Gå til innhold

Flere med diesel med adblue som sliter i kulda?


Anjatapinjata

Anbefalte innlegg

Når det er under 10blå så får jeg opp feilmelding i bilen, har feilsøkt og det virker som det har med adblue og gjøre. Det som står i bilen er : engine fault, repair needed. Får startet og kjørt og den går som normalt. 

Har sendt en forespørsel til verksted, men bare nytt for meg med adblue og om det er noe som kan gjøres for å forebygge problemer med dette på vinteren😊 

Kjører en Peugeot 508, 2015mod om det er av betydning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei aldri. Eller en gang på arbeidsbil. Da måtte den skiftes. Var ødelagt. Så det rundt bare ut igjen

Anonymkode: 4fd29...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anjatapinjata skrev (44 minutter siden):

Når det er under 10blå så får jeg opp feilmelding i bilen, har feilsøkt og det virker som det har med adblue og gjøre. Det som står i bilen er : engine fault, repair needed. Får startet og kjørt og den går som normalt. 

Har sendt en forespørsel til verksted, men bare nytt for meg med adblue og om det er noe som kan gjøres for å forebygge problemer med dette på vinteren😊 

Kjører en Peugeot 508, 2015mod om det er av betydning. 

Kan hende adblue har frosset, den skal visstnok ha en varmer på tanken og rør fremover, men fungerer ikke det eller at den ikke har så fryser den fra -10 og kaldere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdm900 skrev (3 minutter siden):

Kan hende adblue har frosset, den skal visstnok ha en varmer på tanken og rør fremover, men fungerer ikke det eller at den ikke har så fryser den fra -10 og kaldere.

Ja det er jeg klar over nå. Men bilen må få adblue, eller så får man ikke startet den. Så den får tydeligvis det da😅 får ikke opp feilmelding når motor er varm, eller det er varmere enn -10. 

Er forhåpentligvis bare en sensor som er gåen🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anjatapinjata skrev (6 minutter siden):

Ja det er jeg klar over nå. Men bilen må få adblue, eller så får man ikke startet den. Så den får tydeligvis det da😅 får ikke opp feilmelding når motor er varm, eller det er varmere enn -10. 

Er forhåpentligvis bare en sensor som er gåen🥴

Ille nok om en sensor har takka for seg☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...