nei. Vi gjør det som passer våre liv, ingen har en romantisk forestilling om frieriet. (Vi har begge vært gift før). 

Anonymkode: 75631...a63

Det er helt i orden å ikke direkte annonsere det, det er ikke så vanlig heller lenger. Jeg hadde sagt det til foreldre/søsken/ noen nære venner, mest fordi jeg vet de selvfølgelig gjerne vil høre sånt direkte - ikke via andre. 😊

Anonymkode: 5876e...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror jeg ville sendt en snap med bilde av hendene våre med ringer på. Og kanskje med teksten xx.yy.zzzz - save the date. (Der xx.yy.zzzz selvsagt er bryllupsdatoen.) Joda, det er litt kleint, men det er omtrent alle andre måter å gjøre det på også. 

 

 

Anonymkode: 8a138...24d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår å sette bryllupsdato, og sende ut "save the date" til alle dere tenker det er viktig at vet, og som skal komme i bryllupet. 

Og for meg er "forlover oss snart" en av de mest bisarre uttrykkene jeg har sett. 
 

For meg blir det "vi blir snart enige om at vi skal gifte oss", som om dette var en forhandling som nærmer seg enighet, eller et press, der den ene snart gir seg. 

Forlovelse er en enighet om å gifte seg. Frem til man er enige om å gifte seg, så er man ikke forlovet. Når man har snakket om det, og blitt enige om at man vil gifte seg (en gang i fremtiden), så er man i praksis forlovet. Både med og uten noe frieri eller ringer. 
Forlovelsen er kun denne enigheten. "Vi har snakket om det, og blitt enige om at vi har lyst til å gifte oss." 

Det at du allerede vet at "dere snart kommer til å bli enige om å gifte dere", hvordan kan du vite det når dere ikke har snakket om det? 
Eller har dere snakket om det, men den ene var bare "snart klar"? 


Ang. annonsering, så ville jeg fortalt barna om det når det hadde skjedd. Altså " Mamma og pappa har blitt enige om å gifte seg"  eller "Pappa her fridd til mamma", eller hva nå som faktisk har skjedd. 
Resten av verden kunne ventet til de fikk se ringene eller høre om bryllupsdato. 

Anonymkode: 4872e...af1

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanino

Jeg hadde ikke bevisst gått inn for at flest mulig skulle se det. Hadde ikke gjort noe stort nummer utav det. Tror ikke jeg hadde oppdatert det på facebook heller.

De fleste bryr seg ikke og så lenge dere to vet at dere er forlovet, hvorfor må det på død og liv annonseres til gud og hvermann ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon321 skrev (7 timer siden):

Du ser ikke det absurde i at dere planlegger en forlovelse sammen? Hvem er det egentlig som har fridd da? Dere begge? Våknet dere en dag og sa i kor til hverandre, la oss forlove oss om 15 dager? 

Vi lever i 2024. De eneste som annonserer forlovelsen sin (på noe annet enn lukkede familiegrupper) er personer med et overdrevent oppmerksomhetsbehov. 

En forlovelse er noe som skjer organisk når en av partene spør den andre om å gifte seg. Så presenterer den parten som ba om forlovelse en ring til den parten som ble spurt om giftemålet. Når det planlegges noe annet enn dette, så er det ikke en forlovelse, men et rop om oppmerksomhet. 

Det er helt vanlig å snakke om å gifte seg i forkant, for å vite at man vil det samme. Det jeg syns er absurd er å fri uten å ha snakket om giftemål i det hele tatt. Vi har også planlagt å gifte oss, men jeg vet bare ikke når han kommer til å fri. 

Anonymkode: 751cf...c97

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...