AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Skrevet 8. januar 2024 Satt på kjøkkenet igår og så ut på to ekorn som spiste fuglefrø som falt ned på bakken. De koste seg sammen med fuglene. Plutselig kom det en katt og bet over nakken på det ene ekornet og tok det med seg og løp sin vei. Det andre ekornet løp i en annen retning. Idag har ikke det andre ekornet vært her. Før det så var de her hver dag. Jeg vet naturen er sånn, men jeg syns det var forferdelig å se. Jeg har katt selv, men den er innekatt, (rasekatt, hellig birma) og er bare ute sammen med meg og da har han sele på seg. Flere som har sett noe lignende før? Anonymkode: 24d9a...e71 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #2 Skrevet 8. januar 2024 Kanskje du skulle vært i et slakteri en gang. Menneske er det verste rovdyret. På en feig og unaturlig måte. Katten fanget ekornet i det minste selv Anonymkode: 8b823...72f 18
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du skulle vært i et slakteri en gang. Menneske er det verste rovdyret. På en feig og unaturlig måte. Katten fanget ekornet i det minste selv Anonymkode: 8b823...72f Helt enig!! Anonymkode: acbe7...330
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 😢 En gang da jeg hørte noen høye hyl fra en fugl og bevitnet katten min drepe en veldig redd stakkar. Kunne ikke stoppe det, for fuglen var allerede såpass skadd, men skulle kanskje gjort det allikevel? Anonymkode: 487c7...b75
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 Var dette en nyhet for deg? Har du aldri sett på naturprogram? Anonymkode: 6477e...3b7 8 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #6 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje du skulle vært i et slakteri en gang. Menneske er det verste rovdyret. På en feig og unaturlig måte. Katten fanget ekornet i det minste selv Anonymkode: 8b823...72f Nei. Det skjer nok ikke. Det hadde jeg ikke klart. Ja, er vel enig i det, men syns det var fælt likevel det jeg så. Anonymkode: 24d9a...e71
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var dette en nyhet for deg? Har du aldri sett på naturprogram? Anonymkode: 6477e...3b7 Neida. Men hadde ikke regnet med å se det sånn plutselig utenfor vinduet. Anonymkode: 24d9a...e71
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #8 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje du skulle vært i et slakteri en gang. Menneske er det verste rovdyret. På en feig og unaturlig måte. Katten fanget ekornet i det minste selv Anonymkode: 8b823...72f Har du sett hvordan katter ofte leker med byttet lenge før det blir drept? Har du sett hvordan dyr blir spist levende av andre dyr? Anonymkode: 41a8c...d0c 8 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #9 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var dette en nyhet for deg? Har du aldri sett på naturprogram? Anonymkode: 6477e...3b7 Ja, har da sett mange naturprogramme4. Anonymkode: 24d9a...e71
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #10 Skrevet 8. januar 2024 De dyrene syne nok mest synd i katten din som er fanget i sele. Anonymkode: 6e632...d0f 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #11 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De dyrene syne nok mest synd i katten din som er fanget i sele. Anonymkode: 6e632...d0f Han har en stor utegård som han kan være i hvis han vil, når vi ikke går tur. Det er en rasekatt. Men nå er det så kaldt ute at det ikke er aktuelt å være ute uansett. Det er noe han selv velger. Han har også do inne. Anonymkode: 24d9a...e71 1
Anonymbruker*** Skrevet 8. januar 2024 #12 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De dyrene syne nok mest synd i katten din som er fanget i sele. Anonymkode: 6e632...d0f Og stakkars hunder som må gå i bånd istedefor å løpe ihjel rådyr.... Eller? 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #13 Skrevet 8. januar 2024 Anonymbruker*** skrev (Akkurat nå): Og stakkars hunder som må gå i bånd istedefor å løpe ihjel rådyr.... Eller? Hunder er vel et av de dummeste og rævslikkende dyrene vi har så de havner i en egen kattegori. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han har en stor utegård som han kan være i hvis han vil, når vi ikke går tur. Det er en rasekatt. Men nå er det så kaldt ute at det ikke er aktuelt å være ute uansett. Det er noe han selv velger. Han har også do inne. Anonymkode: 24d9a...e71 En rasekatt er til info et dyr. Anonymkode: 6e632...d0f 2
Anonymbruker*** Skrevet 8. januar 2024 #14 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hunder er vel et av de dummeste og rævslikkende dyrene vi har så de havner i en egen kattegori. En rasekatt er til info et dyr. Anonymkode: 6e632...d0f Ah, skjønner. Personlige følelser vinner over enkel logikk.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #15 Skrevet 8. januar 2024 Anonymbruker*** skrev (Akkurat nå): Ah, skjønner. Personlige følelser vinner over enkel logikk. Mine personlige følelser har ikke noe med noe å gjøre. Det ga bare ikke mening å synes synd i ville dyr mens men går med en rasekatt i sele. Vår bruk av dyr er trolig ansett som mer brutal fra dyrenes side enn hva et fritt liv er. Anonymkode: 6e632...d0f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #16 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hunder er vel et av de dummeste og rævslikkende dyrene vi har så de havner i en egen kattegori. En rasekatt er til info et dyr. Anonymkode: 6e632...d0f Nei, det er da mange raser. Men det er ikke vanlig å bare slippe ut en rasekatt til flere tusen. Jeg har hellig Birma. Anonymkode: 24d9a...e71
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #17 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er da mange raser. Men det er ikke vanlig å bare slippe ut en rasekatt til flere tusen. Jeg har hellig Birma. Anonymkode: 24d9a...e71 Trodde det var fordi katten ikke klarer seg ute, ikke at folk er redde for pengene sine. Dyr må jo få leve, det er ikke deres feil at de kostet mye, de er ikke pynt. Anonymkode: 487c7...b75 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #18 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mine personlige følelser har ikke noe med noe å gjøre. Det ga bare ikke mening å synes synd i ville dyr mens men går med en rasekatt i sele. Vår bruk av dyr er trolig ansett som mer brutal fra dyrenes side enn hva et fritt liv er. Anonymkode: 6e632...d0f Diskusjonen handler ikke om min katt går i sele. Som sagt har han en stor utegård. Jeg syns synd på ekornet uansett om du mener jeg ikke får lov. Hvis du skal krangle så gå ut av tråden. Anonymkode: 24d9a...e71
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #19 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er da mange raser. Men det er ikke vanlig å bare slippe ut en rasekatt til flere tusen. Jeg har hellig Birma. Anonymkode: 24d9a...e71 Elsker egoismen din. Anonymkode: 6e632...d0f 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #20 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trodde det var fordi katten ikke klarer seg ute, ikke at folk er redde for pengene sine. Dyr må jo få leve, det er ikke deres feil at de kostet mye, de er ikke pynt. Anonymkode: 487c7...b75 Selvfølge er ikke pengene viktigst. Men jeg tror ærlig talt ikke at han hadde klart seg ute på egenhånd heller. Anonymkode: 24d9a...e71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå