Gå til innhold

Sykle Norge på langs med elsykkel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å sykle Norge på langs med elsykkel.

Av erfaring har jeg lite, men viljestyrken er det ingenting å si på.

Jeg er også sta. Har jeg bestemt meg for noe går det ikke an å stoppe meg før jeg har fullført.

Noen som har noen råd til hva jeg må tenke på når jeg skal sykle Norge på langs med elsykkel?

Anonymkode: 9fcfb...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende prosjekt! Tenker du å starte ved Lindesnes eller i Halden? Og er målet Nordkapp?

Tenk på lademuligheter, tilgang på strøm, ev. ekstra batteri. Er det muligheter for å lade et ekstra batteri med minisolcellepanel mens du sykler på godværsdager? Jeg aner ikke, men tenker at dette er viktig. Det er vel ganske langt mellom lademulighetene når du kommer nordover, men også i sør kan avstandene bli lange på elsykkel.

Jeg ville også undersøkt sykkelruter som går utenom de mest trafikerte veiene. Det er ikke kjempegøy å sykle langs (smale) veier der vogntogene dundrer forbi tett på deg i 80 km/t, eller masse personbiler for den saks skyld. Det bør begrenses der det er mulig.

Pakk lett og smart slik at du får alt på sykkelen. Unngå sykkelvogn da dette krever mer energi. Jeg synes det er veldig slitsomt å sykle med stor sekk, og vil anbefale å få det meste på sykkelen.

Jeg ville prioritert et tomanntelt som har sittehøyde på en såpass lang tur. Det er slitsomt å kun krabbe og åle seg inn. Og jeg ville helst hatt et telt med fortelt der det er plass til bagasjen og plass til at du kan fyre opp primusen under tak når det øser ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...