AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Del Skrevet 8. januar 2024 Folk som smiler til dere og behandler dere som venn men egentlig ikke liker dere? Syns dere det er bra? Anonymkode: 771f7...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 8. januar 2024 #2 Del Skrevet 8. januar 2024 Premisset ditt er feil. Å smile og være generelt hyggelig vil jeg kalle vanlig folkeskikk, ikke falskhet. Og ja, jeg foretrekker at folk gjør et forsøk på å fremstå som hyggelig selv om de måtte være en grinebiter av natur. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Del Skrevet 8. januar 2024 Ja skikkelig bra Anonymkode: 255ef...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Del Skrevet 8. januar 2024 Nei. Kjenner en som alltid opptrer så entusiastisk og sier at de vil treffes, det var koselig, hjerte hjerte... Men ghoster ved de aller fleste anledninger som ikke er sosialt forventet. Jeg ble veldig lei meg før jeg skjønte at personen er falsk, nå tror jeg ikke på den som sies lenger. Anonymkode: b0e2e...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 8. januar 2024 #5 Del Skrevet 8. januar 2024 Holder meg unna falske mennesker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 8. januar 2024 #6 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Folk som smiler til dere og behandler dere som venn men egentlig ikke liker dere? Syns dere det er bra? Anonymkode: 771f7...f2d Liker og liker. Bedre at de smiler til meg og behandler meg bra enn at de skal gå å surke rundt meg. For sistnevnte mennesker takler jeg bare ikke. Så for min del skal de bare være falske rundt meg, så fremt det gagner meg positivt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Del Skrevet 8. januar 2024 Måten du spør på legger jo bare opp til en enveis mening 🙄 Jeg tenker at en må ikke alltid være så veldig ekte faktisk. Alltid spy ut av seg sannheten og "snakke fra levra" de er også de samme folkene som er veldig for å kalle en spade for en spade, virker litt gjenganger for de som har fått toppkarakter i livets harde skole.. Sånne typer som ikke helt klarer vanlig normal interaksjoner der en er høffelig og gjerne smiler. Det å smile og være normalt høffelig betyr jo heller ikke at de ønsker å være bff med deg men at de har normal sosial EQ. Det foretrekker jeg faktisk i hverdagen ja. Også tenker jeg at alle må ikke like meg men alle bør faktisk klare å oppføre seg høffelig rundt meg. Anonymkode: bd345...be9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #8 Del Skrevet 8. januar 2024 Man vil jo etter hvert merke at den blide fasaden ikke er genuin. Uekte mennesker er ekkelt å omgås. Men det tar tid å merke det. Men, som andre skriver, bedre med en blid fasade enn å gå rundt sur og klage. Men ikke-genuine mennesker vil jo slite med å komme innpå folk, da. Blir veldig overfladisk. Anonymkode: 24998...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #9 Del Skrevet 8. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Måten du spør på legger jo bare opp til en enveis mening 🙄 Jeg tenker at en må ikke alltid være så veldig ekte faktisk. Alltid spy ut av seg sannheten og "snakke fra levra" de er også de samme folkene som er veldig for å kalle en spade for en spade, virker litt gjenganger for de som har fått toppkarakter i livets harde skole.. Sånne typer som ikke helt klarer vanlig normal interaksjoner der en er høffelig og gjerne smiler. Det å smile og være normalt høffelig betyr jo heller ikke at de ønsker å være bff med deg men at de har normal sosial EQ. Det foretrekker jeg faktisk i hverdagen ja. Også tenker jeg at alle må ikke like meg men alle bør faktisk klare å oppføre seg høffelig rundt meg. Anonymkode: bd345...be9 Jeg prøver finne ut om nordmenn generelt liker falskhet og syns det er bra. Anonymkode: 771f7...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 8. januar 2024 #10 Del Skrevet 8. januar 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Folk som smiler til dere og behandler dere som venn men egentlig ikke liker dere? Syns dere det er bra? Anonymkode: 771f7...f2d Det er bedre enn at de skriker og kjefter på meg. Jeg er litt usikker på hva du mener med falske mennesker. Jeg kjenner et par personer som er sinte på meg på grunn av en uenighet vi hadde for noen år siden, de smiler og hilser når jeg møter dem på gata, jeg vet at de ikke liker meg, men jeg foretrekker at de smiler og hilser (normal høflighet). Hvis du snakker om folk jeg tror er mine venner, men som ikke liker meg så er det en annen sak, men det er ikke et stort problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #11 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg prøver finne ut om nordmenn generelt liker falskhet og syns det er bra. Anonymkode: 771f7...f2d Alle har jo forskjellige meninger om både hva som er falsk og ekte og for de fleste av oss er ikke verden så svart/hvit. Jeg foretrekker å ikke høre om barndomstraumene til en litt fjern kollega når jeg spør hvordan det går i forbifarten. Jeg legger ikke ut i det vide og breie om alt mellom himmel og jord når jeg har samtale med naboen. Jeg snakker ikke med sidepersonen på bussen om hvor jævlig morgen jeg har hatt. Sånne type mennesker som skal være så "ekte" på den måten vil mest sannsynlig slite stort sosialt En tar seg litt sammen og oppfører seg rundt andre mennesker enten en er sint og sur eller genuint glad. Humør går i bølger men en bør utvise som som normal høffelighet rundt folk. Anonymkode: bd345...be9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 8. januar 2024 #12 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg prøver finne ut om nordmenn generelt liker falskhet og syns det er bra. Anonymkode: 771f7...f2d Det er vel like mange forskjellige meninger ute blant folk som det er antall voksne mennesker i dette landet, så lykke til med det du prøver å finne ut For min del handler det ikke om falskhet når jeg er høflig å blid rundt noen jeg ikke liker. Det handler om å behandle andre med respekt og vennlighet selv om man nødvendigvis ikke liker de. Så ville jeg aldri lovet noe jeg ikke ville, som å si at "skal vi treffes" og slike ting, så ghostet unna når de tok kontakt. Det holdes på et mellommenneskelig kontaktpunkt der jeg behandler de aller fleste med vennlighet og respekt, selv om jeg ikke liker de. Du kaller det "falskhet" jeg kaller det samhandling med medmennesker uansett kjemi som måtte være der. De som er falske er jo dette mer direkte, for å oppnå fordeler og få innpass. Det er noe helt annet, og da kommer falskheten inn når du har en agenda som du ikke avdekker, men skjuler det bak et smil og glatt tale. Det er ingen som liker akkurat dette, selv ikke de som bedriver slikt selv. De som gjør det selv ser nok ikke det de holder på med som galt! Men om de møter dette selv så ser de garantert på det som et avvik, litt slik som "psykopaten og selvinnsikten" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #13 Del Skrevet 8. januar 2024 Virkeligheten er jo at folk som sier nei ofte er falske selv Anonymkode: 79e21...7e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 8. januar 2024 #14 Del Skrevet 8. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg prøver finne ut om nordmenn generelt liker falskhet og syns det er bra. Anonymkode: 771f7...f2d Kanskje du kan forsøke definere hva du selv legger i falskhet, sånn at du kan få noen meningsfulle svar på det. Endret 8. januar 2024 av ElectricScum 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #15 Del Skrevet 8. januar 2024 Er du litt falsk ts?Smiler når du treffer noen men synes egentlig de er bånn i bøtta. Anonymkode: 86e6e...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #16 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du litt falsk ts?Smiler når du treffer noen men synes egentlig de er bånn i bøtta. Anonymkode: 86e6e...4ec Hvem gjør ikke det? "Sååååå koseliiiiiig....", sier folk, og når du går: "Hun irriterer vettet av meg". Akkurat dette er jo typisk norsk. Anonymkode: 79e21...7e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #17 Del Skrevet 8. januar 2024 18 minutter siden, Kristin70 said: Det er bedre enn at de skriker og kjefter på meg. Jeg er litt usikker på hva du mener med falske mennesker. Jeg kjenner et par personer som er sinte på meg på grunn av en uenighet vi hadde for noen år siden, de smiler og hilser når jeg møter dem på gata, jeg vet at de ikke liker meg, men jeg foretrekker at de smiler og hilser (normal høflighet). Hvis du snakker om folk jeg tror er mine venner, men som ikke liker meg så er det en annen sak, men det er ikke et stort problem. Jeg bare stiller et spørsmål, at noen blir sure og defensive av det og klarer ikke svare på en hyggelig måte, viser heller at de har et problem... Anonymkode: 771f7...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #18 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg bare stiller et spørsmål, at noen blir sure og defensive av det og klarer ikke svare på en hyggelig måte, viser heller at de har et problem... Anonymkode: 771f7...f2d Hils på deg selv i døra. Anonymkode: dca0c...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 8. januar 2024 #19 Del Skrevet 8. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg bare stiller et spørsmål, at noen blir sure og defensive av det og klarer ikke svare på en hyggelig måte, viser heller at de har et problem... Anonymkode: 771f7...f2d Spørsmålet ditt er helt idiotisk så lenge du ikke forklarer hva som ligger i din forståelse av "falske mennesker". "Falske mennesker" er for øvrig et utrykk som har oppstått gjennom reality tv som en motsats til "en ekte person". Hva er falske mennesker, mener du folk som lyver og baksnakker andre mennesker eller folk med falske negler, øyenvipper og extentions? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kermit2 Skrevet 8. januar 2024 #20 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg vet ikke om jeg vil kalle det falskt. Om det er en kollega, eller en nabo, så synes jeg det er riktig å være vennlig. I motsatt tilfelle skulle da kollegaen eller naboen ha vist meg et surt fjes, latt være å hilse eller snakket frekt til meg? Synes det er bedre å erkjenne at vi er ulike. Det er ikke alle vi går like godt sammen med, men det er greit. Vi bør respektere hverandre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå